از حصار امنی که برایتان فراهم شده خارج شوید ، شفاف سازی داوطلبانه نسبت به حقوق خود انجام دهید و سپس مالیات بپردازید

به گزارش بلاگ پو، اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل در پی صدور بیانیه ای از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر با عنوان صدای آبان بیانیه ای صادر کرد.

از حصار امنی که برایتان فراهم شده خارج شوید ، شفاف سازی داوطلبانه نسبت به حقوق خود انجام دهید و سپس مالیات بپردازید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل در پی صدور بیانیه ای از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر با عنوان صدای آبان بیانیه ای صادر کرد که متن آن به توضیح زیر است:

در پی صدور بیانیه ای از سمت اهالی هنر و رسانه با عنوان بیانیه صدای28 آبان که شاید بتوان آن را نشان دهنده دغدغه مندی و نگرانی شما نسبت به مسائل و مسائل مردم شریف ایران دانست، ضمن بیان مواردی دررابطه با قانون معافیت اقتصادیاتی هنرمندان بر اساس بند (ل) ماده 139 قانون معافیت اقتصادیات های مستقیم کلیه فعالیت های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرانی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را ملزم دانستیم که تکانی را خطاب به شما به عنوان یکی از پرطرفدارترین اقشار جامعه ایرانی مطرح کنیم.

هنرمندان عزیز آیا می دانستید که در کشور ما 500هزار میلیارد ریال معافیت اقتصادیاتی وجوددارد که بخش اعظمی از این معافیت به حرفه و هنر شما باز می گردد. مبلغی که حتی یک درصد از آن هم می توان مقدار زیادی از فشار های اقتصادی تحمیل شده بر ملت ایران را کاهش دهد.

از این بیانیه که جند روز گذشته از سمت شما صادر شده می توان این مفهوم را برداشت کرد که حس همدردی و همراهی نسبت به ملت دارید و نسبت به اوضاع آنان دغدغه مند هستید، اما سوالی که مطرح است این است که چرا این دغدغه فقط در سطح حرف باقی مانده است؟ چرا شما بزرگان سینما، تلوزیون، تئاتر و ... و ... به صورت داوطلبانه اقدام به پرداخت اقتصادیات های خود نمی کنید؟ بد نیست بدانید که میانگین دستمزد هر بازیگر ستاره ایرانی بین 400میلیون تا یک میلیارد تومان است و طبق گفته مدیر برنامه یکی از خوانندگان به نسبت شهره، فقط یکی از خوانتدگان در پنج ماهه اول سال 96، 28میلیارد تومان درآمد داشته که حتی یک ریال از این درآمد راهم به عنوان اقتصادیات پرداخت ننموده درحالی که متوسط درآمد یک کارمند ایرانی 3میلیون و 300هزار تومان است و 10 درصد از حقوق او به عنوان اقتصادیات به صورت ماهیانه کسر می گردد.

در خاتمه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور از شما هنرمندان دغدغه مند که اکثرا در برهه های حساس و مهم ابراز وجود نموده اید و با روش های مختلفی، چون نامه و بیانیه و متن و سخنرانی و توییت و... نسبت به وضع موجود شکایت نموده اید درخواست می نماید که از حصار امن اقتصادی که برایتان فراهم شده خارج شوید و برای عملی کردن دغدغه تان و سعی در برطرف مسائل معیشتی مردم دست به اقدام بزنید. در ابتدا شفاف سازی داوطلبانه نسبت به حقوق خود انجام دهید و سپس اقتصادیات بپردازید تاهم به برطرف کسری بودجه همیشگی دولت منتخب یاری نموده باشید و هم ملت ایران ببینند که ستارگان و سرشناسان هنر و رسانه دوشادوش آنان قرار گرفته اند و بخشی از فشار افتصادی را به دوش می کشند.

به امید روزی که پشت هر حرفی عملی نیز نهفته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17043

به "از حصار امنی که برایتان فراهم شده خارج شوید ، شفاف سازی داوطلبانه نسبت به حقوق خود انجام دهید و سپس مالیات بپردازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از حصار امنی که برایتان فراهم شده خارج شوید ، شفاف سازی داوطلبانه نسبت به حقوق خود انجام دهید و سپس مالیات بپردازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید