16 استاد نمونه کشوری معرفی و تقدیر شدند

به گزارش بلاگ پو، قائم مقام وزیر علوم گفت: سال جاری 59 استاد از 24 دانشگاه و پژوهشگاه کشور به عنوان استاد نمونه به ستاد وزارت علوم معرفی و از این تعداد 16 نفر به عنوان استاد نمونه کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

16 استاد نمونه کشوری معرفی و تقدیر شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، عبدالرضا باقری در بیست و هشتمین آئین نکوداشت اعضای هیأت علمی نمونه کشور با بیان اینکه سال جاری 59 استاد از 24 دانشگاه و پژوهشگاه کشور معرفی و از این تعداد 16 نفر بر اساس شاخه های تخصصی ها به عنوان استاد نمونه کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند، گفت: در ادوار گذشته تا به امروز، 407 عضو هیأت علمی از 47 دانشگاه به عنوان استادان نمونه کشوری معرفی شدند.

قائم مقام وزیر علوم به فرایند انتخاب استادان نمونه کشور اشاره نمود و اظهار کرد: همه ساله در اردیبهشت ماه همزمان با شهادت استاد مطهری تجلیل از اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها صورت می گیرد. در ستاد وزارت علوم هم مراسمی با حضور رؤسای دانشگاه ها و شخصیت های علمی و فرهنگی کشور برگزار می شد که سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری مراسم در زمان مقرر وجود نداشت و به تأخیر افتاد؛ اگرچه فرایند انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه در موعد مقرر صورت گرفته بود.

باقری تاکید نمود: فرایند انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه سالانه به وسیله ارسال دستورالعمل استادان نمونه به دانشگاه ها آغاز می گردد و هر دانشگاه بستگی به جمعیت اعضای هیأت علمی به ازای هر 150 نفر یک نفر تا سقف چهار نفر برای هر دانشگاه، به ستاد وزارت معرفی می نماید.

قائم مقام وزیر علوم همچنین اظهار کرد: منتخبان فوق بر اساس کل امتیاز پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجرایی که مجموعه فعالیت های استادان در چارچوب آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی است، توسط دانشگاه ها به ستاد وزارت علوم معرفی می شوند. در ستاد وزارت علوم هم بر اساس شاخه های مختلف تخصصی در چهار گروه تخصصی علوم انسانی و هنر، علوم پایه، مهندسی و علوم کشاورزی و دامپزشکی و در کمیسیون ستاد وزارت علوم، استادان نمونه کشوری بر اساس بالاترین امتیاز در این چهار شاخه تخصصی انتخاب می شوند.

بیست و هشتمین آئین نکوداشت اعضای هیأت علمی نمونه کشوری بعد از ظهر امروز سه شنبه با حضور منصور علامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و بعضی از رؤسا و اساتید نمونه کشور به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار گردید.

سال جاری 59 استاد از 24 دانشگاه و پژوهشگاه کشور معرفی به عنوان استاد نمونه به ستاد وزارت علوم معرفی شدند و از این تعداد 16 نفر امروز بر اساس شاخه های تخصصی به عنوان استاد نمونه کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند که اسامی اساتید نمونه معرفی شده به توضیح زیر است.

سید محمد علی ابراهیم زاده موسوی استاد صنایع غذایی دانشگاه تهران.

محمد الماسی کاشی استاد فیزیک دانشگاه کاشان.

سید امیر امین یزدی استاد روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد.

منصور انبیا استاد شیمی تجزیه دانشگاه علم و صنعت ایران.

محمد صالح اولیا استاد مهندسی صنایع دانشگاه یزد.

علی ایرانمش استاد ریاضی محض دانشگاه تربیت مدرس.

ناهید پوررضا استاد شیمی تجزیه دانشگاه شهید چمران اهواز.

محمدرضا رحیم پور استاد مهندسی شیمی دانشگاه شیراز.

بهرام رضایی استاد کانه آرایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

عباس شاکری حسین آباد استاد علوم مالی دانشگاه علامه طباطبایی.

محمد حسین صنعتی استاد بیوتکنولوژی (ژنتیک) استاد پژوهشگاه ملب مهندسی ژنتیک و زیست فناوری.

احمد ضابطی جهرمی استاد پژوهش و هنر دانشگاه صداوسیما.

سید امیرحسین فقهی استاد مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی.

سید محمود مدرس هاشمی استاد مهمدس برق دانشگاه صنعتی اصفهان.

ولی الله میرخانی استاد شیمی معدنی دانشگاه اصفهان.

حمید وحید دستجردی استاد فلسفه پژوهشگاه دانش های بنیادی.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43123

به "16 استاد نمونه کشوری معرفی و تقدیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 استاد نمونه کشوری معرفی و تقدیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید