راهنمای سفر به شانگهای

به گزارش بلاگ پو، شهر شانگهای که معروف به نیویورک آسیا می باشد دارای آسمان خراش های سر به فلک کشیده ای می باشد. رودخانه زیبای هوانگ پو از وسط این شهر گذشته است و شهر را به دو قسمت تقسیم نموده که بخش شرقی رودخانه دارای معماری جدید و مدرنی می باشد. شانگهای پرجمعیت ترین شهر چین و پایتخت مالی این کشور می باشد. همچنین این کشور در سال 2013 بیستمین مقصد گردشگری دنیا بوده. و گردشگران تور شانگهای روز به روز رو به افزایشند. در واقع تلفیقی از سنت و مدرنیه را می توانید در این شهر حس کنید.

راهنمای سفر به شانگهای

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

اطلاعات ضروری

اختلاف زمانی با تهران: 3:30+

واحد پول: رنمینبی(یوان)

نرخ تبدیل ارز: 10CNY = 1.57 USD

بهترین زمان سفر به شانگهای

شانگهای دارای آب و هوایی مرطوب استوایی می باشد. و همیشه هوا در این کشور ابری است . زمستان ها در شانگ های هوا سرد و خشگ می باشد.ماه های فروردین تا تیر هوا بهاری و رویش شکوفه های زیبا را مشاهده می گردد .

تابستان هایی گرم و شرجی دارد که گاهی اوقات رطوبت به 80 درجه می رسد که قابل تحمل نمی باشد.همچنین بین ماه های مهر تا آذر بهترین فصل برای سفر به شانگهای است.

اقامت در شانگهای

هتل های شانگهای سالانه پذیرای گردشگران فراوان تور چین می باشند .اگر برای ملاقات کاری به شانگهای سفر می کنید بهتر است هتل خود را در نزدیکی محل ملاقات های خود رزرو کنید چرا که در طول روز در شانگهای ترافیک سنگینی وجود دارد و رفت و آمد در این شهر کمی مشکل است. همچنین قیمت هتل ها در نقاط مختلف شهر و در طول هفته مختلف است . مثلا قیمت هتل هایی که در نقاط تجاری شهر قرار دارند آخر هفته ها ارزان تر است . از هتل های خوبی که برای اقامت به شما پیشنهاد می کنیم هتل Pudong Shangri-La، هتل GRAND MERCURE SHANGHAI CENTRAL، هتل ایندیگو Hotel Indigo، هتل Le Royal Meridien Shanghai، هتل The Westin Bund Center Shanghai، هتل Les Suites Orient، هتل رادیسون بلو Radisson Blu Hotel Shanghai New World، هتل The PuLi Hotel and Spa و هتل گرند هیات Grand Hyatt hotel می باشد.

خرید در شانگهای

این شهر یکی از بهترین مکان ها برای خرید می باشد و پر از مراکز خرید بازار فصلی و بازار محلیه. همچنین در فصل حراج قیمت ها بسیار کاهش پیدا می کنه. خیابان نانجینگ در شانگهای پر از مراکز خرید می باشدکه هر چه نیاز داشته باشین در این خیابون می تونید پیدا کنین. همچنین مراکز خرید سوپر برند Super Brand Mall ،مرکز خرید ارینت Orient Shopping Centre و مرکز خرید آی اف سی Shanghai IFC Mall از بهترین مراکز خرید شانگ های است همچنین بازار یویوان | Yuyuan Bazaar برای کسانی که به سنت این کشور علاقه دارند پیشنهاد می گردد.

جاذبه های شانگهای

علاوه برجاذبه های مدرن بناهای تاریخی و باستانی و همچنین طبیعت زیبای این منطقه در جذب گردشگر بسیار اهمیت دارد. که از مهم ترین آنها می توان به موزه ها و معابد تاریخی، سالن های تئاتر و اپرا، باغ های زیبا و سرسبز باستانی، پارک و آکواریوم اشاره نمود .

شهر شانگهای بزرگترین شهر چین است.که در ساحل شرقی این کشور قرار گرفته است. که دارای تجارت جهانی بزرگی می باشد.خیابانی که در کنار اسکله بزرگ بندر قرار گرفته است دارای معماری اروپایی بسیار زیبایی می باشد . در این خیابان می توانید مجموعه ای از برج های سر به فلک کشیده و و برج تلویزیونی که در جهان معروف است را ببینید.در این مطلب راه های سفر به شانگهای را توضیح می دهیم .گفتنی است که آژانس سعادت سیر گیتی فقط در زمینه تور های مختلف مانند تور شانگهای و تور چین به صورت هوایی فعالیت می نماید.

راه های ورود به شهر شانگهای

مسافت بین ایران و چین بسیار طولانی است پس پیشنهاد می کنیم سفر از جهت های هوایی که مطمئن ترین ارزان ترین ، سریع ترن راه است را انتخاب کنید. اما کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند می توانند جهت های دیگری را برای سفر به چین انتخاب نمایند.

هواپیما

با استفاده از خطوط هوایی ایرانی مانند ماهان به وسیله فرودگاه بین المللی امام خمینی مستقیم به شانگهای سفر کنید. همچنین با استفاده از پروازهای قطر ایرویز، اتحاد و امارات، که خطوط هوایی کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند به شهر های چین سفر کنید.

گفتنی است که فرودگاه شانگهای در فصل های تابستان و بعد از اتمام سال تحصیلی بسیار شلوغ است. پس بلیط را به موقع خریداری کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

خدمات و امکانات هواپیمایی چین به سرعت در حال رشد است . به طوری که طبق برنامه این کشور در سال 2029 تعداد هواپیماهای این کشور سه برابر می گردد.

قطار

همچنین سفر به شانگهای با استفاده از خطوط ریلی و به وسیله کشورهای همسایه چین امکان پذیر است. برای سفر به چین نزدیکترین کشورها به ایران روسیه و قزاقستان هستند. هم می توان به وسیله قطار از مسکو به مغولستان و سپس به شانگهای برسید و هم می توانید از شهر آلماتی قزاقستان به سمت شهر شین جیانگ چین سفر کنید.

جاده زمینی

از کشورهای همسایه چین به صورت زمینی می توان به این کشور وارد شد. در حال حاضر به وسیله مرز هند نمی توان به راحتی وارد چین شد چرا که روابط این دو کشور سرد است . مگر با داشتن مجوز های مخصوص .بهتر است قبل از سفر زمینی به چین مجوز های لازم را کسب کنید. همچنین ورود به این کشور به وسیله پاکستان با توجه به وجود کوهستان ها سخت و صعب العبور است. هرچند اگر به دنبال ماجراجویی هستید مناطق طبیعی زیبا و منحصر به فردی در راه وجود دارد.

گفتنی است که جاده واکستان چین در زمستان بسته می گردد و در حال حاضر امکان ورود از افغانستان نیز وجود ندارد.

منبع: لذت سفر
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9816

به "راهنمای سفر به شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید