آمازون هم به جنگ دیپ فیک می رود
به گزارش بلاگ پو، آمازون که نگران آلوده شدن خدمات تحت وب و سرویس های کلود خود به ویدئو های جعل عمیق یا دیپ فیک است، هم با جلب همکاری فنی و هم با عضویت در بعضی کمیته های تخصصی میخواهد بر چالش مذکور غلبه کند.

به گزارش، پس از اعلام برنامه های فیس بوک برای مقابله با ویدئو های جعل عمیق یا دیپ فیک، آمازون هم میخواهد با این پدیده خطرناک به طور جدی مقابله کند.
آمازون که نگران آلوده شدن خدمات تحت وب و سرویس های کلود خود به ویدئو های جعل عمیق یا دیپ فیک است، هم با جلب همکاری فنی و هم با عضویت در بعضی کمیته های تخصصی میخواهد بر چالش مذکور غلبه کند.
از سوی دیگر آمازون تعدادی متخصص هوش مصنوعی را جذب نموده تا آن ها پشتیبانی های لازم را از این شرکت در حوزه مذکور به عمل اورند. آمازون همچنین از پشتیبانی اقتصادی یک میلیون دلاری از گروه های تخصصی خبر داده که قصد دارند به پاکسازی سرویس های کلود آمازون از ویدئو های جعل عمیق یاری نمایند.
از جمله اشخاص برجسته ای که قرار است در این زمینه به آمازون یاری نمایند، می توان به لورا لیل تکسی از دانشگاه فنی مونیخ و فدریکو لوئیسا وردولیوا از دانشگاه ناپل اشاره نمود.
در عین حال فیس بوک نیز کوشش های خود برای مقابله با دیپ فیک را شدت بخشیده و اولین نمونه 5000 تایی از ویدئو های جعل عمیق را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا مطالعه بر روی شیوه های مقابله با این پدیده تسهیل گردد. در نهایت قرار است تعداد این ویدئو ها به صدهزار واحد افزایش یابد تا برنامه های هوش مصنوعی مقابله با جعل عمیق هم بدین شیوه تغذیه شوند.
بعضی شرکت های بزرگ فناوری و رسانه ای هم برای پیشبرد این طرح با فیس بوک همکاری می نمایند که از جمله آن ها می توان به مایکروسافت، دانشگاه ام آی تی، نیویورک تایمز و دانشگاه آکسفورد اشاره نمود.
منبع : مهر
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانdorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه