ادغام 2 غول خودروسازی دنیا، پژو و فیات

به گزارش بلاگ پو، خاتمه پس از کش وقوس های فراوان بر سر سهم طرفین، کمپانی پژو برای ادغام با شرکت فیات کرایسلر رای مثبت داد تا چهارمین غول صنعت خودرو دنیا پا به عرصه رقابت بگذارد.

ادغام 2 غول خودروسازی دنیا، پژو و فیات

شورای اداری گروه خودروسازی پژو سیتروئن (پی اس اِی - PSA) انتها بعد از چند ماه مذاکره، برای ادغام با فیات کرایسلر با سهم هر کدام 50 درصد موافقت کرد.

به گزارش دویچه وله، این توافق پیش از این در هفتم نوامبر/16 آبان بین طرفین اجرا شده بود اما مشخص سهم هر کدام در این ادغام به نظر شورای گروه خودروسازی پژو مربوط بود تا اینکه دیروز(سه شنبه 26 آذر) نمایندگان مجموعه پژو موافقت خود را با این معامله 50 میلیارد دلاری اعلام نمودند.

گروه خودروسازی پژو (پی اس ای) و فیات کرایسلر پیشتر در بیانیه ای اعلام نمودند: مذاکرات ما راهی برای ایجاد یک گروه جدید در مقیاس دنیای به وجود آورده است که 50 درصد از مالکیت آن با سهام داران گروه پی اس ای و 50 درصد دیگر مالکیت هم با سهام داران گروه فیات کرایسلر خواهد بود.

گروه خودروسازی پی اس اِی - PSA برندهایی همچون پژو، اُپل و سیتروئن فراوری می نماید.

پس از شروع به کار شرکت جدید، 400 هزار نفر در آن کار خواهند کرد که سالیانه 8 میلیون و 700 هزار خوردرو به ارزشی معادل 170 میلیارد یورو و با سود 11 میلیارد یورویی روانه بازار می نمایند.

این شرکت جدید خودروسازی پس از فولکس واگن، تویوتا و رنو- نیسان، چهارمین غول خودروسازی دنیا خواهد شد.

فیات کرایسلر، شرکت هلدینگ خودروسازی ایتالیایی و چند ملیتی است که پس از خریداری صد درصد از سهام گروه کرایسلر توسط شرکت فیات در 27 ژانویه 2014 در آمستردام هلند تاسیس شد. بخشی از سهام این شرکت در بازارهای بورس نیویورک و ایتالیا مبادله می گردد.

شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن نیز از نخستین کمپانی های خودروسازی دنیاست که به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به شمار می آید.

ادغامی که به انتها نرسید

پیش از این ادغام، چند ماه پیش نیز اعلام شده بود که خودروسازی رنو در حال مذاکره با گروه خودروسازی فیات کرایسلر برای ادغام است.

خردادماه سال جاری روزنامه فایننشال تایمز نوشت: این دو رقیب قدرتمند به دنبال مذاکرات پیشرفته برای ادغام بودند تا راه گروه خودروسازی نیسان و میتسوبیشی برای ادغام را پیش ببرند.

این رسانه همان زمان تاکید نموده بود که مطمئن نیست این ادغام به انتها برسد، بویژه آنکه گزینه های مختلفی برای این کار در دست مطالعه دو طرف واقع شده است.

اوضاع نامناسب برای پژو

اوضاع شرکت شرکت پژو-سیتروئن نیز در سالیان اخیر بویژه بعد از تحریم های آمریکا علیه ایران و خروج این شرکت، به نحوی پیش رفت که سبب افزایش مسائل آن از جمله کاهش سود شد.

این شرکت پیش از این در سال 2016(مهرماه 1395) در نتیجه بحران سریالی در شرکت های خودروسازی فرانسه، اعلام نمود که در سال 2017 بیش از دو هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می نماید.

در سالیان گذشته بازار خودروی اروپا در نتیجه اثر بحران اقتصادی دنیای افت چشمگیری را تجربه کرد و پس از آن، بحران بدهی منطقه یورو نیزاین بازار را بیش از پیش تحت تأثیر قرارداد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17922

به "ادغام 2 غول خودروسازی دنیا، پژو و فیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادغام 2 غول خودروسازی دنیا، پژو و فیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید