6 ویژگی که از گوشی های سری ایسوس ذن فون 8 انتظار داریم

به گزارش بلاگ پو، ایسوس سال جاری قرار است از گوشی های سری ذن فون 8 رونمایی کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به 6 موردی بپردازیم که انتظار داریم در گوشی های جدید شرکت تایوانی ببینیم.

6 ویژگی که از گوشی های سری ایسوس ذن فون 8 انتظار داریم

ایسوس تا به این لحظه محصولات زیادی را در دسته گوشی های هوشمند راهی بازار نموده که بیشتر آن ها از قابلیت ها و امکانات بسیار خوبی بهره می برند و کیفیت ساخت بالایی هم دارند. با این حال نمی توان این شرکت را یکی از عظیمان فراورینماینده گوشی های هوشمند دانست. اما به عنوان شرکتی که عمدتا آن را برای ساخت لوازم کامپیوتری و لپ تاپ می شناسیم، ایسوس توانست حوزه فعالیت خود را گسترش دهد و مدت هاست گوشی های هوشمند هم فراوری می نماید.

پرچم داران این شرکت که با نام ذن فون در بین کاربران شناخته می شوند گوشی های بسیار عالی به حساب می آیند اما همین ناآشنایی کاربران با نام ایسوس به عنوان شرکتی فعال در زمینه ساخت گوشی باعث شده گوشی هایی نظیر ذن فون 5Z با عملکرد نزدیک به پرچم دارهای مطرح بازار و سری ذن فون 6 با وجود کیفیت بسیار بالا و طراحی جذاب، خیلی جلب توجه ننمایند.

سال گذشته ایسوس دو گوشی ذن فون 7 و 7 پرو را به سبد محصولات خود افزود که از لحاظ طراحی، تفاوت خاصی با نسل گذشته نداشتند و عمده ارتقای آن ها درونی بود. یعنی همچنان شاهد دوربین هایی با مکانیزم پاپ آپ بودیم که باعث می شد دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی هم استفاده گردد.

اگرچه ایسوس نتوانسته مانند شرکت های مطرح بازار از بابت ساخت گوشی سود کند اما با این حال به فرایند ساخت آن ها ادامه داده و میخواهد سال جاری هم از نسل جدید سری ذن فون رونمایی کند. این گوشی ها که گفته می گردد یک مدل مینی را هم برای رقابت با آیفون 12 مینی با خود به همراه خواهند داشت، ذن فون 8 نام دارند که در این مطلب قصد داریم به انتظاراتی که از آن ها داریم بپردازیم.

1. عملکرد بهتر در ارائه به روزرسانی

سامسونگ به عنوان عظیمترین فراورینماینده و فروشنده گوشی های هوشمند در دنیا و البته معروف ترین شرکت در ساخت گوشی های اندرویدی، در ارائه به روزرسانی ها بهترین عملکرد را در کنار شرکت گوگل دارد. البته گوگل چون تعداد بسیار کمتری گوشی فعال در سراسر دنیا دارد، همه آن ها را به مدت سه سال پشتیبانی می نماید اما این موضوع برای سامسونگ فقط شامل گوشی های پرچم دار و یک سری میان رده قدرتمند می گردد که در کنار سه سال دریافت آپدیت نرم افزاری، به مدت 4 سال از لحاظ امنیتی هم پشتیبانی می شوند.

رمز پیروزیت بسیاری از شرکت ها در فروش بیشتر گوشی همین پشتیبانی نرم افزاری بلندمدت است که متأسفانه ایسوس در مقایسه با بهترین ها در این بخش اصلا صندلی خوبی ندارد. مثلا سری ذن فون 7 نسخه پایدار اندروید 11 را اواخر ماه مارس دریافت کردند. این در حالی است که شرکت اصلا گوشی های زیادی ندارد که بخواهد در ابتدا آن ها را به روزرسانی کند و سوا از این موضوع، ذن فون های سری 7 پرچم دار هستند و انتظار داشتیم زودتر به اندروید 11 مجهز شوند.

به همین دلیل آنچه که انتظار داریم از سری ذن فون 8 ببینیم، ارائه بهتر خدمات مربوط به به روزرسانی نرم افزاری است. ایسوس باید تعهد خود را در این زمینه بهتر کند تا کاربران با خیال آسوده تری محصولات این شرکت تایوانی را انتخاب نمایند. حتی اگر ایسوس به مدت دو سال از لحاظ سیستم عامل و 3 سال از لحاظ امنیتی هم گوشی های خود را به روزرسانی کند، باز هم نکته مثبتی برای این شرکت به حساب می آید، البته اگر ایسوس آن ها را به شکل منظمی برای گوشی های خود عرضه کند.

2. حفظ طراحی مکانیکی دوربین

ایسوس برای دوربین گوشی های خود طراحی بسیار عجیب و در عین حال جذابی را در نظر گرفته. البته این موضوع باعث شده وزن این گوشی ها بسیار بیشتر از یک گوشی حدود 6.7 اینچی معمولی باشد اما اینکه بدانیم می توانیم با دوربین های روی پنل پشتی در زوایای گوناگون به ثبت تصویر سلفی بپردازیم بسیار هیجان انگیز است. البته شرکت هایی نظیر سامسونگ با گلکسی A80 این نوع طراحی را استفاده نموده اند اما ایسوس تنها شرکتی است که آن را ادامه داد و انتظار داریم در سری 8 هم شاهد همین طراحی باشیم.

بسیاری از کاربران از این بابت که ممکن است مکانیزم پاپ آپ بعد از مدتی دچار مشکل گردد نگران بودند و هنوز هم هستند اما ایسوس طی این چند سال نشان داده گوشی هایش عملکرد خوبی از این حیث دارند و کاربران نباید نگران خرابی گوشی های خود باشند. به لطف همین طراحی، گوشی های این شرکت علاوه بر اینکه تمام صفحه هستند، بلکه به نوعی از سایر گوشی های دیگر هم متمایز می شوند که این روزها با ناچ یا حفره در دسترس قرار دارند.

ایسوس در استفاده از چنین مکانیزمی پیشرفت خوبی داشته و اصرار به استفاده از آن باعث شده انتظار داشته باشیم در نسل 8 از پرچم دارهای خود، تغییرات مثبتی را در این طراحی اعمال کند تا هم وزن دستگاه کاهش داشته باشد هم به طول عمر مفید آن ها افزوده گردد. البته این طراحی یک نقطه ضعف بسیار اساسی و عظیم دارد و آن هم این است که ایسوس نمی تواند به خاطر آن، گواهی استاندارد ضد آب دریافت کند.

اگر ایسوس بخواهد این بار استاندارد یاد شده را به گوشی خود اضافه کند، نمایشگر حفره ای تنها چیزی است که احتمالا برای سری ذن فون 8 در نظر گرفته می گردد. اگر این طور باشد، انتظار داریم ایسوس مانند شیائومی، یک نمایشگر ثانویه روی پنل پشتی در نظر بگیرد تا بدین ترتیب کاربران همچنان بتوانند تصاویر سلفی باکیفیتی ثبت نمایند. البته جذابیت بیشتر طراحی مکانیکی شاید باز هم ایسوس را مجاب کند نماینده های مورد انتظار خود را با طراحی مشابه نسل های گذشته راهی بازار کند.

استاندارد ضد آب

همان طور که اشاره شد، در صورتی که ایسوس بخواهد برای گوشی خود از طراحی مکانیکی دوربین استفاده کند، باید قید استاندارد ضد آب را بزند. اما منظورمان هر استانداردی نیست، بلکه استاندارد IP68 و مانند آن است. بدیهی است انتظار نداریم چنین استاندارد مقاومتی قدرتمندی را در ذن فون 8 هم ببینیم (در صورت حفظ طراحی مکانیکی دوربین) اما حداقل انتظاری که می توان از ایسوس داشت این است که گوشی های خود را با استاندارد IP53 راهی بازار کند تا گوشی در برابر قطرات آب، باران و… مقاوم باشد.

دلیل اینکه چنین انتظاری را از ایسوس داریم این است که حتی موتورولا ریزر 5G با آن طراحی عجیب خود از پوشش ضد آب سطحی بهره می برد. ایسوس شرکت جاه طلبی است و این موضوع را بارها ثابت نموده. بنابراین شرکت فقط به استانداردهای سطح پایین راضی نخواهد شد و اینکه بخواهیم گوشی های پرچم دار خود را به استاندارد ضد آب مجهز کند، اصلا انتظار بی موردی نیست.

4. مدل مقرون به صرفه (لایت)

این روزها شرکت های سازنده گوشی های هوشمند هر سال حداقل 2 یا 3 گوشی پرچم دار را راهی بازار می نمایند چرا که به نظر می رسد احتیاج بازار بسیار فراتر از این رفته که بخواهند هر سال یک یا دو پرچم دار را عرضه نمایند. ایسوس هم اگر بخواهد شرکت پیروزی در ساخت گوشی های هوشمند باشد، باید هر سال گوشی های بیشتری را در محدوده قیمتی گوناگون راهی بازار کند تا بدین ترتیب، کاربران متناسب با بودجه ای که دارند، یکی از این گوشی ها را خریداری نمایند.

برای مثال ذن فون 6 با قیمت حدود 500 یورو راهی بازار شد. در نسل بعد، شرکت تایوانی قیمت گوشی خود را به 700 یورو افزایش داد تا شاهد یک افزایش قیمت عجیب در سری محصولات شرکت باشیم. بدیهی است اضافه شدن قابلیت هایی نظیر دوربین تله فوتو، نمایشگر OLED با رفرش ریت بالاتر، اسنپدراگون 865 (به عنوان یک پردازنده بسیار گران در زمان عرضه) و حافظه داخلی بیشتر، قیمت بالاتری را هم رقم خواهند زد اما 200 یورو اصلا قیمت معقولی برای این به روزرسانی ها نیست.

اگر ایسوس نخواهد قیمت محصولات خود را کاهش دهد، حداقل انتظاری که می توان داشت این است که یک مدل لایت یا به طور کلی محصولی ارزان قیمت تر را به همراه پرچم داران خود راهی بازار کند. دقیقا مشابه کاری که اپل در سری آیفون 12 و با عرضه مدل مینی انجام داد یا سامسونگ که دو سه سالی است مدل لایت یا فن ادیشن پرچم داران خود را راهی بازار می نماید. البته شنیده بودیم ایسوس سال جاری از یک مدل مینی با نمایشگر 5.9 اینچی OLED هم برای رقابت با آیفون 12 مینی رونمایی می نماید اما نمی دانیم آیا این موضوع واقعا به وقوع می پیوندد یا شایعه ای بیش نبود.

خوشبختانه کوالکام سال جاری اسنپدراگون 870 را هم به عنوان پردازنده ای برای گوشی های پرچم دار مقرون به صرفه رونمایی نموده تا ایسوس هیچ بهانه ای برای عرضه محصولی که انتظار داریم نداشته باشد. حتی استفاده از اسنپدراگون 780G که پردازده قابلی به حساب می آید و حافظه رم کمتر در یک محصول تحت عنوان ذن فون 8 لایت با یک سری قابلیت های ضعیف تر به نسبت پرچم دارهای اصلی می تواند راضی نماینده باشد.

5. افزایش سرعت شارژ

سرعت شارژ طی یکی دو سال اخیر بین شرکت های سازنده گوشی های هوشمند به موضوعی بسیار پرطرفدار تبدیل شده. طوری که بعضی از شرکت ها نظیر شیائومی حتی شارژر 120 واتی را هم به همراه گوشی های خود راهی بازار نموده اند که می توانند باتری های پرظرفیت را در مدت تنها 30 دقیقه شارژ نمایند. این موضوع البته بین دو شرکت برتر سازنده گوشی یعنی سامسونگ و اپل خیلی جلب توجه ننموده و این دو رقیب سنتی فعلا سعی نموده اند در این زمینه محتاطانه تر عمل نمایند.

نگرانی هایی وجود دارد مبنی براینکه شارژرها هرچه سریع تر باشند، باعث کاهش طول عمر باتری گوشی ها در طول زمان می شوند و اگرچه شیائومی و سایر شرکت های پیروز در این زمینه بارها به کاربران از این بابت اطمینان داده اند اما به نظر می رسد باز هم تعداد زیادی از آن ها هستند که معتقد باشند همان شارژرهای 25 واتی مناسب هستند و در عوض باتری آن ها طول عمر بیشتری خواهد داشت.

به نظر می رسد فعلا حقیقت چیز دیگری است و شارژرهای پرسرعت نه تنها ضرر خاصی ندارند بلکه کلی هم می توانند مفید باشند. ایسوس خوشبختانه در این زمینه پا به پای شرکت های مطرح بازار پیش رفته و مثلا سال گذشته پرچم دارهای خود را با شارژر 30 واتی راهی بازار کرد. حتی ذن فون 6 هم با شارژر سریع 18 واتی عرضه شده بود تا شرکت تایوانی نشان دهد از لحاظ سرعت شارژ فکر همه جا را نموده است.

آنچه انتظار داریم از شرکت ببینیم، استفاده از شارژرهایی با سرعت بیشتر است. ذن فون 8 پرچم داری است که در سال 2021 باید شاهد عرضه آن به بازار باشیم. یعنی سالی که استفاده از شارژرهای بسیار سریع تقریبا به یک استاندارد تبدیل شده. بنابراین انتظار داریم گوشی های جدید ایسوس را در مدت زمان کمتر از 90 دقیقه شارژ کنیم (مدت زمان مورد احتیاج برای شارژ سری ذن فون 7). البته اگر به تقلید از شرکت هایی نظیر سامسونگ و اپل، ایسوس هم شارژر را از درون جعبه حذف نکند.

از آنجایی که شرکت در گوشی های گیمینگ سری راگ فون 5 خود از شارژر 65 واتی استفاده نموده که می تواند باتری پرظرفیت این گوشی ها را در مدت زمان 55 دقیقه به صورت کامل شارژ کند، می توان این انتظار را داشت در سری ذن فون 8 که پرچم دارهای اصلی شرکت هم به حساب می آیند، یا حداقل در مدل پرو، از شارژری با همین سرعت استفاده گردد.

6. پشتیبانی از شارژ بی سیم

مورد آخر، کم اهمیت ترین چیزی است که انتظار داریم در ذن فون 8 ببینیم. البته که برای بسیاری از کاربران، اینکه گوشی هوشمندشان از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی کند بسیار حائز اهمیت است. اما با در نظر دریافت احتیاج بازار کشور ما، شارژ بی سیم چیزی نیست که اگر در یک گوشی باشد یا نباشد، عامل مشخص نماینده ای به حساب بیاید.

با این حال وجود یک قابلیت همواره از نبود آن بهتر است و شارژ بی سیم هم جز همین قابلیت ها به حساب می آید. علاوه بر اینکه انتظار داریم شرکت تایوانی محصول مورد انتظار خود را با شارژر سیمی سریع تری راهی بازار کند، دوست داریم ذن فون 8 از شارژ بی سیم هم پشتیبانی کند تا بدین ترتیب از این حیث، یکی از بهترین و مجهزترین گوشی های بازار باشد.

بدیهی است انتظار نداریم این قابلیت در هر دو یا سه گوشی که قرار است از این سری عرضه شوند وجود داشته باشد. مانند بسیاری از شرکت های دیگر، همین که فقط مدل پرو از شارژ بی سیم پشتیبانی کند هم کافی است چون انتظارات همواره از قدرتمندترین و گران ترین مدل بالاست. با اضافه شدن چنین قابلیت هایی به گوشی های آینده ایسوس، قطعا این شرکت هم می تواند آهسته و پیوسته راستا خود را برای تبدیل شدن به یکی از بهترین شرکت های سازنده گوشی های هوشمند هموارتر کند.

البته انتظارات دیگری هم از این شرکت داریم. مثلا اینکه فکری به حال ضخامت و وزن گوشی های خود کند چون ذن فون 7 پرو حتی از گلکسی S21 اولترا هم سنگین تر است و این اصلا برای یک گوشی معمولی مناسب نیست. همچنین ارتقای کیفیت دوربین و بهبود عملکرد پردازش نرم افزاری هم می تواند باعث بهبود چشمگیر کیفیت عکاسی در گوشی های این شرکت و در نتیجه افزایش محبوبیت آن ها در بازار گردد. حال باید دید خود شرکت تا چه اندازه مشتاق است در راستای که قدم گذاشته پیشرفت کند.

ایسوس به واسطه عملکرد درخشانی که در کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم جانبی مخصوص این محصولات داشته، می تواند از شهرت و اعتبار و محبوبیت خود در این صنعت هم به بهترین شکل ممکن استفاده کند تا بتواند طی سال های آینده به یکی از برترین شرکت های سازنده گوشی های هوشمند بدل گردد.

به نظر شما، ایسوس برای پیروزیت در بازار گوشی های هوشمند، احتیاج دارد چه تصمیمات جدیدی را در قبال گوشی های خود اتخاذ کند؟

منبع: Android Authority

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47137

به "6 ویژگی که از گوشی های سری ایسوس ذن فون 8 انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ویژگی که از گوشی های سری ایسوس ذن فون 8 انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید