اردوغان: به لطف سیستم ریاست جمهوری توانستیم به بحران ها پاسخ فوری دهیم

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) گفت، کشورش به لطف سیستم ریاست جمهوری جدید قادر به پاسخ گویی سریع و کارآمد به بحران های منطقه ای و جهانی شده است.

اردوغان: به لطف سیستم ریاست جمهوری توانستیم به بحران ها پاسخ فوری دهیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت النشره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز در سخنرانی به مناسبت دومین سالگرد سیستم ریاست جمهوری در کشورش گفت: به لحاظ سیاسی از هر تغییری در نظام حکومتی کشور اگر که بهتر و مفیدتر باشد، استقبال می کنیم.

اردوغان اشاره نمود: به واسطه امضای 64 دستور و 2755 حکم ریاست جمهوری طی دو سال گذشته خدمات مان را به ملت مان ارائه کردیم.

همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از اردوغان گزارش داد: طی دو سال اخیر بیش از 234 هزار عملیات علیه پ.ک.ک انجام داده ایم که بیش از 224 هزار آن در مناطق روستایی و بالغ بر 10 هزار مورد آن در مناطق شهری انجام شده است.

وی اضافه نمود: طی عملیات مبارزه با تروریسم 2 هزار و 354 تروریست از پای درآمدند. بدین ترتیب شمار تروریست های موجود در داخل کشور به 400 تن کاهش یافت.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید نمود: موجب عقب نشینی کودتاگرانی که امنیت لیبی را تهدید می کردند، شدیم. تحولات اخیر را پیگیری می کنیم، به کسی اجازه هوس پروری نخواهیم داد.

او اضافه نمود: سرمایه گذاری 8.5 میلیارد دلاری در بخش خصوصی در 12 منطقه جدید صنعتی که سال گذشته اعلام نموده بودیم، برنامه ریزی شده است، هدف ما گشایش دست کم 10 هزار شرکت جدید میلیارد دلاری در کشورمان تا چشم انداز 2023 است. فعالیت کشتی های لرزه نگاری و حفاری کشورمان به مجوز دیگران بستگی ندارد. تا به امروز در چارچوب قوانین بین المللی دریایی و حقوق خود در دریای مدیترانه عمل نموده وادامه خواهیم داد.

اردوغان تاکید نمود: ترکیه در حال حاضر حدود 62 درصد برق خود را از انرژی های تجدید پذیر تامین و پس از این دیگر هیچ نیازی به واردات انرژی تجدیدپذیر ندارد. صادرات ترکیه در سال 2019 نسبت به سال 2002 پنج برابر شده و به 180.8 میلیارد دلار رسیده است.

اردوغان اظهارات مداخله جویانه ای هم درباره انتخابات پارلمانی سوریه داشت و مدعی شد: این روزها در حال برگزاری انتخابات در سوریه هستند، آیا چنین انتخاباتی ممکن است؟ کجا هستند کشورهایی که دم از دموکراسی می زدند. نتیجه انتخاباتی هم اعلام می نمایند که خنده دار است. در برابر اینها باید صدای خود را به نفع مظلومان و قربانیان بلند کنیم. مردم سوریه از هزار سال پیش تا به امروز همسایه و برادر ما بوده اند. بنابراین تا تحقق آرامش، امنیت و آزادی در این کشور خواهیم ماند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30506

به "اردوغان: به لطف سیستم ریاست جمهوری توانستیم به بحران ها پاسخ فوری دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: به لطف سیستم ریاست جمهوری توانستیم به بحران ها پاسخ فوری دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید