8 فرآورده بهداشتی که متخصصین پوست هرگز از آن ها استفاده نمی کنند

به گزارش بلاگ پو، از چند متخصص پوست خواستیم تا راز شادابی پوست صورت خود را با ما در میان بگذارند و نام محصولاتی که از لیست خریدشان حذف کرده اند، به ما بگویند. در ادامه به 8 محصول که متخصصین پوست هرگز استفاده نمی کنند، اشاره خواهیم کرد.

8 فرآورده بهداشتی که متخصصین پوست هرگز از آن ها استفاده نمی کنند

1. لایه بردارهای فیزیکی

یک متخصص پوست هرگز از پدها یا پارچه های مختص ساییدن بر روی صورت خود استفاده نمی کند؛ زیرا این نوع لایه برداری باعث تحریک و خشکی پوست می شود، به ویژه در ماه های سرد سال. همچنین این نوع لایه برداری باعث تحریک جوش و اگزما می شود. بهتر است به جای این نوع لایه برداری، از لایه بردارهایی استفاده کنید که نرم هستند و دانه های صافی دارند که بدون تحریک پوست، لایه برداری می کنند.

2. شامپو

شاید استفاده از شامپو برای شستن صورت یا بدن امری عادی به نظر برسد؛ اما این کار اصلاً خوب نیست. برخی افراد از شامپو برای شستن صورت خود استفاده می کنند؛ اما توجه داشته باشید شامپوهای مختص مو طوری طراحی شده اند که موها را تمیز کنند، نه پوست را. شامپو حاوی عوامل فعال در سطح است که کثیفی و روغنی را که روی سطح مو نشسته ، از بین می برد. با این حال این عوامل برای پوست بیش ازاندازه زبر هستند. در نتیجه باعث بروز تحریک و التهاب می شوند. بهتر است برای شستن پوست خود از شامپوهای مختص بدن و صورت استفاده کنید.

3. وازلین

وازلین باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود. این امر منجر به بروز جوش ها، جوش های سرسیاه و میلیوم (کیست های حاوی کراتینی که زیر خارجی ترین لایه پوست یا در سقف دهان به وجود می آیند) می شود. وازلین در محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی وجود دارد، از لوسیون ها گرفته تا انواع کرم، مایع های شستشو، پاک کننده های آرایش، عطرها، شامپوها، انواع ریمل، رژ و کرم پودر. بسیاری از افرادی که از محصولات حاوی وازلین استفاده می کنند، نمی دانند این محصولات باعث بروز لک در پوستشان می شود. برچسب روی محصول موردنظر را چک کنید تا بدون وازلین باشد.

4. صابون عادی

متخصصین پوست هرگز از صابون های عادی و زبر به عنوان تمیزکننده صورت و بدن استفاده نمی کنند؛ زیرا این صابون ها به پوست فشار می آورد. صابون های عادی، مواد مغذی ضروری پوست را از بین می برند و باعث کاهش خاصیت کشسانی پوست می شوند. این صابون ها منجر به بروز خشکی و کم آبی پوست می شوند. بهتر است به جای این صابون ها از تمیزکننده های ملایم تر و خفیف تری استفاده کنید که بی بو و ضدآلرژی هستند.

5. محصولات پوستی حاوی الکل

بهتر است همواره برچسب روی محصولات را بخوانید و از خرید محصولاتی که حاوی الکل هستند، بپرهیزید؛ زیرا این محصولات باعث تحریک و خشکی پوست می شوند. سعی کنید محصولی بخرید که به جای الکل، اسانس یا آبگونه داشته باشد که مبتنی بر آب است و پوست را خشک نمی کند.

6. کرم های موبر

بهتر است از این نوع کرم ها استفاده نکنید؛ زیرا این کرم ها ممکن است باعث ورم پوست شوند. بهتر است موهای زائد را یا لیزر کنید یا از تیغ استفاده کنید.

7. پرکننده های دائمی

هرگز از تزریق پرکننده های دائمی استفاده کنید. این پرکننده ها از توده های پلی متیل متاکریلیت ساخته شده اند؛ یک ماده مصنوعی که از نظر زیستی از طریق میکروب ها از بین می رود و با بافت های زنده سازگار می شود. در نتیجه به عنوان مثال اگر در اثر تزریق این مواد دچار قلمبگی، توده، سرخی یا سفتی شوید، نمی توان آن را از بین برد و متأسفانه باید به همین صورت زندگی کنید. مگر این که آن قسمت را ببرید که باعث ایجاد جای زخم می شود. بهتر است از پرکننده های اسید هیالورونیک استفاده کنید که در صورت بروز مشکل، قابل حل هستند.

8. محصولاتی که بو دارند

بسیاری از محصولات مراقبت پوستی دارای بوهایی هستند که باعث تحریک می شود. بهتر است از محصولات بی بو استفاده کنید؛ زیرا بو یکی از عوامل حساسیت زا برای پوست محسوب می شود.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65577

به "8 فرآورده بهداشتی که متخصصین پوست هرگز از آن ها استفاده نمی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 فرآورده بهداشتی که متخصصین پوست هرگز از آن ها استفاده نمی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید