230 میلیارد تومان پروژه گردشگری در خراسان جنوبی تعریف شد

به گزارش بلاگ پو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 230 میلیارد تومان پروژه گردشگری در خراسان جنوبی تعریف شد.

230 میلیارد تومان پروژه گردشگری در خراسان جنوبی تعریف شد

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت هفته توریستی اضافه کرد: موزه بزرگ استان با پیش بینی اعتبار 100 میلیارد تومان بزودی در بیرجند کلنگ زنی می گردد که بخشی از این اعتبار از محل سفر استانی رئیس جمهور تامین خواهد شد.

وی گفت: این موزه در حوزه های صنایع دستی، آثار تاریخی، مردم شناسی و سایر موضوعات از مصوبات سفر دولت نهم به خراسان جنوبی است که در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در بلوار صیاد شیرازی بیرجند احداث می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان نمود: 100 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگترین موزه استان احتیاج است که 10 تا 15 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان و مابقی در سفر دوم پیش بینی شده است.

وی گفت: یک میلیارد تومان اعتبار ملی برای شروع کار پروژه اختصاص یافته که جاذبه منحصر بفرد خواهد بود.

شاهوردی گفت: تا به امروز در زمینه توسعه زیرساخت های توریستی استان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور 60 میلیارد تومان و از محل اعتبارات متمم سفر نیز 30 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه توریستی یکی از حوزه های پیشران مالی در خراسان جنوبی است، اضافه کرد: هشت پروژه با هزینه کرد و سرمایه گذاری 33 میلیارد و 500 میلیون تومان در این استان افتتاح می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش زیادی از این اعتبار به وسیله سرمایه گذاران تامین شده است، گفت: با افتتاح این هشت طرح، برای 52 نفر شغل ایجاد می گردد.

وی از شروع عملیات اجرایی اولین کمپ توریستی مزرعه استان در سرایان همزمان با هفته توریستی اطلاع داد و اضافه کرد: بزرگترین کمپ کویرنوردی استان نیز در سه قلعه این شهرستان کلنگ زنی می گردد.

شاهوردی عنوان نمود: در یک سال گذشته 9 پروانه و مجوز در حوزه اقامتگاه های بومگردی با اشتغال 18 نفر، 2 واحد سفره خانه سنتی با اشتغال هشت نفر و 6 دفتر خدمات مسافربری با اشتغال 12 نفر صادر شده است.

وی با اعلام اینکه 60 طرح با اعتبار 110 میلیارد تومان برای حوزه توریستی استان تعریف شده است، گفت: این طرح ها برای دریافت تسهیلات تبصره 18 به بانک های عامل معرفی شده که تا به امروز 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به وسیله بانک ها به سرمایه گذاران تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان نمود: بانک های خصوصی توریستی، آینده و توسعه تعاون در این زمینه همکاری دارند اما بانک های دولتی همکاری کمتری داشته اند که با توجه به منابع نامحدود بانکی تقاضای همکاری بانک ها را داریم.

وی گفت: بعلاوه از محل سفر رئیس جمهور به استان (19 شهریور 1400) هفت میلیارد و 250 میلیون تومان یاری فنی و اعتباری در حوزه توریستی به استان اختصاص یافت.

شاهوردی با اشاره به وجود 191 مورد تاسیسات توریستی در استان خراسان جنوبی گفت: 80 اقامتگاه بومگردی، 38 رستوران بین راهی، 13 مجتمع خدمات رفاهی، 14 مجتمع در روستاهای هدف توریستی، 15 مهمان پذیر، 2 مجتمع آب درمانی، 16 سفره خانه سنتی و 10 هتل از جمله این تاسیسات است.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی حوزه توریستی امسال 80 درصد افزایش یافت، عنوان نمود: این اعتبار در امسال تا به امروز 10 میلیارد تومان بوده و سال گذشته 6 میلیارد تومان بود که نشان از نگاه فرمانداران به مقوله حوزه توریستی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اعلام اینکه تقویم رویدادهای توریستی استان تدوین شده است، گفت: 103 مورد در این تقویم طراحی شده و در همه ماههای سال میتوان برنامه تعریف کرد که در جهت توسعه توریستی می تواند بسیار یاری کننده باشد.

وی از راه اندازی دفتر آنالیز در اداره کل میراث فرهنگی استان اطلاع داد و گفت: جای این دفتر در استان خالی بود و همه دفاتر توریستی و سایرین برای ورود توریست باید تاییده دفتر آنالیز داشته باشند در حالی که این کار در گذشته در خراسان رضوی انجام میشد.

شاهوردی بیابان لوت را یکی از جاذبه های منحصر بفرد بین سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان برشمرد و اضافه کرد: امسال نخستین بار ثبت زمینی دمای هوا در گرمترین نقطه زمین یعنی بیابان لوت را داشتیم و اکنون نگاه بسیاری از توریستان به سمت این بیابان است.

وی بیان نمود: در حال حاضر با توجه به ثبت زمینی دما در ریگ یلان دهسلم نهبندان بیابان لوت که نخستین بار در کشور انجام شد، برای فاصله 30 کیلومتری دسترسی به این نقطه احتیاج به اعتبار داریم تا فضا برای توریستان فراهم گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: این موضوع در کمیته امنیت کویر از حالت قرمز به نارنجی تغییر پیدا نموده و توریستان با اخذ مجوز می توانند در منطقه حاضر شوند.

وی اضافه کرد: امسال آموزش در چهار شهرستان استان به صورت منطقه ای انجام خواهد شد تا کیفیت خدمات دهی افزایش یابد.

شاهوردی با اشاره به وجود هشت منطقه کویری در شهرستان های خراسان جنوبی گفت: در حوزه کویر به غیر از سه قلعه سرایان از سرمایه گذاران حمایت و استقبال می کنیم.

وی به ارائه خدمت در هفته توریستی اشاره نمود و اضافه کرد: تمامی موزه های استان انتها هفته جاری رایگان به روی عموم علاقمندان باز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی زرشک در آینده نزدیک گفت: امسال اولین بار حضور 15 کمپر توریستی در استان را خواهیم داشت و چه بسا که بعضی تورهای بازدید از مزرعه نیز در حال اجرا است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 67069

به "230 میلیارد تومان پروژه گردشگری در خراسان جنوبی تعریف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "230 میلیارد تومان پروژه گردشگری در خراسان جنوبی تعریف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید