4 هتل هواپیمایی منحصربفرد: در این هواپیماها می توانید اقامت کنید!

به گزارش بلاگ پو، لذت اقامت در یک هتل هواپیمایی

شاید فکر می کنید خوابیدن در یک تختخواب گرم و نرم، آن هم داخل یک هواپیمای مسافربری تنها در پروازهای فرست کلاس امکان پذیر باشد. اما باید بدانید که در گوشه و کنار این جهان هواپیماهایی هستند که به هتل تبدیل شده اند! این هواپیماها در منطقه ها سرسبز و زیبا پارک شده اند و فضای داخل کابین به یک هتل هواپیمایی شیک و راحت (و حتی لاکچری) تبدیل شده است. در این هتل های هواپیمایی می توانید لذت استراحت و خوابیدن در داخل یک هواپیما را تجربه کنید و از پنجره هواپیما منظره ها اطراف را دیدن کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این 4 هتل هواپیمایی بیشتر آشنا شویم.

4 هتل هواپیمایی منحصربفرد: در این هواپیماها می توانید اقامت کنید!

ممکن است خیلی از ما تابحال داخل هواپیما خوابیده باشیم. اما خوابیدن در یک هتل هواپیمایی تفاوت عمده ای با خوابیدن روی جایگاه هواپیما دارد. خیلی از دوستداران هواپیما عاشق این هستند که دور و برشان همواره هواپیما باشد. این افراد با کمی چاشنی خلاقیت و ذوق توانسته اند ابتکارات جالبی را هم ابداع نمایند و هواپیماهای قدیمی و از کار افتاده را دوباره قابل استفاده نمایند. قبلا در خصوص رستوران هواپیمایی صحبت کردیم و این رستوران ها را که در داخل هواپیماهای قدیمی ساخته شده اند با هم مرور کردیم. همینطور با شرکت طراحی مبتکری نیز آشنا شدیم که با استفاده از قطعات هواپیماهای قدیمی، مبلمان شیک و مدرن فراوری می نماید. در این مطلب اما می خواهیم در خصوص هتل هواپیمایی صحبت کنیم! این هتل ها در داخل هواپیماهای قدیمی و گاهی تاریخی ساخته شده اند و اقامت در آن ها به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است. هرچه باشد یک شب اقامت در داخل یک هواپیما که کلیه امکانات رفاهی هتل را دارد تجربه ای منحصربفرد و مجذوب کننده خواهد بود. این 4 هتل هواپیمایی عبارتند از:

1- هتل کاستا ورد در کشور کاستاریکا

  • Hotel Costa Verd

کاستاریکا یکی از مکان های مجذوب کننده برای گردشگران است که بیش از هرچیز به اقامتگاه های ساحلی و جنگلی اش معروف است. اما جالب است بدانید که یکی از مشهورترین هتل های هواپیمایی در این کشور قرار گرفته است. هتل کاستا ورد اتاق های استاندارد و معمولی و اقامتگاه های ییلاقی نیز ارائه می نماید، اما اقامتگاه منحصربفردش یک هواپیمای بوئینگ 727 است که به هتلی مجلل تبدیل شده است. این هواپیما روی ستونی به ارتفاع بیش از 15 متر قرار گرفته است و منظره زیبایی به جنگل های بارانی و اقیانوس آرام دارد. داخل هواپیما به کلی تغییر پیدا نموده و با مبلمان چوبی و صنایع دستی اندونزیایی تزئین شده است.

2- جامبو هاستل در استکهلم سوئد

  • Jumbo Hostel

درست در مقابل ورودی فرودگاه آرلاندا سوئد هتل جامبو هاستل استکهلم قرار گرفته است. این هتل در واقع یک بوئینگ 747 است که بازسازی شده و دارای 29 اتاق است. بیشتر این اتاق ها در کلاس اکونومی رده بندی می شوند؛ اتاق اکونومی در اصطلاح این هتل یعنی اتاق هایی که شبیه خوابگاه هستند تا سوئیت لوکس و مجلل! اما قسمت کابین خلبان به سوئیتی فرست کلاس و مجلل تبدیل شده است. در این سوئیت می توانید از پنجره بزرگ و پانورامیک منظره بیرون را دیدن کنید. یک کافه 24 ساعته نیز در قسمت کابین فرست کلاس وجود دارد. در قسمت بال های این هواپیمای غول پیکر نیز خدمات اجرای مراسم های مختلف مثل مراسم ازدواج ارائه می گردد.

3- هتل هواپیمای مجلل در هلند

  • Vliegtuigsuite Teuge

این هتل هواپیمایی از سایر هتل های مشابه مجلل تر و لوکس تر است و امکانات و خدمات رفاهی بیشتری دارد. این هتل در نزدیکی فرودگاه توخه (Teuge Airport) هلند قرار گرفته است و عبارت Vliegtuigsuite به معنای هتل هواپیمایی است (Vliegtuig در زبان هلندی یعنی فرودگاه). این هتل هواپیمایی در واقع یک سوئیت شیک و لاکچری است که در داخل یک هواپیمای ایلوشین 18 1960 شوروی سابق ساخته شده است. داخل کابین به کلی بازسازی شده است و با مبلمان شکیل و صیقلی اسکاندیناوی تزئین شده است. تمام امکانات داخل این سوئیت درست مثل هتل های پنج ستاره است. یک مینی بار، چند تلویزیون صفحه مسطح به همراه دستگاه پخش دی وی دی، یک وان و جکوزی و حتی یک سونای مادون قرمز نیز در این هتل وجود دارد. با اقامت در این هتل هم می توانید از خدمات رفاهی یک هتل پنج ستاره بهره مند شوید و هم لذت اقامت در یک هواپیمای قدیمی را تجربه کنید.

4- هتل وودلین پارک در نیوزلند

  • Woodlyn Park

منطقه وودلین پارک در نیوزلند لیستی از اقامت گاه های منحصربفرد را به مسافران ارائه می نماید. در این منطقه می توانید هتل های روستایی، چوبی را ببینید که شبیه هتل های هابیتی هستند. تمام اقامتگاه های این ناحیه از مواد بازیافت شده ساخته شده اند. اقامتگاه های هابیتی که مثل لانه خرگوش در زیرزمین قرار گرفته اند، هتل در قطار، و هتل در یک قایق نیروی دریایی! از همه جالب تر هتل هواپیمایی وودلین پارک است که در داخل یک هواپیمای بریستول فرایتر دهه 1950 ساخته شده است. صاحب این هواپیما مدعی است که این مدل یکی از آخرین بازمانده های جنگ ویتنام است! این هتل هواپیمایی تنها دو سوئیت دارد که در قسمت دم هواپیما و کابین خلبان ساخته شده اند. این سوئیت ها حریم خصوصی مناسبی دارند و تنها با نردبان می توان داخل آن ها رفت. امکانات داخل هتل در حد میانه هستند، اما اگر با نیوزلند و جاذبه های بی نظیر آن آشنایی داشته باشید می دانید که در سفر به نیوزلند زمان زیادی را در داخل هتل صرف نخواهید کرد!

منبع: themanual.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 63617

به "4 هتل هواپیمایی منحصربفرد: در این هواپیماها می توانید اقامت کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 هتل هواپیمایی منحصربفرد: در این هواپیماها می توانید اقامت کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید