13 مورد از دیدنی های شهر توکیو

به گزارش بلاگ پو، دیدنی های شهر توکیو

احتمالا تا به حال آن قدر در وصف کلان شهر توکیو شنیده اید که برای قطعی شدن تصمیم حداقل یک بار سفر به آن در طول عمر احتیاج به دلایل بیشتری ندارید. توکیو پایتخت کشور ژاپن و محل قرار دریافت کاخ امپراطوری، دولت و مجلس می باشد. این شهر یکی از مدرن ترین و شلوغ ترین شهرهای جهان است و البته از جالب ترین دیدنی های آن فرهنگ اهالی کشور است. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا 13 مورد از دیدنی های شهر توکیو را به شما معرفی کنیم. دیدنی هایی تاریخی، فرهنگی و طبیعی که همه سلیقه ها را در بر می گیرد.

13 مورد از دیدنی های شهر توکیو

موزه ملی توکیو

یکی از دیدنی های شهر توکیو قدیمی ترین موزه آن به نام موزه ملی توکیو می باشد. تاریخ احداث موزه به سال 1872 میلادی بازمی گردد و دارای 5 ساختمان مجزا است. بیش از 110 هزار شی گران بها در آن نگهداری می گردد و بعضی از آن ها در فهرست گنجینه ملی کشور ژاپن نیز به ثبت رسیده اند. بخش های مختلف آن شامل گالری ژاپنی(Honkan)، گالری آسیایی (Tōyōkan)، مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی (Shiryōkan) و غیره می گردد. در این موزه می توانید پارچه های قدیمی، سلاح های تاریخی، تجهیزات نظامی قدیمی، لباس های سنتی ژاپنی، کوزه و سرامیک های خاص ژاپنی و چینی متعلق به قرون هفت تا چهارده میلادی را ببینید.

بنا تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته و در طول عمر خود زلزله عظیم سال 1923 را دیده و در سال 1945 به خاطر حوادث جنگ دنیای دوم تعطیل شده است. البته باید بگوییم داخل مجموعه علاوه بر اشیا ارزشمند فضای باز، باغی با منظره های زیبا و غذاخوری و فروشگاه هایی هم وجود دارد. محل قرار دریافت آن در پارک اوئنو واقع شده و تمرکز اصلی مجموعه بر روی هنر ژاپن کهن، هنر آسیایی و جاده ابریشم تعریف شده است.

استادیوم ریوگوکو کوکوگیکان (سومو هال)

از سه ورزش سومو، بیس بال و فوتبال می توان به عنوان پر طرفدارترین ورزش ها در بین مردم ژاپن نام برد. مسابقات رسمی سومو هر سال در سه نوبت و در ماه های ژانویه، مه و سپتامبر در استادیوم ریوگوکو کوکوگیکان که به سومو اختصاص دارد، برگزار می گردد. سومو کشتی سنتی ژاپنی ها است.که در آن وزن، اندازه و قدرت در درجه اول اهمیت واقع شده است. اگرچه سرعت و یورش ناگهانی نیز مفید است. هدف شرکت نمایندگان این است که حریف خود را از رینگ (به قطر 4 متر و 60 سانتی متر) بیرون انداخته یا او را وادار نمایند تا یکی از اعضای بدن خود را بر زمین گذارد.

این کشور بیش از 1٬500 سال است که در ژاپن انجام می گیرد. این مورد از دیدنی های شهر توکیو در سال 1985 احداث شده و 13٬000 نفر گجایش دارد. البته از سالن استادیوم برای رویدادهای دیگری مثل بوکس، کشتی حرفه ای، کنسرت و موسیقی نیز استفاده می گردد.

سالن تئاتر کابوکی زا

گردش در پایتخت مدرن کشور ژاپن را ادامه داده و به سالن کابوکی زا می رسیم که یکی از دیدنی های شهر توکیو است. کابوکی نوعی تئاتر سنتی ژاپنی است و به خاطر سبک درام و لباس های شکوهمند بازیگرانش شهرت یافته است. جالب است بدانید پیشینه این هنر به سال 1603 باز می گردد. در آن موقع زنی به نام okuni نمایش را اجرا کرد که زنان نقش زندگی روزمره ای از زن و مرد را داشتند و به سرعت مشهور شد.

امروز تاثیرات جنگ دنیای دوم بر روی این هنر باستانی هم قابل مشاهده است و مشهورترین تئاتر سنتی ژاپنی ها است به نحوی که در تاریخ 24 ماه نوامبر سال 2005 یونسکو از کابوکی به عنوان یکی از شاهکارهای معنوی میراث بشریت نام برد. تئاتر با ظرفیت 2500 نفر با فضایی صمیمی بیشتر شبیه دور همی های خانوادگی می باشد تا یک نمایش، چرا که تماشاچیان غذای خود را همراهشان می آورند و یا از رستوران های متعددی که در منطقه قرار دارند خریداری می نمایند. نمایش چهار ساعت طول می کشد و تماشاچیان می توانند تا زمانی که تمایل داشته باشند تئاتر را تماشا نمایند (هر وقت خسته شدند از سالن خارج شوند) و به نظر می رسد هیچ کس مسئله ای با صداهای بلند مردم و رفت و آمد زیادشان نداشته باشد.

بازار ماهی تسوکیجی

در مرکز پایتخت مدرن کشور ژاپن بازار ماهی تسوکیجی قرار گرفته که با خرید و فروش بیش از 2000 تن غذای دریایی در روز بزرگ ترین بازار ماهی و غذاهای دریایی دنیا لقب گرفته است. یکی از دیدنی های شهر توکیو حراجی های جذاب بازار است. حراج در بازار داخلی اتفاق می افتد جایی که تنها نمایندگان عمده فروشی دارای مجوز می توانند فعالیت نمایند. بازدید نمایندگان از ساعت 3 صبح آماده می شوند که بتوانند یکی از افراد خوش شانسی باشند که می توانند این حراج را از نزدیک ببینند. بازار بیرونی به روی همه باز است و مخلوطی از مغازه های عمده و خرده فروشی است که ابزارهای آشپزخانه ژاپنی، لوازم رستوران، موادغذایی و غذاهای دریایی می فروشند. مزایده از ساعت 5:30 صبح شروع و 10 صبح تمام می گردد.

خیابان تاکه شیتا

این مورد از دیدنی های شهر توکیو خیابان و مرکز خریدی است در منطقه شیبویا، محله هاراجوکو که برای گردش در پایتخت مدرن کشور ژاپن بسیار مناسب است. این خیابان 350 متری حسابی شلوغ و سر زنده است و به همین خاطر هر روز از ساعت 11 صبح تا 6 عصر ورود وسایل نقلیه در آن ممنوع است.

خیابان پر از بوتیک های لباس فروشی با تخفیف های جذاب، کافه و اغذیه فروشی های فست فودی و مغازه های دیگری است که بیشتر روی جمعیت جوان ژاپن تمرکز دارند. می توانید روی فروشگاه های معروف هاراجوکو (Harajuku) که به خاطر سبک لباس خیابانی شهرت دارند نیز حساب نموده و خریدهای جذابی داشته باشید.

قصر امپراطوری ژاپن

یکی دیگر از دیدنی های شهر توکیو که محلی فوق العاده برای گردش در پایتخت مدرن کشور ژاپن می باشد، قصر امپراطوری است. امپراطور در این کاخ زندگی می نماید و در عین حال مرکز اداری و موزه ای برای نشان دادن هنر و تاریخ این کشور است. البته بازدید از محل اقامت امپراطور و خانواده اش برای عموم مردم امکان پذیر نیست اما قسمت های دیگر هم بسیار تماشایی می باشد البته در تاریخ دوم ژانویه روز سال نو 29 آوریل همزمان با تولد شخص امپراطور به افراد اجازه داده می گردد برای بازدید به درون محوطه داخلی قصر بیایند و خانواده سلطنتی که در بالکن قرار دارند را مشاهده نمایند.

قسمت شرقی کاخ از سال 1968 میلادی تبدیل به پارکی به نام پارک کوکیو هیگاشی شده است. در قسمت هایی ازخندق چیدوریگافوچی در اطراف کاخ امکان قایقرانی برای گردشگران وجود دارد. از سال 1993 میلادی ورود و بازدید از این موزه رایگان شده است. این بنا نیز مانند سایر ساختمان های قدیمی و مهم کشور ژاپن چندین بار توسط آتش و سایر عوامل ویران شد و از نو ساخته شد اما هنوز بقایایی از قرن دوازدهم و دوره های بعدی در گوشه و کنار آن دیده می گردد.

باغ هاماریکیو

باغ های هاماریکیو یکی از زیباترین دیدنی های شهر توکیو که چه در برف زمستانی و چه در بهار غرق رنگ های شکوفه های زیبا و یا برگ های نارنجی و قرمز است و برای گردش در پایتخت مدرن کشور ژاپن انتخابی بسیار مناسب است. در گذشته برای شکار شاهین به این منطقه می آمدند اما امروز تبدیل به باغی سرسبز در میان آسمان های سر به فلک کشیده شهر شده است که برای گذراندن زمانی در دل طبیعت انتخابی فوق العاده است.

داخل دریاچه پارک عمارتی تماشایی احداث شده که برای صرف چای و شیرینی سنتی می توان به آن مراجعه کرد و البته امکان قایق سواری در داخل درچایه نیز وجود دارد.

چهار راه شیبویا

این مورد از دیدنی های شهر توکیو را می توان شلوغ ترین پیاده رو دنیا نامید. منطقه ای که هر سال توریست های زیادی برای گردش در پایتخت مدرن کشور ژاپن به آن سر می زنند. چهار راه معروف شیبویا که در بیرون ایستگاهی به همین نام واقع شده است، بین گردشگران بسیار معروف بوده و تصاویری رنگارنگ، نورهایی مختلف و بیلبورد های الکتریکی بزرگی دارد. جالب است بدانید که با هر چراغ سبز عابر پیاده حدود 3 هزار نفر از آن عبور می نمایند.

فروشگاه های معروفی که در این حوالی قرار دارند، استارباکس، شیبویا 109 و توکیو فود شو هستند. شیبویا 109 مرکز خریدی بزرگ است که بیش از 100 مغازه دارد و با آخرین مد روز جوانان را به سمت خود جلب می کند. فود شو محل مناسبی برای خوردن غذا و امتحان کردن یکی از انواع غذاهای لذیذ منطقه است.

مجسمه هاچیکو

داستان سگی به نام هاچیکو آن قدر مشهور شد که امروز مجسمه اش یکی از دیدنی های توکیو برای گردش در پایتخت مدرن کشور ژاپن شده است. هاچیکو سگ خانگی پرفسور شابرو اوئنو بود که هر روز در ساعت بازگشتش از کار در ایستگاه قطار شیبویا به دنبالش می رفت. هنگامی که پروفسور اوئنو دیگر از کار برنگشت. پروفسور که دچار خونریزی مغزی شده و مرده بود، هرگز به ایستگاهی که هاچیکو منتظر او بود نیامد. اما هر روز و به مدت نه سال بعد هاچیکو دقیقاً هنگامی که قطار به ایستگاه می رسید منتظر اوئنو می ماند.

در نهایت، وفاداری افسانه ای هاچیکو به سمبلی ملی از وفاداری مخصوصا برای شخص و حاکمیت امپراتور تبدیل شد و پس از درگذشتش در سال 1935 مجسمه ای از او احداث شد. جالب است بدانید که از روی زندگی او کتابی نوشته شد و بعد از آن هم فیلم مشهوری با همین نام در سال 2009 ساخته شد.

توکیو دم

اگر به ورزش علاقه دارید یکی از دیدنی های توکیو برای شما توکیو دم یا استادیوم سرپوشیده توکیو می باشد. استادیوم در سال 1988 ساخته شده و مسابقات خانگی تیم بیسبال یومیوری جاینتس در آن برگزار می گردد. توکیو دم در منطقه بانکیوم واقع شده است و همه آن را با سقف بزرگ سفید رنگش می شناسند، سقفی قابل انعطاف از جنس تفلون که به یاری فشار هوا نگه داشته شده است و باعث شده هوای بیشتری داخل استادیوم جریان داشته باشد.

علاوه بر بیسبال تفریحاتی مانند نمایشگاه یا کنسرت نیز در آن برگزار می گردد. در محوطه خارجی آن نیز یک پارک تفریحی کوچک دارای برج های بلند با ارتفاع 80 متر و ترن هوایی دیده می گردد که البته هیجان محیط درونی این استادیوم با محیط بیرونی آن قابل مقایسه نیست.

اوادو-اونسن-منوگاتاری

حمام آبگرم اوادو-اونسن-منوگاتاری Ooedo-Onsen-Monogatari از دیگر دیدنی های شهر توکیو است که دارای مجموعه هایی از حمام های آب گرم می باشد. پارکی آبی با تم ادو (نام قدیم توکیو) در اودایبا است. بازدیدنمایندگان در این پارک نوعی لباس ژاپنی به نام یوکاتا (yukata) می پوشند و به توکیو قدیم سفر می نمایند، جایی که در حمام آب گرم استراحت نموده، در کنار برکه های آب به حرف زدن با هم مشغول می شوند یا در یک سالن غذاخوری با تم ماتسوری غذا می خورند.

کوه میتاکه

کوه میتاکه در منطقه اومه واقع شده است و با 929 متر ارتفاع یکی از کوه های اوکوتاما محسوب می گردد. این کوه به خاطر داشتن بنای موساشی میتاکه بازدیدنمایندگان زیادی دارد. درصورتی که جهت از ایستگاه قطار میتاکه شروع گردد، امکان استفاده از قطار کابلی تا بالای کوه وجود دارد.

توکیو اسکای تری

انتها گردش در پایتخت مدرن کشور ژاپن به اسکای تری می رویم. برج مخابراتی درخت آسمان توکیو یا (Tokyo Skytree) یکی از بناهای مهم دیدنی های شهر توکیو به شمار می رود. این سازه محور شهرک توکیو اسکای تری بوده و در نزدیکی (Asakusa) واقع شده است. برج توکیو اسکای تری با 634 متر ارتفاع، بلندترین سازه کشور ژاپن و دومین برج بلند دنیا در زمان اتمام ساختش بود.

در پایه آن یک مجموعه خرید بزرگ همراه با آکواریوم ساخته شده است. شاید بتوان جذاب ترین بخش بازدید از برج توکیو اسکای را دو تراس تماشای شهر آن دانست که چشم اندازی شگفت انگیز از بالای شهر توکیو را به نمایش می گذارند. این دو تراس پوشیده، در ارتفاع 350 و 450 متری قرار دارند و بلند ترین تراس های تماشای کشور ژاپن هستند و نامشان در میان بعضی از بلندترین های دنیا نیز دیده می گردد.

منبع: theculturetrip

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9946

به "13 مورد از دیدنی های شهر توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مورد از دیدنی های شهر توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید