4 مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صاحب ردیف مستقل بودجه ای شدند

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه برای اولین بار 4 مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صاحب ردیف مستقل بودجه ای شدند گفت: درج نام 4 مرکز تحقیقاتی در لایحه بودجه سال 1400 مسائل اعتباری این مراکز را تا حدود زیادی بر طرف خواهد نمود.

4 مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صاحب ردیف مستقل بودجه ای شدند

به گزارش خبرنگاران دکتر سید محمد هاشمی شهری اضافه نمود: مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت زاهدان، مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری، مرکز تحقیقات سلامت بچه ها و نوجوانان و مرکز تحقیقات سل مقاوم به درمان 4 مرکزی هستند که با پیگیری ها و رایزنی های متعدد و برای اولین بار در لایحه بودجه سال 1400 صاحب ردیف اعتباری ثابت شدند.

وی اضافه نمود: با وجود اینکه سال ها از صدور موافقت اصولی این مراکز می گذرد اما پیگیری های مستمر برای اختصاص ردیف بودجه ای برای این مراکز تا به امروز ناکام مانده بود و مجبور بودیم تا هزینه های توسعه، هزینه های جاری و هزینه های تحقیقاتی این مراکز را از سر جمع اعتبارات داخلی دانشگاه تامین کنیم.

وی با تشکر از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی این موفقیت را به مردم سیستان و بلوچستان، خانواده عظیم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و به خصوص محققان دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریک گفت.

به گفته دکتر هاشمی شهری تثبیت صندلی تشکیلاتی مراکز تحقیقاتی علاوه بر اینکه امکان جذب و بکار گیری اعضاء هیئت علمی پژوهشی را برای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم خواهد نمود، باعث دلگرمی بیشتر محققان و دانشمندان حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواهد شد و ثمرات ارزشمند این اتفاق در افزایش تولیدات علمی و حضور پر رنگ تر دانشگاه در حوزه فناوری و سلامت نمود پیدا خواهد نمود.

شایان ذکر است در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای 12 مرکز تحقیقاتی می باشد و بعد از تصویب راه اندازی دو مرکز تحقیقات توانبخشی و تحقیقات غذا و دارو در آخرین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه در سال 1399، صدور ردیف مستقل بودجه ای برای چهار مرکز تحقیقاتی قبلی، اتفاق مهم و زیربنایی دیگری در حوزه تحقیقات و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که در آخرین روزهای امسال رخ داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45190

به "4 مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صاحب ردیف مستقل بودجه ای شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صاحب ردیف مستقل بودجه ای شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید