افزایش طلاق در چین پس از قرنطینه

به گزارش بلاگ پو، گزارش ها حاکی است پس از شیوع کرونا از اواخر ژانویه و به دنبال قرنطینه شمار زیادی از شهرهای این کشور، ضریب طلاق در چین افزایش یافته است.

افزایش طلاق در چین پس از قرنطینه

گزارش تارنمای ساکس تون شانگهای حاکی است که درگیری ها، خشونت های خانوادگی و همچنین تنش میان همسران پس از قرنطینه و به دلیل طولانی شدن زمان ماندن در خانه ها در چین افزایش یافته است.

همین رسانه می افزاید که در ماه فوریه 2020 تنها در یکی از بخش های استان هوبی کانون شیوع بیماری در چین در مرکز این کشور 162 مورد از خشونت های خانوادگی به پلیس گزارس شده است این در شرایطی است که در ماه فوریه سال 2019 پلیس فقط 47 پفراینده درباره خشونت های خانوادگی در این منطقه تشکیل داده بود.

فانگ یوان از فعالان مقابله با خشونت های خانوادگی در چین می گوید که پس از قفل شدن شهرها و بسته شدن درهای خانه ها به روی مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا، میزان خشونت میان زوجین افزایش یافته است این مسئله ای است که می تواند برای زوجین در کشورهای دیگر هم بوجود بیاید.

وی می افزاید: ماموران پلیس این روزها مشغول اجرای تدابیر قرنطینه هستند و کمتر فرصتی برای رسیدگی به این مسایل پیدا می نمایند و از سوی دیگر زوجینی که طرف خشونت های خانوادگی هستند به دلیل قرنطینه اجباری حق خروج از منزل ندارند و این مشکل را دوچندان نموده است.

سال های 2002 و 2003 میلادی بیماری سارس در هنگ کنگ و چین باعث تلفات سنگینی شد یک سال پس از آن تحقیقاتی درهنگ کنگ صورت گرفت که نشان می دهد آمار طلاق در سال 2004 به نسبت 2002 میلادی 21 درصد افزایش یافته که از علت های آن خشونت های خانوادگی، افسردگی، اختلالات روحی و روانی بجا مانده از این بیماری اعلام د.

شبکه خبری بلومبرگ نیز از قول استیو لی یکی از وکلای شهر شانگهای آورده است پفراینده های مربوط به طلاق و خشونت های خانوادگی در اختیار وی در ماه مارس امسال که این شهر در قرنطینه بود در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 25 درصد بیشتر بوده است.

این وکیل چینی می گوید که مردم پس از اینکه کرونا درچین شایع شد در خانه ها قرنطینه شدند و شهرها قفل شد این باعث شد تا زوجین مدت بیشتری زیر یک سقف زندگی نمایند و به همان نسبت حس تنفر میان آن ها افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه کرد: اصولا زمانی که زوجین برای مدت بیشتری در کنار هم می مانند و فضای کافی برای تفریحات دیگر ندارند محتمل است که به همان اندازه از هم فاصله بگیرند این موضوع در تعطیلات طولانی مدت برای همه کشورها پیش می آید.

از سال 2003 میلادی دولت چین فرایند دریافت طلاق را برای خانواده ها آسانتر نموده است در همان سال در این کشور یک میلیون و 300 هزار زوج از یکدیگر جدا شدند وزارت کشور چین گزارش نموده که در سال 2018 میلادی میزان طلاق کماکان افزایش یافته و 4 میلیون و 500 هزار زوج از هم طلاق گرفته اند در سال 2019 میلادی این رقم 4 میلیون و 150 هزار نفر بوده است.

یانگ شونگلی وکیل شرکت دینگدا در چین می گوید که بسیاری از موارد طلاق مربوط به زوج های جوانتر است و به بهانه های مختلف به دنبال جدایی هستند.

او اضافه کرد که در جریان شیوع کرونا به چندین پفراینده طلاق رسیدگی نموده که طرفین این پفراینده ها فقط حدود 30 سال داشته اند.

دولت چین آمار رسمی طلاق را سالانه منتشر می نماید و برای همین هنوز آمار دقیقی از میزان طلاق در سه ماهه اول امسال میلادی پس از شیوع کرونا در دسترس نیست. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23111

به "افزایش طلاق در چین پس از قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش طلاق در چین پس از قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید