استاندارسیستان وبلوچستان: امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری لازمه صنعت حمل و نقل است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صنعت حمل و نقل در حوزه تجارت باید بتواند از همه امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری موجود که لازمه آن است بهره مند باشد.

استاندارسیستان وبلوچستان: امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری لازمه صنعت حمل و نقل است

احمد علی موهبتی در نشست با جمعی از فعالان و مدیران مالی کشور پیرامون توسعه ترانزیت و تجارت در مناطق آزاد، مناطق ویژه مالی، پایانه ها و بازارچه های مرزی استان گفت: پیوند مرزی بین مرزهای منطقه شرق کشور قطعا توسعه شرق کشور را فراهم می نماید؛ بنابراین نباید رفتارهای فردی و جزیره ای در این مهم دخیل باشد.

وی ادامه داد: قوانین بین المللی در بحث تجارت و گمرک یک بخش و قوانین خاص کشور هم بخش دیگری است که ما موظف به رعایت همه این قوانین اعم از بین المللی و قوانین کشور خودمان هستیم.

رئیس شورای هماهنگی و ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان توضیح داد: ضرورت دارد؛ اقداماتی در مرزها انجام دهیم که کالای فراوریی ما با هزینه حمل و نقل کمتر بتواند در بازار خارج رقابت کند که متاسفانه بعضا هزینه هنگفت حمل و نقل کیفیت کالای فراوریی را کاهش می دهد و نه تنها فرصت رقابت را از فراوری نماینده سلب می نماید؛ بلکه هزینه را نیز افزایش می دهد.

وی ادامه داد: مزیت مهم سامانه هوشمند مبادلات مرزی این است که وابستگی این سامانه به عوامل تاثیرگذار بیرونی و انسانی بسیار کم است.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ایده آل ما این است که بتوانیم با راه اندازی این سامانه که انسان کمتر در آن دخالت می نماید بستر اساسی تجارت که حمل و نقل می باشد را به درستی پشتیبانی کنیم.

وی اضافه نمود: از هر گونه فکر و ایده نو که بتواند در فرایند فعالیت بهتر این سامانه به ما یاری کند قطعاً استقبال می کنیم.

موهبتی اعلام نمود: البته این استقبال تا حدی است که منافع آینده مردم و استان را به خطر نیندازد یعنی نباید این سامانه برای یک شخص خاص انحصار ایجاد کند به گونه ای که دیگران نتوانند فعالیت نمایند بلکه باید بستر تجارت رقابتی باشد.

وی اضافه نمود: شرکت بایستی در بازه زمانی تعیین با رعایت کیفیت، استانداردهای معمول لازم را فراهم و تعهدات فی مابین را انجام دهد ما نیز آمادگی کامل برای صدور مجوز و حمایت و پشتیبانی از آن را داریم و دستگاه های اجرایی مربوطه نیز همکاری لازم را خواهند داشت.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه به کسی که بدون آورده و سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های مالی به دنبال رانت خواری و مجوز فروشی است، در استان سیستان و بلوچستان اجازه فعالیت نخواهیم داد، گفت: شرط فعالیت در این حوزه طرح مدون، مکتوب و ضمانت دار در قالب قرارداد محکم و متقن است.

وی توضیح داد: البته وقتی سرمایه گذار سرمایه فکری، معنوی، جسمی و مادی خود را در راه سرمایه گذاری بر روی طرحی می گذارد، شرط عقل حرکت مالی این است که منافع مورد نظر او تامین گردد بنابراین سود حاصله و سرمایه در گردش از اصول است و باید این کار شفاف و روشن باشد.

لازم به ذکر است، سامانه هوشمند ملی امنیت مرزی در راستای تحقق شعار سال جهش فراوری راه اندازی شده و بر اساس آن واحدهای فراوریی که در استان های مختلف به دلیل مسائل مالی کم کار هستند با استفاده از این سامانه با برقراری ارتباط مستقیم با تجار کشور مقابل ابتدا نیازسنجی و سپس بر اساس سفارشات فراوری می نمایند.

از دیگر مزیت های مهم این سامانه این است که ایستایی کالا به حداقل زمان ممکن می رسد و با عضویت تمام دستگاه های امنیتی و مالی در این سامانه، علاوه بر این دستگاهها، پایش کامل تصویری از لحظه ورود و یا خروج کالا نیز توسط فراورینماینده های ایرانی و هم تجار افغان انجام می گردد و طرفین می توانند جهت بارگیری و حمل کالا را تحت کنترل داشته باشند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24195

به "استاندارسیستان وبلوچستان: امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری لازمه صنعت حمل و نقل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارسیستان وبلوچستان: امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری لازمه صنعت حمل و نقل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید