افزایش تورم در بازار مسکن تهران

به گزارش بلاگ پو، تورم ماهانه قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال جاری پنج درصد بوده است. تورم ماهانه آبان ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل هم 5.1 درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم در بازار مسکن تهران

به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران درگزارشی با عنوان شاخص و میانه قیمت آپارتمان های مسکونی منطقه ها 22 گانه شهر تهران آورده است که در آبان ماه امسال شاخص قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران به عدد 167.4رسیده است که نسبت به ماه قبل (159.5) پنج درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم ماهانه مسکن در مرکز

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل بوده که در آبان ماه امسال تورم ماهانه قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران پنج درصد بوده است. تورم ماهانه آبان ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل 5.1 واحد درصد افزایش داشته است.

رشد 50 درصدی تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در آبان ماه 1401 تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 50 درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل که 44.7 درصد بود، 5.3 واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه آبان ماه امسال آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 35 درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل که 32.4درصد بود، 2.6 درصد افزایش داشته است.

میانه قیمت آپارتمان های مسکونی منطقه ها 22گانه تهران

در آبان ماه امسال میانه وزنی و حسابی قیمت آپارتمان های مسکونی فروش رفته در منطقه ها 22 گانه شهر تهران به ترتیب به 47 میلیون و 938 هزار تومان و 46 میلیون و 16 هزار تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک با میانه وزنی قیمت 96 میلیون و 778 هزار تومان بیشترین و منطقه 18 با میانه وزنی قیمت 24 میلیون و 262 هزار تومان کمترین قیمت را در بین منطقه ها 22 گانه شهر تهران به خود اختصاص داده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 68513

به "افزایش تورم در بازار مسکن تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تورم در بازار مسکن تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید