ارتش خوراکی ها برای جنگ با حساسیت بهاری

به گزارش بلاگ پو، خراسان/ حساسیت بهاری به خاطر تشابه بعضی نشانه هایش با کرونا، نگرانی هایی را ایجاد نموده اما با استفاده از بعضی خوراکی ها می توانید به جنگش بروید.

ارتش خوراکی ها برای جنگ با حساسیت بهاری

حساسیت فصلی همواره عده ای را اذیت می نماید، منتها سال جاری شرایط خاص تر شده است. عطسه و گاهی سرفه و در مواردی آبریزش بینی بعضی از علایم کروناست که در خیلی از افرادی که حساسیت بهاری دارند نیز دیده می گردد. در این شرایط اطرافیان فرد نگران می شوند. اما حساسیت فصلی آن چنان جای نگرانی ندارد. می گردد با خوردن یک سری خوراکی های ارگانیک به جنگ آن رفت و از بهار و هوای خوبش لذت برد. نباید فراموش کنید این بسته پیشنهادی ممکن است در همه موارد حساسیت فصلی جواب گو نباشد. اما ضمن کارآمدی، حداقل عوارضی ندارد. پس با ما باشید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی دو نقش عمده برای نابودی علایم آلرژی دارد؛ غنی از ویتامین C است که نقشی اساسی در تسکین آلرژی دارد ضمن این که عضوی از خانواده کروسیفر (crucifer family) است، گیاهانی که تعیین شده در پاک کردن سینوس های بسته شده نقش مهمی دارند.

محققان متوجه شده اند که مصرف حدود 500 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند علایم آلرژی را کاهش دهد و تنها یک فنجان کلم بروکلی خام حاوی 80 میلی گرم ویتامین C است.

انگور قرمز و زغال اخته

این میوه های بنفش رنگ یک عنصر مهم مشترک دارند؛ ترکیب پلی فنلی به نام رسوراترول (resveratrol). در مطالعه ای که در سال 2013 در مجله تغذیه منتشر شده است، محققان دریافتند که رسوراترول به سرکوب واکنش های آلرژیک با واسطه (IgE) به طور کلی (IgE mediated allergic آلرژی هایی که توسط آنتی بادی ایمونو گلوبولین E به وجود می آیند) در موش ها یاری نموده است. همچنین تعیین شده که این دو میوه ارزشمند برای قلب مفید است و در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی یاری می نمایند.

شکلات

اگر شما شیرینی دوست داشته باشید، عاشق این خبر می شوید. تعیین شده که کاکائو خواص ضد آلرژی دارد که به وسیله کاهش سنتز IgE تاثیر می گذارد. در مطالعه ای که در سال 2012 در مجله Pharmacologigal Research منتشر شد، حیوانات آزمایشگاهی که به مدت چهار هفته با رژیم غذایی غنی از کاکائو تغذیه شده بودند، نسبت به موش های با رژیم غذایی استاندارد، سطوح IgE کمتری داشتند.

مرکبات

برای رسیدن به سطح مصرف 500 میلی گرم ویتامین C از کل منابع غذایی، شما می توانید به سمت مصرف پرتقال، گریپ فروت و لیمو ترش روی بیاورید. یک پرتقال عظیم حاوی 100 میلی گرم ویتامین C است در حالی که نیمی از یک گریپ فروت عظیم چیزی حدود 60 میلی گرم ویتامین C دارد.

سیر و پیاز

کوئرستین Quercetin (فلاونولی است که در بیشتر میوه ها، سبزیجات، برگ ها، دانه ها و مکمل های غذایی یافت می گردد) سلاح مخفی دیگری است که همانند یک آنتی هیستامین با آلرژی مبارزه می نماید. سیر و پیاز مانند سیب سرشار از کورستین هستند.

جعفری

به گفته میشل کستلمن Michael Castleman نویسنده کتاب گیاهان شفابخش جدید، جعفری مانع ترشح هیستامین های آلرژی زا می گردد. (جعفری ادرار آور است و بهتر است قبل از مصرف مکمل های آن یا مقادیر بالا با پزشک تان صحبت کنید.)

گزنه

نمی توانید بدون آوردن اسم گزنه درباره درمان های طبیعی آلرژی صحبت کنید. زمانی که علایم آلرژی را تجربه می کنید، مصرف گزنه می تواند باعث سرکوب التهابات گردد. گزنه دارای هیستامین است (مواد شیمیایی که بدن تان حین واکنش آلرژیک فراوری می نماید) بنابراین یاری می نماید که راحت تر این علایم را تحمل کنید. ضمن این که گزنه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای زیبایی پوست و مو است.

هندوانه و گوجه فرنگی

هندوانه و گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن هستند که علایم آلرژیک و تجمع سلول های فراوری نماینده نشانه های آلرژیک در ریه (به خصوص سلول های سفید خون موسوم به ائوزینوفیل eosinophils) را کاهش می دهد. در مطالعه ای که در سال 2007 در مجله آسم منتشر شد، افراد مبتلا به آسم نسبت به افراد بدون آسم، سطوح پایین تری از لیکوپن در خون خود داشتند.

نویسنده: زینب طباطبایی/ خبرنگار

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همگردی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27108

به "ارتش خوراکی ها برای جنگ با حساسیت بهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش خوراکی ها برای جنگ با حساسیت بهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید