از پنیر بلوچیز و فواید حیرت آور آن برای سلامتی چه می دانید؟

به گزارش بلاگ پو، معمولا از پنیرها در تهیه پیتزا، همبرگر، سالاد، پاستا، دیپ و غذاهای خوشمزه دیگر استفاده می شود. پنیر انواع بیشماری دارد که یکی از آن ها بلوچیز است. این پنیر فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد. اگر از طرفداران پنیرها هستید و دوست دارید پنیرهای مختلف را امتحان کنید، این مقاله را از دست ندهید. در مقاله امروز خبرنگاران مگ قرار است پنیر بلوچیز را معرفی کنیم، ارزش غذایی آن را بگوییم و خواص آن برای بدن را در اختیارتان قرار دهیم. در سرانجام هم طرز درست کردن 3 خوردنی با این پنیر را آموزش می دهیم. تا سرانجام مقاله با ما همراه باشید.

از پنیر بلوچیز و فواید حیرت آور آن برای سلامتی چه می دانید؟

پنیر بلوچیز چیست؟

پنیر بلوچیز همان طور که از نامش معین است، پنیری است که در آن رگه های آبی- سبز دیده می شود. کپک های آبی موجود در این پنیر به دلیل وجود باکتری در آن است که با گذشت زمان به پنیر رگه های آبی می دهد. پنیر بلوچیز انواع مختلفی دارد که همه آن ها کالری کمی دارند و غنی از مواد مغذی ضروری برای بدن هستند.

ارزش غذایی پنیر بلوچیز

در جدول زیر ارزش غذایی 100 گرم از این نوع پنیر آورده شده است.

کربوهیدرات کل1 درصد
کالری18 درصد از نیاز روزانه بدن
چربی اشباع شده93 درصد از نیاز روزانه بدن
کلسترول25 درصد از نیاز روزانه بدن
سدیم58 درصد از نیاز روزانه بدن
ویتامین A15 درصد از نیاز روزانه بدن
ویتامین B1220 درصد از نیاز روزانه بدن
کلسیم53 درصد از نیاز روزانه بدن
فسفر39 درصد از نیاز روزانه بدن
پتاسیم7 درصد از نیاز روزانه بدن
سلنیوم21 درصد از نیاز روزانه بدن
پروتئین43 درصد از نیاز روزانه بدن

خواص پنیر بلوچیز برای بدن

پنیر بلوچیز می تواند به روش های مختلف برای سلامتی بدن فایده داشته باشد. در ادامه خواص این پنیر را بررسی می کنیم.

1. برای سلامت قلب مفید است

مطالعات به این نتیجه رسیده اند افرادی که به طور منظم پنیر بلوچیز را مصرف می کنند، کمتر از کسانی که این نوع پنیر را نمی خورند، در معرض بیماری های قلبی و عروقی قرار می گیرند. علاوه بر این پنیر بلوچیز به کاهش سطح کلسترول خون کمک کرده و از التهاب عروق و لخته شدن خون در رگ ها یا شریان ها پیشگیری می کند.

2. با آرتریت مبارزه می کند

با افزایش سن دچار مسائل سلامتی مختلفی می شویم که آرتریت یکی از آن ها است. پنیر بلوچیز خواص ضدالتهابی دارد و به کاهش التهاب مفاصل و تسکین درد آرتریت کمک می کند. جای دادن پنیر بلوچیز در رژیم غذایی احتمال ابتلا به آرتریت را کم کرده و به مبارزه با آرتریت کمک می کند.

3. از پوکی استخوان پیشگیری می کند

پوکی استخوان عارضه ای است که ممکن است باعث شود با کوچک ترین افتادن روی زمین دچار شکستگی استخوان ها شوید. این عارضه در زنان رایج تر از مردان است. پنیر بلوچیز منبع بسیار خوبی از کلسیم محسوب می شود.

کلسیم یک ماده معدنی است که برای سلامت استخوان ها اهمیت دارد. تقریبا 31 گرم پنیر بلوچیز حاوی 150 میلی گرم کلسیم است. بنابراین مصرف این نوع پنیر استخوان ها را سالم کرده و به پیشگیری از بیمار ی های مرتبط با استخوان ها مثل پوکی استخوان کمک می کند.

4. حافظه را تقویت می کند

مواد مغذی موجود در پنیر بلوچیز در تقویت حافظه و مبارزه با مسائل حافظه مفید هستند. مصرف پنیر بلوچیز عملکرد سلول های مغز را بهبود می بخشد. بنابراین برای تقویت حافظه، پنیر بلوچیز را به رژیم غذایی خود و فرزندانتان اضافه کنید.

5 . منبع فسفر است

پنیر بلوچیز یکی از منابع خوب فسفر به تعداد می رود. این ماده معدنی برای سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار مهم است. کمبود فسفر می تواند منجر به مسائل مربوط استخوان ها مثل نرمی استخوان شود. فسفر به غیر از اینکه برای سلامت استخوان ها و دندان ها مفید است، بسکمک از عملکرد های حیاتی بدن را به عهده دارد.

6. حاوی پروتئین شیر است

این نوع پنیر پروتئین شیر دارد و به همین دلیل یک گزینه عالی برای افرادی به تعداد می رود که به دلیل ناتوانی در تحمل لاکتوز نمی توانند به طور مستقیم شیر بنوشند. این افراد می توانند برای دریافت پروتئین لازم بدن خود پنیر بلوچیز بخورند.

7. برای سلامت دندان ها مفید است

یکی از خواص این پنیر که به آن زیاد اشاره نمی شود، افزایش سلامت دندان ها است. این نوع پنیر میزان خوبی کلسیم دارد و به همین دلیل برای دندان ها مفید تلقی می شود. مصرف پنیر بلوچیز به پیشگیری و از بین بردن پلاک دندان و مبارزه با پوسیدگی دندان ها کمک می کند.

8. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

مطالعات نشان داده اند که مصرف پنیر بلوچیز در تقویت سیستم ایمنی بدن اثرگذار است. این نوع پنیر به بدن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مختلفی می دهد که از جمله آن ها می توانیم ویتامین A، ویتامین D، پتاسیم، سدیم و زینک (روی) را نام ببریم. این پنیر از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش مهمی را در پیشگیری از بیماری ها ایفا می کند.

9. ضدسلولیت است

پنیر بلوچیز خواص ضدسلولیتی دارد، چون از جمع شدن چربی به شکل سلولیت پیشگیری می کند. اگر می خواهید دچار عارضه ذکر شده نشوید، این پنیر را در رژیم غذایی خود جای دهید .

10. خواص ضدالتهابی دارد

التهاب یک مشکل مهم است که باعث بیماری های مختلف در بدن می شود. التهاب اگر نادیده گرفته شود، تبدیل به یک مشکل جدی و حتی کشنده می شود. پنیر بلوچیز دارای خواص ضدالتهابی است و به مبارزه با مسائل التهابی مختلف در بدن کمک می کند. این نوع پنیر را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و با التهاب خداحافظی کنید.

طرز درست کردن 3 خوردنی لذیذ با پنیر بلوچیز

می توانید با پنیر بلوچیز خوردنی های زیر را تهیه کنید تا هم فرصت امتحان کردن غذاهای نو را داشته باشید و هم از خواص موجود در این نوع پنیر برخوردار شوید.

1. سالاد گردو و پنیر بلوچیز

اگر از سالادهای تکراری خسته شده اید، پیشنهاد می کنیم حتما سالاد گردو و پنیر بلوچیز را امتحان کنید. این سالاد نه تنها مزه فوق العاده ای دارد، بلکه بسیار مقوی است.

مواد لازم برای تهیه سالاد

  • کاهوی خرد شده: چهار فنجان
  • پنیر بلوچیز خرد شده: یک فنجان
  • گردوی درشت خرد شده: یک فنجان

مواد لازم برای تهیه سس

  • روغن زیتون: چهار قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش تازه: دو قاشق چای خوری
  • خردل: نصف قاشق چای خوری
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

1.

ابتدا به سراغ تهیه سس سالاد می رویم. یک کاسه بردارید و در آن روغن زیتون، آب لیموترش، خردل، نمک و فلفل را خوب با هم ترکیب کنید. سس را کنار بگذارید.

2.

کاهوی خرد شده را در یک کاسه دیگر بریزید و گردو و پنیر بلوچیز را به آن اضافه کنید.

3.

سس را روی سالاد بریزید و برای بار آخر مواد را هم بزنید. سالاد مجذوب کننده و ساده شما آماده است. از خوردن آن لذت ببرید.

2. سالاد گلابی، خرما و گردو به همراه پنیر بلوچیز

این سالاد فوق العاده سرشار از مواد اولیه سالم و مقوی است و به بدن مواد مغذی زیادی می دهد. می توانید این سالاد را به نام یک میان وعده مقوی یا یک شام سبک نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه سس

  • روغن زیتون: نصف فنجان
  • سرکه سفید: سه قاشق غذاخوری
  • عسل: دو قاشق چای خوری
  • خردل: دو قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه برای طعم دار کردن: به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سالاد

  • گردوی خام خرد شده: دو سوم فنجان
  • کاهوی خرد شده: 10 تا 12 فنجان
  • خرمای بدون هسته و خرد شده: 14 عدد
  • گلابی بدون هسته و خرد شده: دو تا سه فنجان
  • پنیر بلوچیز خرد شده: دو سوم فنجان

طرز تهیه سس

برای درست کردن سس ابتدا روغن زیتون، سرکه سفید، عسل، خردل، نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سس را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری به آن اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد

1.

حالا نوبت به درست کردن سالاد می رسد. یک ماهیتابه را روی حرارت میانه قرار دهید و گردوهای خام را داخل آن بریزید و آن ها را بو دهید. اجازه دهید گردوها به مدت 4 تا 5 دقیقه روی حرارت بمانند تا عطرشان درآید. طی این 4 تا 5 دقیقه مواد را مدام هم بزنید. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و گردوها را کنار بگذارید تا کمی خنک شوند.

2.

یک کاسه میانه بردارید و کاهوی خرد شده، گلابی، خرما و گردوی بو داده شده را درون آن بریزید. میزان مناسبی از سس را به سالاد اضافه کنید و سالاد را خوب هم بزنید. در سرانجام پنیر بلوچیز خرد شده را به آن اضافه کنید. سالاد را بلافاصله سرو کنید. نوش جان.

3. دیپ پنیر بلوچیز

دیپ بلوچیز یک دیپ لذیذ است که می توانید آن را با سبزیجات و میوه های مختلف مانند کرفس یا سیب نوش جان کنید. تهیه این دیپ لذید وقت زیادی از شما نمی گیرد. بنابراین از درست کردن آن غافل نشوید.

مواد لازم

  • پنیر بلوچیز خرد شده: یک فنجان
  • خامه ترش: نصف فنجان
  • سس مایونز: یک چهارم فنجان
  • باترمیلک: یک قاشق غذاخوری (اختکمک)
  • آب لیموترش تازه: یک قاشق غذاخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه: یک هشتم قاشق چای خوری

طرز تهیه

1.

اولین قدم برای تهیه این دیپ خوشمزه این است که یک کاسه بردارید و در آن پنیر، خامه ترش، سس مایونز، باترمیلک و آب لیموترش تازه را با هم مخلوط کنید. مواد را با نمک و فلفل طعم دار کنید.

2.

حالا مواد را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری به مواد اضافه کنید. دیپ را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را از یخچال بیرون بیاورید و به همراه میوه و سبزی دلخواه خود نوش جان کنید.

کلام آخر

پنیرها انواع خیلی زیادی دارند. یکی از پنیرها بلوچیز نام دارد که حاوی فوایدی برای سلامتی بدن است. این مقاله از خبرنگاران مگ را به معرفی پنیر بلوچیز و خواص آن برای سلامتی اختصاص دادیم. از جمله خواص بلوچیز برای بدن می توانیم پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، افزایش سلامت دهان و دندان ها، پیشگیری از پوکی استخوان ، تقویت حافظه و… را نام ببریم. در سرانجام مقاله 3 روش عالی برای اضافه کردن این پنیر به رژیم غذایی را معرفی کردیم. در بخش نظرات به ما بگویید که تا به حال پنیر بلوچیز را امتحان کرده اید یا نه؟ اگر این پنیر را مصرف کرده اید، نظرتان را درباره مزه آن با ما و مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: style craze

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52943

به "از پنیر بلوچیز و فواید حیرت آور آن برای سلامتی چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پنیر بلوچیز و فواید حیرت آور آن برای سلامتی چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید