اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مهرماه 1400

به گزارش بلاگ پو، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مهرماه 1400

0.5 درصد در برابر 2.2 درصد

بانک دنیای: عایدی 4 دهک بالای عایدیی در دنیا طی دوران همه گیری کووید-19 به طور میانه 0.5 درصد کاهش یافته است؛ این رقم برای 4 دهک پایین 2.2 درصد بوده است.

4 درصد

صندوق بین المللی پول: انتظار می رود که نرخ تورم در کشورهای درحال توسعه و اقتصادهای نوظهور دنیا در سال 2021 به حدود 4 درصد کاهش یابد. با این حل خطر افزایش مجدد نرخ تورم در این کشورها همچنان وجود خواهد داشت.

3.6 میلیارد نفر

سازمان ملل متحد: حدود 3.6 میلیارد نفر از جمعیت دنیا دست کم به مدت یک ماه از سال به آب سالم دسترسی کافی ندارند.

3 درصد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو): فرسایش زمین های حاصلخیز به علت از بین رفتن جنگل ها و تغییرات زیست محیطی ناشی از آن سالانه هزینه مالی معادل 3 درصد فراوری ناخالص داخلی به کشورهای آفریقایی تحمیل می نماید.

3.22 دلار

سی ان ان: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) میانه قیمت هر گالن در آمریکا در روز چهارشنبه ششم اکتبر (14 مهر) به 3.22 دلار رسیده است که این رقم بالاترین قیمت بنزین در آمریکا طی 7 سال اخیر محسوب می گردد.

194 هزار شغل و 4.8 درصد

سی ان بی سی (CNBC): اداره آمار وزارت کار آمریکا در گزارشی بیان کرد که در ماه سپتامبر حدود 194 هزار شغل تازه (به طور خالص) در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری در این کشور به 4.8 درصد کاهش یافته است.

18.0 درصد

سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD): میانه قیمت حامل های انرژی در کشورهای عضو OECD طی ماه آگوست امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.0 درصد رشد داشته است. کشورهای عضو OECD از سپتامبر 2008 تا به امروز هرگز چنین جهشی را در قیمت انرژی تجربه نکرده بودند.

130 میلیارد ین

بلومبرگ: شرکت خودروسازی نیسان میخواهد طرح کارخانه هوشمند را با سرمایه گذاری 130 میلیارد ین (1.2 میلیارد دلار) در کارخانه های خود اجرا کند. به موجب این طرح، تأسیسات کارخانه های نیسان در نقاط مختلف دنیا به ویژه ژاپن و آمریکا به منظور کاهش آلایندگی بهینه سازی و برای فراوری خودروهای نسل تازه مانند خودروهای برقی آماده خواهد شد.

10.25 درصد

بلومبرگ: بر اساس گزارش مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل (IBGE) شاخص تورم در این کشور طی ماه سپتامبر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.25 درصد رشد داشته است که این رقم بالاترین نرخ تورم سالانه در برزیل طی بیش از 5 سال اخیر است.

1.74 تریلیون وون

بلومبرگ: شرکت سامسونگ بیولوژیکس که مهم ترین زیرمجموعه گروه سامسونگ در حوزه داروسازی و بیوتکنولوژی محسوب می گردد، میخواهد تا اواسط سال 2023 یک پروژه بزرگ به ارزش 1.74 تریلیون وون (1.5 میلیارد دلار) را برای فراوری واکسن ها و داروهای mRNA به مرحله بهره برداری برساند.

73.3 میلیارد دلار و 4.3 درصد

اداره تحلیل های مالی آمریکا (BEA): کسری تراز تجاری آمریکا در بخش های کالا و خدمات طی ماه آگوست به 73.3 میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به ماه ژوئیه 43 درصد افزایش نشان می دهد.

6.8 درصد

یورو استات: شاخص قیمت مسکن در منطقه یورو طی سه ماهه دوم امسال میلادی نسبت به دوره مشابه سال قبل 6.8 درصد افزایش نشان می دهد.

13.4 درصد

یورو استات: شاخص قیمت فراوریکننده بخش صنعت در منطقه یورو طی ماه آگوست امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 13.4 درصد افزایش یافته است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56033

به "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مهرماه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مهرماه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید