اصفهان تنها مقصد 53 درصد مسافران نوروزی بوده است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید ابراهیمی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین رضایتمندی مسافران نوروزی اصفهان از میزان نظم، امنیت، نظافت و برخورد شهروندان در شهر اصفهان بوده است، گفت: با توجه به اینکه اکثر مسافران اصفهان با خودروی شخصی به این شهر سفر نموده اند، استقبال از تاکسی، مترو و اتوبوس در این ایام کمتر بوده است.

اصفهان تنها مقصد 53 درصد مسافران نوروزی بوده است

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی های اجرا شده، میدان نقش دنیا، پل های تاریخی، منارجنبان، آکواریوم و باغ پرندگان ناژوان، کاخ چهلستون، باغ گل ها و کلیسای وانک به ترتیب بیشترین مکان های مورد بازدید مسافران نوروزی اصفهان بوده است و بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی نیز به ترتیب در مدارس، منازل آشنایان، مهمان سراهای ادارات و هتل ها بوده است.

استفاده 65 درصدی از سامانه رزرواسیون شهرداری

وی با بیان اینکه با توجه به راه اندازی سامانه رزرو در شهرداری اصفهان، 65 درصد مسافران اعلام نموده اند که پیش از سفر، محل اقامت خود را رزرو نموده اند، گفت: 35 درصد نیز بعد از حضور در اصفهان، محل اقامت را تعیین نموده اند که این آمار نشان می دهد احتیاج به تبلیغات و فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از سامانه رزرو شهر اصفهان وجود دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: 55 درصد مسافران شهر اصفهان به وسیله موتور جست و جوی گوگل اقدام به دریافت اطلاعات مورد احتیاج در خصوص مراکز اقامتی نموده اند.

وی با اشاره به اینکه 53 درصد مسافران، اصفهان را تنها مقصد سفر خود عنوان نموده اند، گفت: طبق نظرسنجی یکی از دلایل عمده مسافران برای انتخاب اصفهان، مکان های تاریخی و گردشگری شهر بوده است.

مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ادامه داد: 12 درصد مسافران از راه پرسش و 65 درصد به وسیله نرم افزارهای مسیریاب اقدام به پیدا کردن آدرس های مورد احتیاج خود در شهر اصفهان نموده اند.

58 درصد مسافران برای استفاده از تورهای یک روزه شهر اصفهان ابزار تمایل نموده اند

وی با بیان اینکه 92 درصد مسافران با خودروی شخصی، 6.4 درصد با اتوبوس و یک درصد با قطار به شهر اصفهان سفر نموده اند، اضافه کرد: 58 درصد مسافران برای استفاده از تورهای یک روزه شهر اصفهان ابزار تمایل نموده اند.

ابراهیمی توضیح داد: 95 درصد مسافران در این نظرسنجی ها اعلام کردند که زودتر از زمان برنامه ریزی شده خود، اصفهان را ترک نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه 60 درصد مسافران از ورودی شمال، 20 درصد از ورودی جنوب و بعد از آن از غرب و از ورودی شرق وارد شهر اصفهان شده اند، بیان داشت: در نظرسنجی های اجرا شده، مسافران اسکان یافته در باغ فدک به ترتیب از نظافت معابر، امنیت، نظم، انضباط عمومی، تابلوهای مسیریابی، پارکینگ، روشنایی و نظافت سرویس های بهداشتی ابراز رضایت داشتند.

مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ادامه داد: این نظرسنجی ها در شهر رویاها، ناژوان، بازار بزرگ، میدان نقش دنیا و پل های تاریخی شهر و باغ فدک اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 68 درصد مسافرانی که در باغ فدک اقامت داشتند برای نخستین بار به این باغ آمده بودند، گفت: بیشتر آنها با تابلوهای سطح شهر و هدایت شهروندان و معرفی دوستان و آشنایان به این مجموعه گردشگری هدایت شدند و علت استقبال از باغ فدک را امکان استفاده از چادر در فضای باز و صرفه جویی در هزینه های سفر عنوان کردند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5642

به "اصفهان تنها مقصد 53 درصد مسافران نوروزی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان تنها مقصد 53 درصد مسافران نوروزی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید