آیا G5 شاخ اپل را می شکند؟

به گزارش بلاگ پو، یکی دیگر از دلایل تعلل اپل در عرضه گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5 G، عدم حصول اطمینان از توسعه خود این فناوری و پلت فرم های آن است.

آیا G5 شاخ اپل را می شکند؟

به عقیده کارشناسان، پشتیبانی از شبکه 5 G. یکی از عواملی است که موجب شکست آی فون در برابر رقبایش می گردد. با توجه به آنکه بسیاری از غول های تکنولوژی و شرکت های سازنده موبایل در سراسر دنیا نظیر سامسونگ، ال جی، هوآوی، لنوو، نوکیا و... در طول یک سال اخیر بار ها از برنامه های خود برای ارائه و عرضه گوشی های هوشمند و سایر محصولات مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت همراه سخن گفته اند، به نظر می رسد شرکت آمریکایی اپل هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

حالا کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری به تازگی با انتشار گزارشی جدید برآورد و اعلام نموده اند که عدم ارائه و انتشار گوشی های هوشمند آی فون مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت 5 G. موجب خواهد شد اپل از سایر رقبای خود همچون سامسونگ و هوآوی عقب بیفتد به گونه ای که دیگر نتواند به صندلی و سهم بازاری که آن ها به خود اختصاص داده اند، برسد

چندی پیش بود که منابع مطلع اعلام کردند اپل میخواهد بعد از آنکه سایر فراوریکنندگان موبایل به فراوری و توسعه محصولات مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه5 G. اقدام کردند، خود به فراوری یک یا دو مدل آی فون با چنین قابلیتی بپردازد که احتمالا در سال 2020 میلادی آن را معرفی و عرضه خواهد نمود این در حالی است که بعضی دیگر از کارشناسان معتقدند آی فون5 G. تا خاتمه امسال میلادی معرفی و عرضه خواهد شد.

بعضی از کارشناسان بر این باورند که اپل با تعلل و تاخیر در عرضه این محصول احتمالا میخواهد درصد موفقیت سایر فراوریکنندگان موبایل در فروش دستگاه های مجهز به 5 G. و همچنین استقبال کاربران دنیای از آن را تخمین زده و در صورتی که برایش صرفه مالی داشته باشد، خود نیز یک گوشی هوشمند مجهز به این فناوری را روانه بازار های دنیای موبایل کند.

این در حالی است که گروهی دیگر از تحلیلگران معتقد بودند که اپل با این تاخیر و تعلل در حقیقت خود را از عرصه رقابت با سایر غول های تکنولوژی نظیر سامسونگ عقب خواهد انداخت و ممکن است در صورت موفقیت این شرکت کره ای، اپل برای همواره از بزرگ ترین رقیب آسیایی خود عقب بماند.

یکی دیگر از دلایل تعلل اپل در عرضه گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5 G، عدم حصول اطمینان از توسعه خود این فناوری و پلت فرم های آن است، چراکه به رغم کوشش های بسیاری از اپراتور های مخابراتی و شرکت های تلکام در دنیا هنوز توسعه و برقراری نسل پنجم اینترنت همراه در هاله ای از ابهام به سر می برد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: فرادید
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8896

به "آیا G5 شاخ اپل را می شکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا G5 شاخ اپل را می شکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید