81 درصد محصول پتروشیمی صادر شد

به گزارش بلاگ پو، پتروشیمی کردستان از ابتدای سال جاری تا انتها تیرماه 161 هزار و 104 تن پلی اتلین سبک به فروش رسانده که از این میزان 81 درصد آن صادر و 19 درصد هم به واحدهای تولیدی داخلی به وسیله بورس عرضه شده است.

81 درصد محصول پتروشیمی صادر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مجموع فروش فراوری شرکت پتروشیمی کردستان در سال گذشته را 226 هزار و 784 تن گفت و گفت: از این میزان 23 درصد آن به واحدهای داخل کشور فروخته و 77 درصد آن هم به خارج از کشور صادر شده است.

پیمان الماسی یادآور شد: 100 درصد ارز حاصل از صادرات توسط این واحد فراوریی در استان براساس تاییدیه بانک مرکزی برگشت داده شده است. صادرات این محصول پتروشیمی به این دلیل است که فراوری آن در داخل کشور مازاد بر مصرف است.

با توجه به اینکه محل واحد فراوریی شرکت پتروشیمی کردستان در یک شهرک صنعتی تخصصی واقع شده، مسئولان استان همیشه از سرمایه گذارانی که قصد فعالیت در زمینه فراوری صنایع پایین دستی را دارند دعوت می نمایند از این فرصت برای سرمایه گذاری بهره مند شوند و همه شرایط لازم را برای تسهیل در این زمینه فراهم نموده اند.

نخستین کارخانه پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت 129 هکتار و در نزدیکی روستا سرنجیانه از توابع شهرستان سنندج احداث شد و ظرفیت اسمی آن فراوری سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32700

به "81 درصد محصول پتروشیمی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "81 درصد محصول پتروشیمی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید