15روش برای تخلیه استرس

به گزارش بلاگ پو، معاینات پزشکی نه تنها موجب احساس آسودگی خاطر از داشتن سلامتی کامل می گردد بلکه یکی از اجتناب ناپذیرترین شیوه های پیشگیری و جلوگیری از بیماری هائی است که احتمال وخیم تر شدن آنها در آینده می رود.

15روش برای تخلیه استرس

15روش برای تخلیه استرس

● گزینه انتخابیتان برای مواقع یأس و اضطراب چیست؟

داشتن یک رژیم غذائی مناسب و اجرای تمرین به صورت مرتب دو مؤلفه ای هستند که کار ایشان را در ارتباط با تخفیف دادن استرس به اثبات رسانده اند.

شاید از یکسری موارد ساده اما مؤثر برای خودتان مثل اختصاص زمان استراحت روزانه و یا سپری کردن اوقات شاد با دوستان مطلع باشید جدای از این قبیل موارد یکسری از تمرینات و عادات دیگری هم وجود دارد که پیروی از آنها می توان از مقدار استرس زندگی کاست.

15راه کار استرس زائی که در ادامه آورده شده است به شما یاری خواهد نمود تا با آرامش بیشتری به فعالیت زندگی خود ادامه داده و در عین حال حض بیشتری هم از آن ببرید.

1)خواب کوتاه میان روز

داشتن 20 تا 30 دقیقه خواب کوتاه در زمان پس از صرف ناهار و یا عصر نه تنها به افزایش سرعت متابولیسم (سوخت و ساز) بدن یاری می کند بلکه ساعت درونی بدن را هم تنظیم می کند.

2)معاینات پزشکی را به طور مرتب انجام دهید

معاینات پزشکی نه تنها موجب احساس آسودگی خاطر از داشتن سلامتی کامل می گردد بلکه یکی از اجتناب ناپذیرترین شیوه های پیشگیری و جلوگیری از بیماری هائی است که احتمال وخیم تر شدن آنها در آینده می رود.

3)تأهل

آنالیز ها نشان داده که افراد متأهل از افراد مجرد سالم ترند. در واقع این طور گزارش شده که آمار تصادف، ریسک ابتلا به بیماری و مرگ در میان افراد متأهل 50 درصد کمتر بوده.

4)با عبادت اُنس بگیرید

عبادتتان خواه به صورت تکالیف شرعی باشد و یا به صورت عبادت های شخصی سه مزیت قوی برایتان به همراه خواهد داشت که در کاهش استرس برایتان سودمند خواهند بود. 1) افزایش قدرت بخگرددن 2) امیدوارتر بودن 3) فهیم تر شدن

5)تفریح سالم

برای خودتان یک تفریح سالم دست و پا کنید مطالعه کردن، بازی فکری و ... همگی انتخاب های خوبی به تعداد می آیند.

6)از تکنیک های مدیریت زمان بهره مند شوید

یادداشت های کاری روزمره و یا لیست کارهای روزانه جزو موارد بسیار مؤثر هستند که می توانند به تخفیف استرس یاری شایانی نمایند. با طبقه بندی کارهائی که قرار است صورت بگیرد نه تنها به لحاظ روانی بلکه به لحاظ فیزیکی خودتان را منظبط می کند.

7)حساب دخل و خرجتان را داشته باشید

پول، خواه خیلی کم و خواه خیلی زیاد می تواند فشار روحی زیادی بر ما وارد سازد. هوشیار و دوراندیش باشید. مقام و ارزش خود را به اسم یک انسان بشناسید. مادیات نهایتاً بار مسئولیت ما را بیشتر می نمایند و همین مسئولیت باعث شده که خیلی از افراد ثروتمند مبدل به یک برده برای ثروتشان شوند.

8)خنده

دانشمندان پی برده اند وقتی انسان می خندد بین عضلات صورت و بخشی از مغز که با آزادسازی هورمون های شیمیائی احساس خوب بودن را کنترل می کند ارتباط مستقیم وجود دارد.

9)کسب مهارت در برقراری ارتباط با دیگران

با ارتقاء در برقراری ارتباط با دیگران نه تنها می توانید از مقدار استرستان بکاهید بلکه از اضطراب ها و عصبانیت های ناخواسته هم جلوگیری خواهید کرد. یک نکته مهم دیگر جدای از ارتباط برقرار کردن در مستمع بودن خوب است.

10)ورزش

ورزش یکی از مهم ترین و ضروری ترین مؤلفه های یک برنامه استرس زا محسوب می گردد. با ورزش کردن و به صورت مرتب نه تنها به مقدار قابل توجهی از تنش های درونی می کاهید بلکه از بروز مواردی هم چون بی حوصلگی، اضطراب هم پیشگیری می کند.

11)رژیم غذائی

شاید همین وزنی که اضافه نموده اید باعث شده باشد که بار روانی و درونی سنگین تری را متحمل کنید با تغییر در رژیم غذائی و پیروی از یک رژیم غذائی سالم در صدد کاهش وزن اضافه تان برآئید و احساس سرزندگی و پرانرژی بودن را بهتر تجربه کنید.

12)در کنار دوستان بودن

ارتباط داشتن با دیگران و دوستی نه تنها مفرح و شادی بخش است بلکه برای سلامت روان هم ضروری است. زمانی که ذهنمان پریشان و خسته است بودن در کنار دوستان موافق و سپری کردن ساعاتی با آنها می تواند در تخلیه کردن استرس ها بسیار ثمربخش باشد.

13)سیگار کشیدن را کنار بگذارید

با ترک کردن سیگار به نحو قابل ملاحظه ای شرایط فیزیکی و روانی خود را ارتقاء خواهید داد و زندگی با کیفیت تری را ادامه خواهید داد. از علائم اولیه ترک سیگار بهبود عملکرد شش ها، کاهش ریسک ابتلاء به بیماری های قلبی و سرطان است.

14)خوش بین باشید

از بدبین بودن دائمی دست بردارید. سعی کنید حد اعتدال را در بین خوش بینی و بدبینی برگزینید و بیش از حد خوش بین بودن و بیش از میزان بدبین بودن حذر کنید. داشتن تفکر منفی هزینه ای مازاد بر روی سلامتی به بار خواهد آورد.

15)به تمرین مدیتیشن بپردازید

آنالیز ها نشان داده افرادی که در طول روز زمانی را در خلوت خود و به دور از هرگونه تفکرات حاشیه ای می گذرانند دارای فشار خون پائین تر هستند و ریسک ابتلاء به بیماری های قلبی در آنها کمتر است. حداقل 10 دقیقه در روز را به مدیتیشن و تمرکز اختصاص دهید.

منبع:www.vista.ir

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: راسخون
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54902

به "15روش برای تخلیه استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15روش برای تخلیه استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید