ایجاد 41 هزار نفر اشتغال جدید با تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام گیلان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از وجود یک هزار و 100 طرح صنعتی نیمه تمام در گیلان خبر داد و اضافه کرد: تکمیل این طرح ها می تواند 41 هزار نفر اشتغال جدید در گیلان ایجاد کند.

ایجاد 41 هزار نفر اشتغال جدید با تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام گیلان

به گزارش خبرنگاران، علی منتظری در هفدهمین نشست تخصصی توسعه با موضوع تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی که در سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برگزار گشت، رفع موانع تولید و رونق تولید را یکی از مأموریت های مهم دولت دانست و اظهار کرد: تا به امروز اقدامات خوب و موثری در سطح کشور اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شمار واحدهای دارای پروانه بهره برداری استان را 2628 واحد دانست و گفت: پارسال برای نخستین بار برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت استان را تدوین و همه ظرفیت ها و نیازمندی های صنعت در حوزه های مختلف را شناسایی کردیم.

وی میزان سرمایه گذاری در این واحدها را 6200 میلیارد تومان با ایجاد 87 هزار نفر اشتغال همراه با بیمه دانست و شرح داد: بازسازی و نوسازی صنایع و تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله اولویت های استان است. هم اکنون 2316 مورد جواز تأسیس واحد صنعتی صادر کردیم که نیمی از این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد دارند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 35 شهرک و نواحی صنعتی در کشور، گفت: 156 مورد از واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی گیلان است و جزو معدود استان هایی هستیم که از گذشته شهرک صنعتی داشتیم. در شهرک صنعتی رشت با 668 هکتار مساحت، 317 واحد مستقر است.

منتظری از استقرار یک سوم واحدهای صنعتی گیلان در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: دو سوم واحدها خارج از شهرک مستقر هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فرایند سرمایه گذاری در بخش صنعت در استان از سال 92 تا به امروز، بیان نمود: سرمایه گذاری استان در سال 92، 360 میلیارد تومان، در سال 93، 440 میلیارد تومان و در سال 94، 710 میلیارد تومان بود. پیش بینی برای امسال یک هزار میلیارد تومان بود که تا به امروز محقق شده است، از این رو تا خاتمه سال شاهد بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در بخش صنعت استان خواهیم بود.

وی با بیان این که تعداد جواز تأسیس واحدهای صنعتی تمایل سرمایه گذاری در گیلان را نشان می دهد، یادآور شد: استان گیلان جزو معدود استان هایی است که تمایل به سرمایه گذاری صنعتی در آن زیاد است که نشان دهنده وجود زیرساخت های صنعتی و ظرفیت های مناسب است و سرمایه گذار را جذب می کند.

منتظری از وجود 1100 طرح صنعتی نیمه تمام در گیلان خبر داد و افزود: این طرح ها به علت نداشتن سرمایه نیمه تمام مانده است، از این رو یکی از اهداف اصلی دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تکمیل این طرح هاست که می تواند 41 هزار نفر اشتغال جدید در گیلان ایجاد کند.

وی از تشکیل کارگروه حمایت از تولید در گیلان در سال 93 و قبل از ابلاغ تشکیل کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و گفت: در استان گیلان بالغ بر 832 مصوبه در کارگروه رفع موانع تولید و 2 هزار و 145 مصوبه در کارگروه رونق تولید داشتیم. تا به امروز 3584 نفر گیلانی در سایت بهین یاب در حوزه صنعت و کشاورزی ثبت نام کرده اند که 917 مورد در حوزه صنعت و 2667 مورد در حوزه کشاورزی می باشد.

این مقام مسئول از پرداخت 379 میلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف تولید خبر داد و گفت: به لحاظ میزان پرداخت رتبه سوم کشوری و به لحاظ تعداد پرداختی ها رتبه دوم کشوری را داریم، در حالی که رتبه صنعتی استان 13 می باشد که نشان دهنده تعامل و همکاری همه دستگاه ها به ویژه بانک های عامل است.

منتظری با بیان این که 29 درصد این تسهیلات در حوزه واحدهای تولیدی کشاورزی و 71 درصد آن در حوزه صنعت پرداخت شده است، شرح داد: باید تسهیلات رونق تولید به بخش های معدن و گردشگری هم چنین صنایع تولیدی صنفی نیز پرداخت شود، چون می توان بخش عمده ای از کمبود اشتغال را از طریق صنایع کوچک جبران کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20759

به "ایجاد 41 هزار نفر اشتغال جدید با تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 41 هزار نفر اشتغال جدید با تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید