ایده کسب و کار کوچک برای شهرهای کم جمعیت

به گزارش بلاگ پو، در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه، به دنبال درآمدزایی با سرمایه کم هستند. از آن جایی که شاید ایده های راه اندازی انواع شغل آزاد در شهرهای عظیم راحت تر از شهرهای کم جمعیت باشد، در این مطلب از سایت انگیزه، به شما چند ایده کسب و کار کوچک برای شهرهای کم جمعیت را ارائه می دهیم.

ایده کسب و کار کوچک برای شهرهای کم جمعیت

22 ایده کسب و کار کوچک برای شهرهای کم جمعیت

1. فراوری محصولات ارگانیک

فراوری میوه ها و سبزیجات عاری از مواد شیمیایی و فروش این محصولات به افراد متقاضی در شهرهای عظیم، کاری سودآور است؛ چراکه امروزه مردم آگاهی بیشتری نسبت به موضوع کشاورزی ارگانیک دارند و حاضرند هزینه زیادی را در این زمینه پرداخت نمایند تا محصولی سالم و عاری از مواد شیمیایی را خریداری نمایند.

بنابراین، می توانید کسب وکار کشاورزی محلی، با استفاده از روش های ارگانیک برای کشت سبزیجات و میوه ها راه اندازی کنید. مطمئن باشید افراد از دور و نزدیک برای خرید محصولات ارگانیک به سراغ شما خواهند آمد.

2. فروشگاه غذایی سیار

داشتن یک ون برای فروش مواد غذایی ممکن است قدری عجیب و غریب به نظر برسد؛ اما بسته به موقعیت شهر شما و آب و هوا آن، شروع کسب و کار با ماشین فروش مواد غذایی می تواند یک سرمایه گذاری عالی و سودآور باشد.

بسیاری از شهرهای کوچک، جوامع پر جنب و جوشی دارند و بیشتر فعالیت های اجتماعی در این شهرها مانند رویدادهای ورزشی، جشنواره ها و بازارها در فضایی باز انجام می شوند. از این رو شما باید ون خود را به چنین مکان هایی منتقل کتید.

توجه داشته باشید که برای یک شهر کوچک که ممکن است خدمات غذایی مناسبی نداشته باشد، راه اندازی یک فروشگاه غذایی سیار، ایده ای بسیار مناسب است.

بیشتر بدانید: بهترین ایده های پولساز صنعت غذا

3. فروش محصولات لبنی خاص

در کنار استفاده از محصولات لبنی گاو و گوسفند، در حال حاضر استفاده از محصولات لبنی دیگر احشام نظیر بز، شتر و غیره با استقبال روبرو شده است. می توانید با شروع کردن کسب و کاری در این زمینه و فراهم آوردن شرایط مورد احتیاج برای نگهداری این دسته از دام ها درآمد خوبی داشته باشید.

4. خدمات تدریس

اگرچه اینترنت با خدمات آموزش آنلاین بسیار گسترش یافته است، اما هیچ وقت نمی تواند مزایای داشتن معلم خصوصی را داشته باشد. شما در این کار می توانید یک موسسه کوچک آموزشی، شامل چندین معلم تأسیس کنید. اگر به دنبال استخدام کارکنان هستید، توصیه می کنیم با چند معلم که در ریاضیات، ادبیات و علوم تخصص دارند، شروع کنید.

شما همچنین می توانید در مقیاس کوچک شروع به کار کنید و خودتان به عنوان تنها معلم موسسه شروع به کار کنید. از آنجایی که بیشتر بچه ها در شب ها مشغول انجام تکالیف خود هستند، تدریس خصوصی نیز به عنوان یک کسب و کار پاره وقت محسوب می گردد.

5. مغازه خوار و بار فروشی

در شهرهای کوچک نیز به احتمال زیاد مانند شهرهای عظیم فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد؛ اما هنوز هم برای تأسیس یک مغازه خوار و بار فروشی فضای مناسبی وجود دارد؛ بنابراین شما می توانید فروشگاه کوچک خود را که انواع محصولات غذایی را به فروش می رساند تأسیس کنید. سعی کنید چنین مغازه هایی را در محله هایی شلوغ راه اندازی کنید.

همچنین شما می توانید محصولات یا مواد غذایی خانگی خود را در یک ایستگاه کنار جاده به فروش برسانید. بسته به اینکه شهر شما، شهری مسافر پذیر است یا خیر، درآمد شما می تواند کم یا زیاد باشد. مطمئن باشید که مسافران زیادی وجود دارند که حاضرند برای خرید غذای بهداشتی و سالم خانگی پول خوبی پرداخت نمایند.

7. فروش صنایع دستی دست ساز

یکی دیگر از ایده کسب و کار کوچک برای شهرهای کم جمعیت ، متمرکز شدن روی صنایع دستی است. برای این منظور می توانید فروشگاه خود را برای فروش صنایع دستی که شما یا همشهری های شما ساخته اند احداث کنید. همچنین می توانید کسب و کار خود را به صورت مجازی رونق داده و فروش اینترنتی داشته باشید. برای مثال می توانید از فروش قالی، حصیر، گلیم، گبه و… شروع کنید.

بیشتر بدانید: کسب و کار اینترنتی در منزل

8. فراوری زغال

بسیاری از افراد در هنگام سفر به دنبال خرید اقلامی مانند زغال هستند. شما در صورتی که به چوب های اضافه و به اصطلاح لاشه چوب دسترسی داشته باشید، می توانید با زغال کردن این چوب ها درآمد زیادی را کسب کنید. اگر شهر شما مسافرخیز باشد، درآمد زیادی از این راه کسب خواهید کرد.

9. کتاب فروشی سیار

در جامعه ما تا وقتی که کتاب به سمت افراد نرود، آن ها نیز تمایلی به آن نشان نمی دهند. از این رو، به جای تأسیس یک کتاب فروشی می توانید یک کتاب فروشی سیار تأسیس کنید. برای این کار با سرمایه ای اندک تعدادی کتاب خریداری نموده و آن ها را به صورت میدانی به افراد معرفی کنید. می توانید از این راه کتاب های خود را به فروش برسانید یا اینکه آن ها را اجاره دهید.

10. راهنمای تور

اگر شهر کوچک شما دارای ابنیه، بناها و جاذبه های تاریخی است که می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند، شما می توانید کسب و کار تور لیدری خود را شروع نموده و درآمد قابل توجهی کسب کنید.

11. نقاشی ساختمان

با فراگیری آموزش های لازم می توانید شغل نقاشی ساختمان را شروع کنید. بسیاری از افراد در شهرهای کم جمعیت به خصوص در ایام عید به دنبال نو نوار کردن منزل خود هستند. توجه کنید که با تبلیغ مناسب در این زمینه می توانید درآمد خوبی را به دست آورید.

12. لوله کشی و تاسیسات

در صورتی که در کار تاسیسات خبره هستید، می توانید کسب و کار خود را شروع کنید. برای شروع می توانید مغازه ای را اجاره کنید. همچنین می توانید با تبلیغی مناسب این کار را به صورت سیار نیز انجام دهید و هزینه های خود را کمتر کنید.

13. تعمیرات رایانه سیار

برای بسیاری از افراد در شهرهای کوچک که دارای رایانه هستند، پیدا کردن تعمیرکار ماهر کار سختی است. از این رو شما می توانید شغل تعمیرات کامپیوتر سیار را انتخاب نموده و به تعمیر کامپیوترها در منزل این افراد مشغول شوید.

14. پرورش درختچه های بن سای

هم اکنون فرصت های فراوانی برای فروش درختان بن سای در بازار شهرهای عظیم وجود دارد. با این حال، پیش از شروع این کسب و کار، می بایست علاقه و صبر داشته باشید و هم چنین از مهارت مورد احتیاج برای کاشت و پرورش گیاهان برخوردار باشید. پس از آن می توانید با عرضه بن سای های زیبای خود در بازارهای شهرهای پرجمعیت، سود خوبی کسب کنید.

15. گل فروشی

همواره مردم برای مناسبت های ویژه گل می خرند؛ از مراسم های شاد مانند تولد و عروسی گرفته تا مراسم های غم نظیر مراسم ختم و مراسم یادبود؛ اما در شهرهای کم جمعیت فروشگاه های تخصصی گل بسیار کم هستند؛ از این رو، اگر بتوانید کسب و کاری برای فروش گل راه اندازی کنید، درآمد زیادی خواهید داشت.

16. احداث باشگاه ورزشی

مهم نیست که در شهرهای کوچک زندگی می کنید یا ساکن روستا هستید، چراکه همواره افرادی وجود دارند که مزایای ورزش و تناسب اندام را درک می نمایند. چنین افرادی از باشگاه ورزشی محلی حمایت می نمایند. نکته اینجاست که باید سالن ورزشی را طراحی کنید که مناسب علایق افراد همان منطقه باشد. به عنوان مثال، اگر در شهر شما دوستداران ورزش کشتی زیاد باشند، می توانید کلاس های کشتی در باشگاه برگزار کنید.

17. خدمات تمیز کردن خانه

برخی از مردم به تمیز کردن خانه تمایل ندارند. چرا یک کسب و کار در زمینه تمیز کردن خانه ها شروع نمی کنید؟ این کسب و کار هر روزه با تبلیغ دهان به دهان پیشرفت می نماید و حتی می تواند با سایر خدمات، مانند خدمات نگهداری از بچه ها یا مراقبت از سالمندان نیز همراه گردد. تمیز کردن احتیاجی به مدرک خاصی ندارد و یک مهارت است؛ بنابراین اگر شما به دنبال کاری بدون احتیاج به سرمایه اولیه هستید، کار خدماتی گزینه عالی برای شماست.

همچنین بخوانید: شغل های پردرآمد بدون سرمایه

18. عتیقه فروشی

فروشگاه های عجیب و غریب عتیقه فروشی به خصوص در مناطق توریستی، می توانند سود خوبی به جیب بزنند. در حالی که ممکن است گردش اقتصادی برای یک فروشگاه عتیقه کند باشد، اما درآمد شما تاریخ انقضا نخواهد داشت.

19. گیم نت

بازی های کامپیوتری در شهرهای عظیم به راحتی در دسترس هستند؛ اما برای نوجوانان و جوانان روستایی و کسانی که عاشق بازی های کامپیوتری هستند، رفتن به شهر و برگشتن سخت است. بنابراین شما می توانید این کسب و کار را در روستا یا شهر خود راه اندازی کنید و با دادن قیمت پایین تر، باعث جذب بسیاری از علاقه مندان به بازی های کامپیوتری شوید. شما می توانید با یک یا دو دستگاه این کار را شروع نموده و در مراحل اول، هزینه های به دست آمده را صرف توسعه کار خود کنید.

20. فروش تخم مرغ های ارگانیک

تخم مرغ هایی که با غذاهای ارگانیک تغذیه شده اند، هم اکنون در فروشگاه های مواد غذایی و مغازه های پروتئینی به میزان زیادی با استقبال افراد رو شده است. شروع کسب و کاری در راستای پرورش مرغ و طیور، به زمین و محوطه چندان عظیمی احتیاج ندارد. با این وجود، می بایست قوانین مربوط به این نوع کسب وکارها را آنالیز نموده و از الزامات مورداحتیاج آن ها اطلاع کسب کنید.

21. فراوری و پخش گیاهان دارویی

این روزها توجه به گیاهان دارویی دو چندان شده است و متقاضیان بسیاری دارد. محیط طبیعی بهترین بستر برای فراوری، تکثیر و پرورش گیاهان دارویی است. با کسب اطلاعات لازم در این زمینه شما می توانید یکی از فراورینمایندگان پیروز در زمینه گیاهان دارویی شوید. به علاوه می توانید با شناسایی گونه گیاهان اطراف خود، اقدام به جمع آوری گیاهان دارویی نادر نموده و با فروش آن ها ضمن تأمین احتیاج بازار به درآمد خوبی برسید.

22. پرورش قارچ

پرورش قارچ از شغل هایی است که به سرمایه کمی احتیاج داشته و سود آن نیز مناسب است. برای پرورش قارچ به یک سالن احتیاج است که اندازه آن بسته به اندازه حجم فراوری قارچ شما متفاوت است. به علاوه، احتیاج به اقداماتی نظیر عایق کاری سالن برای جلوگیری از اتلاف گرما و سرما، قفسه بندی و … دارید. با فراگیری فوت و فن های این کار می توانید به درآمد بالایی برسید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا برای شهرهای کم جمعیت، ایده های مناسب و پولسازی برای شروع یک کسب و کار پیروز ارائه گردد. اما دقت داشته باشید که مهم ترین عنصر در راه اندازی یک کسب و کار پیروز، علاقه و مهارت است. آیا شما ایده ای برای راه اندازی کسب و کار در شهرهای کوچک دارید؟ لطفاً تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران انگیزه به اشتراک بگذارید.

در خاتمه از شما دعوت می کنیم تا با 30 شغل آزاد پردرآمد و همچنین شغل های پردرآمد ایران نیز در سایت انگیزه آشنا شوید.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: مجله انگیزه
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33695

به "ایده کسب و کار کوچک برای شهرهای کم جمعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده کسب و کار کوچک برای شهرهای کم جمعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید