استان پاتوم تانی در یک نگاه

به گزارش بلاگ پو، استان پاتوم تانی در نواحی مرکزی کشور تایلند قرار گرفته است و از دیدنی های آن می توان به معبد پرا داماکایا، شهربازی دریم ورلد و بازار شناور وات سان چائو اشاره کرد.

استان پاتوم تانی در یک نگاه

استان پاتوم تانی (Pathum Thani Province) یکی از استان های تایلند، واقع در قاره آسیا است. با قرارگیری در ناحیه مرکزی کشور، این استان با استان های آیوتایا، سارابوری، ناخون نایوک، چاچوئنگسائو، نونتابوری و بانکوک همسایه به شمار می رود. استان پاتوم تانی بخشی از منطقه کلانشهر بانکوک محسوب می گردد و مرکز آن، شهر پاتوم تانی نام دارد.

مساحت استان بیش از 1500 کیلومتر مربع و جمعیت آن، حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است. دین بیشتر ساکنان استان را بودیسم تشکیل می دهد و بعد از آن اسلام با حدود 2٪ از جمعیت، مسیحیت با 1٪ و هندویسم با کمتر از نیم درصد قرار گرفته اند. زبان مردم استان پاتوم تانی، تایلندی است.

پیدایش این استان به سال 1650 بازمی گردد و با مهاجرت عده ای از اهالی میانمار، تحت عنوان اولیه سام خوک بنیان گذاشته شد. در سال 1815، شاه رامای دوم از شهر پاتوم تانی، بازدید کرد و در این ملاقات، شهفرایندان انبوهی از نیلوفرهای آبی را پیشکش او کردند. به همین مناسبت نیز شاه رامای دوم، نام شهر را از سام خوک به پاتوم تانی به معنای شهر گل های نیلوفر آبی تغییر داد.

استان پاتوم تانی در کنار دیگر استان های کشور، تحت حکومت مرکزی و یکپارچه تایلند اداره می شوند. نوع حکومت، پادشاهی مشروطه به شمار می رود و از سه قوه جداگانه قضاییه، مجریه و مقننه تشکیل می گردد. نوع اداره کشور به سیستم وست مینستر شباهت دارد. با قرار دریافت سران ارتشی در راس کشور، نوعی حکومتی دیکتاتوری بر تمام استان ها حکمران است.

نزدیک ترین فرودگاه به استان پاتوم تانی، فرودگاه بین المللی دن موئنگ نام دارد که در فاصله 14 کیلومتری از مرکز استان، در بانکوک قرار گرفته است. برخی از پروازهای برقرار در فرودگاه شامل کوالالامپور، سنگاپور، چیانگ مای، پوکت، توکیو و بالی می گردد. برخی از قطارهای منطقه ای نیز که از بانکوک به آیوتایا و لوپبوری می فرایند، در ایستگاه رنگسیت، از شهرهای استان توقف دارند. برای جابجایی های درون شهری تاکسی ، اتوبوس های عمومی، ریکشاو و قایق های رودخانه ای گزینه های مناسبی هستند.

آب و هوای استان پاتوم تانی استوایی است. بارش باران در تابستان بسیار بیشتر از فصول سردتر صورت می گیرد. متوسط دمای هوا در طول سال 28.1 درجه سانتی گراد و میانگین بارش سالانه بین 1400 تا 1470 میلی متر برآورد می گردد.

پارچه های ابریشم تایلندی، صنایع دستی بومی، دسرهای تایلندی و انواع میوه های گرمسیری از سوغاتی های استان پاتوم تانی محسوب می شوند. شما برای خرید می توانید به مرکز خرید فیوچر پارک رنگسیت (Future Park Rangsit)، مرکز خرید زپل (Zpell) و بازار شناور وات سان چائو (Wat San Chao Market) مراجعه کنید.

از مهم ترین دیدنی های استان پاتوم تانی می توان به شهربازی دریم ورلد (Dream World)، مرکز علم رنگسیت (Rangsit Science Center)، معبد بت (Wat Bot) و یادبود ملی لام لوک کا (The National Memorial Lam Luk Ka) اشاره کرد.

برخی دیگر از دیدنی های استان پاتوم تانی شامل موزه سرامیک جنوب شرقی آسیا (Southeast Asian Ceramics Museum)، معبد پرا داماکایا (Wat Phra Dhammakaya)، موزه نیلوفر آبی (Bua Lotus Museum) و موزه ملی زمین شناسی (National Geological Museum) می گردد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: کجارو / tripadvisor.com / en.climate-data.org / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17114

به "استان پاتوم تانی در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان پاتوم تانی در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید