آلمان تحریم آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دولت آلمان امروز شنبه با محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2، تحریم های واشنگتن را مداخله در امور داخلی کشورهای اروپایی ارزیابی کرد.

آلمان تحریم آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد

اولریک دمر سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این خصوص گفت: دولت این دخالت های فرامرزی را رد می نماید. آنها شرکت های آلمانی و اروپایی را تحت تأثیر قرار می دهند و دخالت در امور داخلی ما محسوب می شوند.

این در حالیست که اتحادیه اروپا نیز امروز شنبه تحریم های آمریکا علیه شرکت هایی که در ساخت خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 مشارکت دارند را محکوم کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم های آمریکا علیه شرکت های اروپایی گفت: اتحادیه اروپا اساساً با اعمال تحریم ها علیه شرکت های اروپایی که مشغول فعالیت های قانونی هستند مخالف است.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ذیل لایحه بودجه نظامی آمریکا، قانون تحریم نورد استریم 2 را نیز امضا کرد.

طبق این قانون، هر شرکتی که به گازپروم روسیه در تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا یاری کند؛ مشمول تحریم خواهد بود.

در این میان، آلمان بیش از همه از کارشکنی در فرایند تکمیل نورداستریم متضرر می گردد و اصولاً آمریکا نیز با این ادعا که این پروژه ابزار باج گیری از اروپا و به گروگان دریافت آلمان است؛ به تحریم آن روی آورده.

نورد استریم 2 حدود 11 میلیارد دلار هزینه داشته است و همزمان، آمریکا ترک استریم را نیز با اعمال محدودیت هایی نظیر لغو ویزا دست اندرکاران پروژه و مصادره اموال آنها، مورد هدف تحریم های خود قرار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18085

به "آلمان تحریم آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان تحریم آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید