آنفولانزا چه مدت به طول می انجامد؟

به گزارش بلاگ پو، طول مدت آنفلوانزا یا (آنفولانزا) می تواند تقریباً بین سه تا ده روز باشد. داشتن اطلاعات دقیق در خصوص علل، علائم، مدت زمان و روش های درمانی این عارضه برای شما مفید خواهد بود.

آنفولانزا چه مدت به طول می انجامد؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

طول مدت آنفلوانزا یا (آنفولانزا) می تواند تقریباً بین سه تا ده روز باشد. داشتن اطلاعات دقیق در مورد علل، علائم، مدت زمان و روش های درمانی این عارضه برای شما مفید خواهد بود.

واکسن آنفولانزا یکی از مؤثرترین روش های پیشگیری از این بیماری است. این واکسن تقریباً در تمام نقاط دنیا در دسترس است. و هیچ گونه عوارض جانبی جدی به همراه نداشته و بایستی در افراد 6 ماه به بالا تزریق شود. داروهای خانگی خاصی مانند مصرف چای زنجبیل، سوپ مرغ، و غیره، بعلاوه به برطرف سرفه و گلو درد یاری می کنند. اگر چه تمام این روش ها، مؤثر می باشند، اما بایستی به خاطر داشته باشید که خواب و یا استراحت مطلق برترین روش برای درمان عفونت های ویروسی مثل آنفولانزا است. آنفلوانزا، که عموماً تحت اسم آنفولانزا شناخته می شود، یک بیماری ویروسی ناشی از ویروس آنفولانزا است. به علت شباهت آن به علائم سرماخوردگی، اغلب این دو را با یکدیگر اشتباه گرفته و یا به جای یکدیگر بکار برده می شوند. با این حال، این دو بیماری کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. آنفلونزا یا آنفولانزا نسبت به سرماخوردگی معمولی شدیدتر است. گاهی اوقات، انجام آزمایش خونی هم ممکن است جهت تشخیص این بیماری مورد احتیاج باشد.

علل و علائم

همانطور که در بالا ذکر شد، آنفلوانزا به علت ویروس آنفلوانزای A، B و C ایجاد می شود. از میان این سه ویروس، آنفولانزا ناشی از ویروس نوع A منجر به ایجاد علائم حاد می شود. از سوی دیگر، انواع B و C کمتر شایع بوده و هم کمتر هم شدید می باشند. علائم این بیماری شامل سردرد، تب بالا، لرز، احساس عمومی از بیماری، ضعف، خستگی و بدن درد می باشد. سایر علائم آنفولانزا شبیه به سرماخوردگی است، این علائم آبریزش بینی، گلو درد و سرفه را شامل می شود. در موارد شدید، چنانچه عوارض و پیچیدگی هایی ایجاد شوند، نشانه هایی مانند هذیان و استفراغ هم ممکن است مشاهده شود.

بیشتر بخوانید: چند نکته در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا

مدت زمان

عفونت آنفولانزا می تواند به مدت 3 تا 10 به طول انجامد. با این حال، به این علت که مدت زمان و شدت بیماری تا حدی به ضعف و قوت سیستم ایمنی فرد بستگی دارد، تعیین شده است که این دوره از فردی به فردی دیگر تفاوت می نماید. دیده شده است که آنفولانزا مدت زمان طولانی تری در بچه ها، نوزادان و افراد مسن به علت سیستم ایمنی ضعیف آنها به طول می انجامد. بعلاوه، اگر فردی دارو مصرف نکرده و یا استراحت نکند، آنفولانزا می تواند برای مدت طولانی تری باقی بماند، و حتی ممکن است به عوارض و پیچیدگی هایی منجر شود. بنابراین، بهتر است فوراً تحت درمان قرار گیرید. چنانچه علائم عادی آن با علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ، و غیره همراه باشد، به صلاح است که بلافاصله این علائم را به اطلاع پزشک خود برسانید.

بایستی به یاد داشته باشید که آنفولانزا بسیار مسری است و می تواند به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود. این ویروس از فرد مبتلا به وسیله هوا به فرد سالم انتقال می یابد. این بیماری می تواند در صورت تماس فرد سالم با مایعات بدن فرد آلوده پخش شود. بعلاوه توصیه می شود که از لمس و یا استفاده از وسایل شخصی افراد مبتلا به این عفونت مانند دستمال، حوله، مسواک، و غیره خودداری کنید.

درمان

درمان معمول آنفلوآنزا شامل استراحت مطلق و مصرف میزان زیادی مایعات است. از آنجا که این عفونت ناشی از ویروس می باشد، معلوم گشته که استفاده از آنتی بیوتیک در درمان آن اثری ندارد. در بیشتر اوقات، علائم به خودی خود فروکش می کنند؛ اما، پزشکان داروهایی که به تسکین علائمی مانند تب، سردرد و درد بدن یاری می کنند را تجویز می کنند. گاهی اوقات، داروهای ضد ویروسی هم برای درمان سریعتر آنفولانزا تجویز می شود. مسری ترین زمان آنفولانزا 3 تا 4 روز از زمان گرفتن بیماری است. استفاده از دارو می تواند به کاهش شدت علائم یاری کند.

داروهای خانگی خاصی مانند مصرف چای زنجبیل، سوپ مرغ، و غیره، بعلاوه به برطرف سرفه و گلو درد یاری می کنند. اگر چه تمام این روش ها، مؤثر می باشند، اما بایستی به خاطر داشته باشید که خواب و یا استراحت مطلق برترین روش برای درمان عفونت های ویروسی مثل آنفولانزا است. مسکن ها و پاراستامول می توانند برای درمان علائم جزئی مورد استفاده قرار گیرند. توصیه می شود که تنها پس از مشورت با پزشک دارو مصرف نمایید.

اگر از سرماخوردگی یا آنفولانزا رنج می برید، عاقلانه است که از کشیدن سیگار خودداری کنید به این علت که علائم آن را بدتر می نماید. از سوی دیگر، نوزادان، بچه ها و افراد مسن بایستی به صورت منظم در برابر آنفلوانزا واکسینه شوند. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد واکسن آنفولانزا به پزشک خود مراجعه نمایید.

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که می توان از آنفولانزا با حفظ بهداشت مناسب و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل جلوگیری کرد.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و توصیه می شود در صورت مشاهده هریک از علائم سرماخوردگی و آنفولانزا جهت درمان مناسب به پزشک مراجعه نمایید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: راسخون
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55796

به "آنفولانزا چه مدت به طول می انجامد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفولانزا چه مدت به طول می انجامد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید