12 راستا معروف برای طبیعت گردی در هند

به گزارش بلاگ پو، 12 جهت طبیعت گردی در هند

هند به عنوان هفتمین کشور بزرگ جهان، دارای یکی از پربارترین و غنی ترین منابع زیست محیطی و طبیعی است که خود به تنهایی یکی از عوامل جذب جهانگرد به این کشور از اقصی نقاط جهان می شود. از رودخانه گنگ گرفته تا هیمالیای قد بر افراشته، همگی نشان از مقصدی مناسب برای انتخاب جهانگردان و طبیعت گردان برای حضور در طبیعت کشور هند می باشد. اگر شما نیز علاقه مند به طبیعت گردی در کشور رنگ ها هند هستید، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم 12 مورد از جهتهای مناسب طبیعت گردی در هند را به همراه شما مرور کنیم.

12 راستا معروف برای طبیعت گردی در هند

1- پالولم (Palolem)

پیشرفته ترین و زیباترین ساحل گوآ، پالولم است که به عنوان جنوبی ترین بندر طبیعی در این جزیره به عنوان یک جاذبه طبیعی برای گردشگران معرفی می شود. این بندر طبیعی بسیار زیبا، از هر طرف با پرتگاه هایی بسیار بلند احاطه شده است و در نهایت به دریایی نسبتا آرام و با شیبی آرام منتهی می شود. پالولم یکی از جاذبه های طبیعی و ساحلی کشور بزرگ هند است که در بیشتر مواقع در سال گردشگران و طبیعت گردانی که علاقه مندند دریا و خشکی را با هم داشته باشند، به ان سر می زنند و امکانات خوبی برای پذیرایی از مسافرانی که به این بندر می آیند، برایشان وجود دارد.

2- پارک ملی کانها (Kanha)

از جمله زیباترین ومحافظت شده ترین زیست بوم های آسیایی، پارک ملی کانها در هند است. جنگل های زیبای بامبو در این منطقه که مملو از دشت های سرسبز و زیباست، منبع الهام و آرامش بسیاری از طیعت گردانی است که به این پارک ملی سر می زنند. خاطرتان باشد که ببرهای هندی در این پارک زندگی می کنند.

3- مرداب کرالا (Kerala)

خانه بسیاری از گونه هاید کمیاب و منحصر به فرد آبزیان در جهان همچون پرندگان آبی، سمور دریایی، لاک پشت، خرچنگ و قورباغه در این مرداب سرسبز یعنی مرداب کرالا است. این مرداب بسیار معروف در هند در استان کرالا و در موازات دریا قرار گرفته است. از برنامه های منحصر به فرد تورهای طبیعت گردی در این منطقه این است که با استفاده از کتووالام که یک نوع قایق سنتی هندی است و همچنین قایق سواری، در این مرداب زیبا گشت و گذار کنید. شما با خرید بلیط هواپیمای و رزرو هتل خود ار خبرنگاران می توانید به این مرداب زیبا سفر کنید و از دیگر جاذبه های کشور هند لذت ببرید.

4- مجموعه غارهای آژانتا (Ajanta)

غارهای آژانتنا محصولی مشترک بین هنر انسان و زیبایی طبیعت است. این غارهای بسیار زیبا و با شکوه در 2 قرن قبل از میلاد مسیح به وسیله انسان ها حجاری شدند و تا به الان فرم خود را از آن زمان حفظ کرده اند. این غارها را گروهی از انگلیسی ها مجددا احیا کردند و از آن زمان به بعد این غارها باز هم به جامعه بشری معرفی شدند. زیبایی این غار و ادغام آن با سازه های دست انسان، چنان شکوه طبیعی برای این غار به وجود آورده که به عنوان یکی از جاذبه های هند و راستاهای مناسب طبیعت گردی در بین گردشگرانی که به هند سفر می کنند، معروف شده است.

5- قله های پوشیده از برف مونسیاری(Monsiyari)

قله های پوشیده از برف مونسیاری از مجموعه کوه های هیمالیا، گویی تکه ای بهشت در فصل زمستان را برای هر طبیعت گردی مجسم می کند. این قله های برفی زیبا در طول سالیان تبدیل به راستا محبوب کوهنوردان و طبیعت گردانی شده است که به هند و کوه های هیمالیا سفر می کنند.

6- صحرای شنی جایسالمر (Jaisalmer)

منطقه صحرایی جایسالمر با شن هایی که در اثر تلالو آفتاب به رنگ طلایی در چشم هر بیننده ای در می آید، یکی از جاذبه های توریستی و طبیعی کشور هند در نزدیکی منطقه راجستان هند است. این صحرا که در کنار خود شهری ساخته شده از شن را دارد که به شهر طلایی معروف شده است، یکی از محبوب ترین جلوه های طبیعی و جاذبه های کشور هند است که در بیشتر روزهای سال گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

7- باغ رز

باغ رز و با به زبان محلی جایالالیتها، یکی از دیدنی ترین و مجذوب کننده ترین جاذبه های طبیعی اوتی شناخته شده است و به عنوان بزرگ ترین باغ رز هندوستان، در بین تمامی باغ های بزرگ و دیدنی این کشور خودنمایی می کند. در این باغ بیش از 20 هزار نوع گل رز وجود دارد که بسیاری از آن ها را مطمئنا شما برای اولین بار است که خواهید دید.

8- دریاچه اوتی

دریاچه بسیار زیبای اوتی درکنار شهر اوتی، از بهترین مقصدهای طبیعت گردی در هند است که حتی خود هندی ها قایق سواری بر روی این دریاچه را به گردشگران و طبیعت گردانی که این کشور سفر می کنند، بسیار توصیه می کنند. شما در طی قایق سواری در این دریاچه می توانید صنایع دستی و آثار تاریخی در کنار این دریاچه را نیز ببینید. در واقع با یک تیر، دو نشان زده اید.

9- دماغه دلفین

در بالای ارتفاعات شهر اوتی در هند، قله ای وجود دارد که سنگی بزرگ در بالای کوه که به سمت دره پیشروی کرده است، به شکل سر دلفینی است که گویی دارد شهر را نگاه می کند. جاده منتهی به این دماغه از میان جنگل می گذرد که بر مجذوب کنندهیت طبیعی این منطقه بسیار افزوده است.

10- آبشار دوشاسگار (Dudhasagar)

با منتهی شدن دریاچه مانداوی به آبشار دوشاسگار، شما می توانید یکی از زیباترین جلوه های طبیعت فروتن هند را ببینید که چگونه معجزه ای از جنس طبیعت را در اطراف خود به وجود آورده است. این آبشار یکی از مشهورترین 50 آبشار هند است که به خاطرطبیعت سرسبزش تبدیل به یکی از راستاهای محبوب طبیعت گردان و گردشگرانی که به هند سفر می کنند، شده است.

11- مرجان های زیر آب جزیره لاکشا

طبیعت زیبای زیر آب در جزیره لاکشا که از ترکیب که از سواحل عجیب و پر رمز و راز، جزایر و صخره های مرجانی زیر آب و آب دریایی بسیار زلال و تمیز تشکیل شده است، باعث شده است بسیاری از طبیعت گردانی که علاقه مند به کشف جهانی زیر آب هستند به مجموعه جزایر کاواراتی سفر کنند و برای غواصی به دریای این جزیره، حتما سربزنند.

12- جنگل شولا

یکی از جنگل های همیشه سبز دز هند، جنگل شولا است که انگار هیچ وقت رنگی جز سبز بر خود ندیده است. درختان زیبا و گیاهان منحصر به فرد این جنگل زیبا در منطقه نیلگری هند، از زیبایی های وصف ناشدنی این جنگل همیشه سبز است که پای بسیاری از طبیعت گردان را به این منطقه باز کرده است.

منبع:walkthroughindia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60379

به "12 راستا معروف برای طبیعت گردی در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 راستا معروف برای طبیعت گردی در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید