85 درصد میگو پرورشی هرمزگان صادر می گردد

به گزارش بلاگ پو، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان گفت: 85 درصد میگو های برداشت شده پرورشی هرمزگان به کشور های فرانسه، چین، هنگ کنگ، تایوان، امارات متحده عربی و عمان صادر می گردد.

85 درصد میگو پرورشی هرمزگان صادر می گردد

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، علی کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای فصل برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تا کنون سه هزار و 500 تن میگو برداشت شده است که 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هرمزگان 211 مزرعه پررورش میگو به وسعت سه هزار و 200 هکتار دارد و پیش بینی می گردد تا انتها آذر سال جاری 12 هزار تن میگوی پرورشی در استان برداشت گردد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان اضافه نمود: 85 درصد میگو های برداشت شده به کشور های فرانسه، چین، هنگ کنگ، تایوان، امارات متحده عربی و عمان صادر می گردد.

کریمی اعلام نمود: سال گذشته 10 هزار تن میگوی پرورشی در استان هرمزگان برداشت شده است.

شروع طرح پایش و نمونه برداری میگوی پرورشی هرمزگان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی هرمزگان نیز از شروع اجرای طرح پایش و نمونه برداری در مزارع پرورش میگوی هرمزگان اطلاع داد و گفت: این طرح هر ساله همزمان با فصل برداشت میگو با هدف تایید استانداردهای اتحادیه اروپا برای صادرات میگوی هرمزگان اجرا می گردد.

فرحان آزاد اضافه نمود: در این طرح میگو ها از نظر سلامت، سموم، فلزات سنگین و دارو نمونه برداری و به کشور فرانسه فرستاده می گردد.

وی گفت: در سال های گذشته میگو های پرورشی هرمزگان که به فرانسه فرستاده شده اند مسئله ای نداشتند و مورد تایید قرار گرفتند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: سال جاری در 31 مزرعه پرورش میگوی هرمزگان این طرح اجرا و 200 نمونه فرستاده می گردد.

آزاد اضافه نمود: میگو ها به صورت کاملا استاندارد و با رعایت نکات بهداشتی و با برچسب کد استان و مزرعه به فرانسه ارسال می گردد و نتایج ارزیابی پایش و نمونه برداری ارسال شده به فرانسه حدود هفت ماه آینده معین می گردد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی هرمزگان بیان داشت: برای اجرای این طرح سال جاری 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

آزاد اضافه نمود: سال گذشته 630 تن میگوی پرورشی از هرمزگان به کشور های فرانسه، اسپانیا و ایتالیا صادر شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14822

به "85 درصد میگو پرورشی هرمزگان صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد میگو پرورشی هرمزگان صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید