آیا بیت کوین سبز می گردد؟

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان رضوی السالوادور ساعاتی پس از تصویب قطعنامه به رسمیت شناختن بیت کوین به اسم پول قانونی اظهار داشت که برای استخراج رمزنگاری از انرژی گرمایی زمین و آتشفشان استفاده خواهد نمود.

آیا بیت کوین سبز می گردد؟

به نقل از کریپتونیوز، السالوادور اولین کشور دنیا محسوب می گردد که بیت کوین را به اسم پول قانونی در نظر گرفته است. رئیس جمهور این کشور آمریکای لاتین، نایب بوکله اظهار کرد: من به رئیس LaGeoSV (شرکت دولتی برق وابسته به گرمای زمین) دستور داده ام که طرحی را برای استخراج بیت کوین مقرون به صرفه، 100درصد پاک و تجدیدپذیر با استفاده از انرژی آتشفشان های ما ارائه کند (در این کشور حدود 20 آتشفشان فعال وجود دارد و آتشفشان چاپاراستیک در 500 سال گذشته 25 بار فوران داشته است).

السالوادور روزچهارشنبه در اقدامی تاریخی، به اولین کشوری تبدیل شد که به طور رسمی بیت کوین را به اسم پول قانونی برگزید. کنگره ملت با 62 رأی از 84 رأی ممکن، پیشنهاد بوکله برای پذیرش ارز رمزنگاری شده را تایید کرد.

السالوادور از معدود کشورهای دنیا است که پول اختصاصی ندارد و از دلار آمریکا به اسم پول قانونی استفاده می نماید.

بوکله روز پنج شنبه در توئیت دیگری گفت: مهندسان این کشور چاه جدیدی حفر نموده اند که حدود 95 مگاوات انرژی 100درصد خالص و زمین گرمایی با انتشار صفر از آتشفشان را فراهم می نماید.

وی گفت: آغاز به طراحی یک مرکز استخراج کامل بیت کوین در اطراف آن نموده است. این توئیت به همراه یک ویدیو منتشر شد که نشان می دهد، بخار آب از یک چاه بیرون می آید.

حرکت السالوادور برای استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی سبز در میان نقدها به تاثیرات زیست محیطی رمزنگاری اجرا شده است. طبق شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، عظیم ترین دارایی دیجیتال دنیا نسبت به کشورهایی مانند سوئد و مالزی انرژی بیشتری مصرف می نماید.

در میان نگرانی ها در خصوص افزایش سریع استفاده از سوخت های فسیلی برای استخراج بیت کوین، ایلان ماسک، بنیان گذار تسلا، ماه گذشته خرید وسایل نقلیه با بیت کوین را متوقف کرد.

ماهیت بالای انرژی بیت کوین به علت پروتکل استفاده شده در فرآیند استخراج است. ارزهای رمزنگاری شده عمده مانند بیت کوین و اتریوم برای تایید معاملات در بلاکچین از اثبات کار (PoW) استفاده می نمایند. در این فرایند از یک فرم پیشرفته ریاضیات استفاده شده که فقط رایانه های قدرتمند می توانند آن را حل نمایند و در نتیجه موجب استفاده قابل توجهی از برق می گردد.

این اقدام ماسک و تعطیلی عملیات استخراج بیت کوین به وسیله چین به علت نگرانی در خصوص مصرف انرژی، بازار رمزنگاری را تحت تاثیر قرار داده است.

طی سه ماه گذشته، بیت کوین از نظر بازدهی از S&P 500 و طلا عقب مانده است. علاوه بر این، این دارایی دیجیتال حدود 44 درصد از بالاترین رقم 64804.72 دلار در 14 آوریل 2021 سقوط نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52583

به "آیا بیت کوین سبز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بیت کوین سبز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید