آنچه برانکو دارد، لیکنز، قلعه نویی و شفر ندارند

به گزارش بلاگ پو، آنچه برانکو دارد و لیکنز، قلعه نویی و شفرندارند شاید رجحان این تیم را در ایستگاه پایانی لیگ باعث گردد. پرسپولیس بی دغدغه ترین و آرام ترین مدعی لیگ هجدهم است. بی آنکه استرس قهرمانی داشته باشد.

آنچه برانکو دارد، لیکنز، قلعه نویی و شفر ندارند

حمیدرضا عرب،تساوی سپاهان به رغم آنکه نماینده فوتبال اصفهان یک بازی عقب افتاده دارد، موقعیتی طلایی را نصیب سرخ های پایتخت نموده تا بی دغدغه به صدرجدول بازگردند. شاید تقابل با سپیدرود دررشت به ظاهرچالش آفرین باشد اما ظرفیت های نماینده گیلان به حدی نیست که تاب مقاومت دربرابراین پرسپولیس نیمه آماده ومهیا را هم داشته باشد وسرخ های پایخت با همین وضعیت نیزمی توانند برنده بازی عصرشنبه باشند و دوباره برفرازلیگ قراربگیرند.

راهی که پرسپولیس تا سرانجام فصل باید طی کند به واسطه تقابل با استقلال، سپاهان وتراکتورسازی اندکی صعب العبورودشوارمی نماید اما شاید کسب حداقل امتیازهای این بازی نیزکه ازعهده سرخ ها خارج نیست بتواند راه این تیم را به سوی قهرمانی درلیگ هموار کند و سرخ ها برای سومین بارجام را مال خود نمایند.

پرسپولیس برای رسیدن به این مهم به اندکی هماهنگی بیشتروقدری شانس نیازدارد که عصرجمعه اقبال به مدد برانکووشاگردانش آمد تا آن ها فارغ البال و بی آنکه خطری را احساس نمایند با بردی نسبتا آسان ازرشت صدرنشین به تهران بازگردند.

برای پرسپولیس رسیدن به قهرمانی دوباره لیگ درسومین فصل پی درپی اما به مثابه ماموریتی سخت و دشواراست اما تحقق این مهم برای برانکو و شاگردانش غیرممکن هم نیست و اکنون که شرایط جدولی به گونه ای است که شاید شانس تراکتور، سپاهان وحتی استقلال بیشترازپرسپولیس به نظرمی رسد اما باید باورداشت که پرسپولیس خود به یکی ازپراقبال ترین تیم ها برای تصاحب جام درلیگ هجدهم محسوب می گردد مگرآنکه حواشی و اتفاقات پیش بینی نشده، به برانکو وشاگردانش لطمه بزند.

پرسپولیس بعد ازبازی با سپیدرود مقابل استقلال خواهد ایستاد. بی گمان کسب پیروزی دراین بازی برای سرخ ها بسیارایده ال خواهد بود هرچند که ارزیابی ها به سمت وسویی رفته که اکنون استقلال وشفررا به لحاظ فنی تیم بهتری درمقایسه با سرخ ها می دانند. پرسپولیس برانکو اما به رغم قدم های آهسته ای که درهفته های اخیرداشته اما با همین تیم نیزقابلیت پیروزی مقابل رقیب سنتی اش را هم دارد، هرچند که رسیدن به حداقل های این بازی نیز به واسطه آنکه سرخ ها بعد ازاین بازی باید مقابل دو مدعی دیگربازی نمایند، نتیجه عاقلانه ای به حساب می آید.

بنابراین استراتژی تساوی دربرابررقبای رودررو هرگزنمی تواند طرفند غلطی ازسوی پروفسورباشد و شاید دربرانکو نیز درذهن خود به این سناریو می اندیشد:تساوی مقابل رقبای مستقیم و بعد بردن تیم های درجه دوی لیگ.

واقعیت این است که فاصله میان 5تیم بالای جدول وتیم های میانه جدولی به لحاظ فنی وتاکتیکی مشهود است وحتی می گردد نتیجه بازی بالانشین ها با تیم های پایین دست را پیش بینی کرد. هرچند که فولاد این سنت را قدری دست اقتصادی نموده وبا بردن همین پرسپولیس و تساوی مقابل سپاهان نشان داده ازمیانه های جدول نیز تیم های جسوری برمی خیزند اما به طورکلی نباید حساب آن چنانی روی این قبیل تیم ها بازکرد واستدلال درست همان است که بالانشین ها را مقابل این تیم ها برنده دانست.

پرسپولیس به جز این 3 بازی که با مدعیان این فصل خواهد داشت، دردیگربازی ها رقبای سرسختی پیش روی خود نمی بیند و به واسطه آنکه هنرکسب تساوی مقابل بزرگان را دارد وتومان نیز فوت وفن بردن با حداقل گل را هم می داند هیچ بعید نیست که درایستگاه سرانجامی لیگ هجدهم نیز به مانند دوفصل قبل فاتح جامی لقب بگیرد که اکنون تیم های تراکتور، سپاهان و استقلال بیش ازهمه دوران خود برای رسیدن به آن کوشش می نمایند.

پرسپولیس درواقع با مدعیانی روبرو است که هریک به دلایلی جام این فصل برای شان اهمیت دارد. تراکتوربه سبب آنکه تا کنون درلیگ به این مهم دست نیافته و این فصل هم هزینه های سرسام آوری داشته و سپاهان نیز به دلیل ناکامی درسال های اخیر-همین دلایل برای استقلال هم صدق می نماید وآبی ها شش سال قهرمان نشده اند- جام هجدهم را می خواهند. پرسپولیس اما ازاین استرس به دوراست. سرخ ها دوقهرمانی را پشت خود می بینند وبدون شک اگراین فصل هم قهرمان نشوند، ازسوی طرفداران خود نمره قبولی خواهند گرفت اما همین فاکتور؛ یعنی نداشتن ترس ازقهرمان نشدن و اضطراب ناشی ازناکامی ممکن است درنهایت برانکو وشاگردانش را با آرایش ذهنی متعادل تردرهفته های سرانجامی مقابل رقبا قراردهد.

آری، این یک ویژگی بزرگ است که امروزدرزیرپوست پرسپولیس وجود دارد وشاید دیگرمدعیان چندان به آن توجه ندارند. نه تراکتور، نه سپاهان و نه استقلال وحتی پدیده آرامش وفراغ بالی که دراعماق وجود سرخ ها وجود دارد را درخود ندارند. آن ها چه قهرمان بشوند، چه نشوندازدیدگاه طرفداران خود قهرمانند وشاید این ویژگی دوباره آن ها را فاتح لیگ هجدهم کند.

11-1

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5439

به "آنچه برانکو دارد، لیکنز، قلعه نویی و شفر ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه برانکو دارد، لیکنز، قلعه نویی و شفر ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید