40 وزیر ارتباطات دور اینترنت نشستند

به گزارش بلاگ پو، دومین کنفرانس جهانی اینترنت با حضور سران چندین کشور و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور چین برگزار گشت.

40 وزیر ارتباطات دور اینترنت نشستند

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، دومین کنفرانس دنیای اینترنت با حضور سران چندین کشور و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر ووژن چین برگزار گشت که محمود واعظی نیز به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری های مالی شانگ های در چین به سر می برد پس از اتمام نشست شانگ های در کنفرانس دنیای اینترنت شرکت کرد.

این کنفرانس با سخنرانی رئیس جمهور کشور میزبان افتتاح شد و محورهای زیر مورد تأکید حاضران نهاده شد.

1. تسریع در گسترش اینترنت، ایجاد زمینه برای نوآوری، همکاری در زمینه فناوری و کاربردهای اینترنت، ارتقا پژوهش در زمینه محاسبات ابر، داده های انبوه و اینترنت اشیا، کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه شبکه اینترنت، تحقق کاربردها نوین و گسترده در سطح دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه و نواحی کمتر توسعه یافته.

2. استفاده گسترده از فناوری های اینترنتی در بخش های مختلف با توجه به همگرایی اینترنت و سایر بخش های صنعتی، لزوم تسهیل و محافظت از تبادل قانونمند و آزاد داده ها، شتاب بخشیدن به ایجاد بازار دیجیتال دنیای و ایجاد فرصت های شغلی به صورت گسترده در راستای برنامه توسعه پایدار ملل متحد تا سال 2030.

3. تأکید بر لزوم حفظ میراث فرهنگی بشر با بکارگیری ابزارهای دیجیتال، تشویق بر مبادلات فرهنگی در فضای مجازی با احترام به تنوع و گوناگونی فرهنگ ها با نگاه به فضای مجازی به عنوان یک بستر مشترک فرهنگی برای بشریت.

4. تأکید بر اهمیت احترام به حاکمیت ملت ها در فضای مجازی و لزوم محافظت از زیرساخت های اطلاعاتی در مقابل تهدیدها، حمله ها، تخریب و با احترام به حفظ حریم خصوصی افراد و مالکیت معنوی و لزوم مقابله با جرایم سایبری و تروریسم سایبری با مشارکت همگانی.

5. لزوم مشارکت جامعه بین المللی با اطمینان متقابل و منافع مشترک برای ایجاد قواعد و مقرات بین المللی برای محافظت و احترام به حقوق بنیادی و اساسی کاربران در اینترنت به منظور جلوگیری از هرج و مرج در فضای مجازی با هدف ایجاد فضای مجازی مطمئن باز و شفاف به وسیله مدیریت دموکراتیک شفاف و بین المللی اینترنت با شکل دهی جامعه ای با سرنوشت مشترک در فضای مجازی.

همچنین این موضوع مورد توجه نهاده شد که آینده دنیا متعلق به نسل جوان است و این نسل با توسعه اینترنت شکل می گیرد، این کار با توجه خاص به نیازهای نسل جوان به اینترنت و کوشش برای ساختن اینترنت به عنوان فضای متمدن سالم و بدون آلودگی برای آینده ای درخشان تر امکانپذیر می گردد.

علاوه بر رئیس جمهور چین، رئیس جمهور پاکستان، وزیران و معاونان کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، تاجیکستان و بیش از چهل وزیر ارتباطات در این کنفرانس شرکت کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19696

به "40 وزیر ارتباطات دور اینترنت نشستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 وزیر ارتباطات دور اینترنت نشستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید