اعداد و ارقام مالی در هفته دوم خردادماه 1399

به گزارش بلاگ پو، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته دوم خردادماه 1399

8.5 تریلیون دلار و 34 میلیون نفر

سازمان ملل متحد: بیماری همه گیر کووید-19 طی دو سال آینده 8.5 تریلیون دلار به اقتصاد دنیای هزینه تحمیل خواهد نمود و باعث سقوط دست کم 34 میلیون نفر به زیر خط فقر مطلق خواهد شد.

1654 میلیون تن

ورلد استیل: با توجه به اثرات شدید بحران کرونا بر فعالیت های اقتصادی در دنیا، پیش بینی می گردد که تقاضای دنیای فولاد در امسال میلادی با 6.4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 1654 میلیون تن برسد.

150 میلیون تن و 250 میلیون تن

بانک دنیای: برآورد می گردد که در حال حاضر حدود 150 میلیون تن انواع زباله های پلاستیکی در اقیانوس های دنیا غوطه ور است که این رقم می تواند ظرف 10 سال آینده به 250 میلیون تن افزایش یابد.

8.2 میلیارد دلار

بلومبرگ: دولت مالزی یک بسته اقتصادی دیگر به ارزش 8.2 میلیارد دلار به منظور یاری به خروج اقتصاد این کشور از رکود ناشی از شیوع دنیای ویروس کرونا در نظر گرفت. دولت مالزی در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) نیز یک بسته اقتصادی به ارزش 60 میلیارد دلار برای حمایت از خانوارها و کسب وکارهای این کشور تصویب نموده بود.

7 درصد

بلومبرگ: دویچه بوندس بانک (بانک مرکزی آلمان) در گزارشی خاطرنشان کرد اقتصاد آلمان سخت ترین مرحله از بحران کرونا را پشت سر گذاشته و فرایند بهبود را شروع نموده است، اما پیش بینی می گردد که در امسال میلادی فراوری ناخالص داخلی آلمان در مقایسه با سال گذشته حدود 7 درصد کاهش یابد.

6.6 میلیارد دلار

بلومبرگ: دولت هند برای جلب نظر فراوریکنندگان دنیای تلفن همراه و قطعات مربوطه برای سرمایه گذاری در این کشور، مشوق هایی به ارزش 6.6 میلیارد دلار در نظر گرفته است.

11 درصد

بلومبرگ: برونو لومیر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور در امسال میلادی حدود 11 درصد نسبت به سال گذشته میلادی کوچکتر خواهد شد.

5000 نفر

فایننشال تایمز: از شروع بحران کرونا تا به امروز دست کم 5000 نفر از کارگران صنعت خودروسازی انگلیس شغل خود را از دست داده اند.

26 درصد

سی ان بی سی: بر اساس نظرسنجی بنیاد کایزر حدود 26 درصد از آمریکایی ها طی ماه های اخیر مجبور به حذف وعده های غذایی خود شده و یا برای تأمین خواربار و مواد غذایی موردنیازشان به مؤسسات خیریه و برنامه های حمایتی دولت وابسته بوده اند.

2.5 میلیون شغل و 13.3 درصد

سی ان بی سی: وزارت کار آمریکا در گزارشی خاطرنشان کرد که طی ماه گذشته میلادی 2.5 میلیون شغل جدید (به طور خالص) در این کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری به 13.3 درصد کاهش یافته است که این رقم حدود 10 واحد درصد بالاتر از نرخ بیکاری در ماههای قبل از بحران کرونا است.

1.35 تریلیون یورو

رویترز: بانک مرکزی اروپا (ECB) بسته حمایتی خود برای یاری به خروج اقتصاد منطقه یورو از رکود ناشی از بحران کرونا را به 1.35 تریلیون یورو (1.5 تریلیون دلار) افزایش می دهد.

40 دلار

رویترز: در معاملات روز چهارشنبه بورس اینترکانتیننتال (ICE) در لندن، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای اولین بار در سه ماه اخیر از 40 دلار فراتر رفت.

8.7 درصد

رویترز: کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، خاطرنشان کرد که بر اساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی این نهاد پولی، اقتصاد منطقه یورو در امسال میلادی 8.7 درصد نسبت به سال گذشته کوچکتر خواهد شد.

11.1 میلیون بشکه

اویل پرایس: واردات نفت چین در ماه می (12 اردیبهشت تا 11 خرداد) با افزایش 13 درصدی نسبت به ماه قبل از آن به بیش از 11.1 میلیون بشکه در روز رسید که این رقم فاصله چندانی تا رکورد واردات روزانه نفت در این کشور ندارد.

27000 واحد

مارکت واچ: در سرانجام معاملات روز آدینه بورس نیویورک، شاخص میانگین صنعتی داو جونز برای اولین بار از اواخر ماه فوریه (اوایل اسفندماه) بالاتر از 27000 واحد نهاده شد.

49.4 میلیارد دلار

اداره تحلیل های اقتصادی آمریکا: کسری تراز تجاری آمریکا در بخش کالا و خدمات طی ماه آوریل (13 فروردین تا 11 اردیبهشت) با 16.7 درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل از آن به 49.4 میلیارد دلار رسیده است.

30 درصد

استاتیستا: بر اساس جدیدترین گزارش انجمن فراوریکنندگان پلاستیک اروپا، 30 درصد از فراوریات پلاستیک دنیا در چین انجام می گردد

0.1 درصد

یورو استات: بر اساس برآوردهای اولیه، شاخص قیمت مصرف کننده در منطقه یورو طی ماه می 0.1 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 21 مرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27995

به "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم خردادماه 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم خردادماه 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید