بحران در سودآورترین شرکت نفتی آسیا

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: شرکت پتروناس مالزی سودآورترین شرکت نفتی آسیا با توجه به چالش های پیش روی این شرکت حقوق کارکنان خود را 20 درصد کاهش می دهد.

بحران در سودآورترین شرکت نفتی آسیا

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرنگاران به نقل از ایرنا، شرکت پتروناس مالزی سودآورترین شرکت نفتی آسیا پس از کاهش قیمت دنیای نفت و چالش های پیش روی این شرکت حقوق کارکنان خود را 20 درصد کاهش می دهد.

این شرکت مالزیایی که گفته می گردد سال گذشته کوشش داشت متخصصان صنعت نفت ایران را جذب کند، اکنون با بحران پس از کاهش قیمت دنیای نفت روبرو شده است.

شرکت های بزرگ نفت آسیا از نخستین روزهای امسال میلادی اعلام کردند در واکنش به کاهش بهای نفت هزینه های خود را کاهش می دهند و شرکت پتروناس مالزی کاهش سرمایه گذاری ها و هزینه های خود را با معیار درصد، دو رقمی مشخص کرد.

شرکت نفت مالزی برای یاری به بودجه دولت نیز در امسال میلادی با مشکل روبرو شده است. سهم پتروناس از درآمدهای دولتی مالزی در سال گذشته میلادی 27 میلیارد رینگیت (هفت میلیارد و 700 میلیون دلار) بود.

در بودجه سال 2015 دولت مالزی بهای هر بشکه نفت را 110 دلار پیش بینی نموده بود، اما کاهش بهای دنیای نفت یاری های شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) به دولت را تحت تاثیر زیادی قرار دهد.

پس از این شرایط، تارنمای روزنامه سان دیلی روز پنجشنبه از کاهش احتمالی 20 درصدی حقوق و دستمزد کارکنان شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) برای غلبه بر بحران پس از کاهش قیمت دنیای نفت اطلاع داد که بر یاری این شرکت به بودجه دولت مالزی نیز تاثیر گذاشته است.

به نوشته این تارنما، یک منبع آگاه گفته است کاهش 20 درصدی حقوق فعلی کارکنان پتروناس به دلیل کاهش قیمت دنیای نفت از اول ماه آینده میلادی اعمال می گردد.

این کاهش حقوق در حالی انجام می گردد که قانون 6 درصد مالیات بر کالا و خدمات اخیرا در مالزی اجرا شد و بر قیمت تمامی محصولات و اجناس در بازار تاثیر گذاشته است.

شرکت پتروناس تاکنون کاهش حقوق کارکنان را تایید ننموده است.

بنابراین گزارش، گفته می گردد شرکت پتروناس با کاهش حقوق کارکنان در نظر دارد سرمایه گذاری خود را برای حفظ سطح فراوری با وجود کاهش قیمت دنیای نفت ادامه دهد.

شرکت پتروناس در سال 2008 از سوی مجله گلوبال فور چون به عنوان نود و پنجمین شرکت بزرگ و هشتمین شرکت سودآور در دنیا و نیز سودآور ترین شرکت در آسیا معرفی گردید.

ساخت برج های دو قلوی پتروناس که در سال 1998 مورد بهره برداری قرار اگرفت و درآن زمان بلندترین ساختمان در دنیا تلقی می شد از سوی شرکت پتروناس اجرا شده است.

شرکت نفت و گاز پتروناس که سال 1974 تاسیس شد بیش از 40 هزار کارمند دارد. میزان درآمد این شرکت نفتی در سال 2013 میلادی به بیش از 100 میلیارد دلار رسید و سود خالص آن حدود 22 میلیارد دلار بود.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14762

به "بحران در سودآورترین شرکت نفتی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در سودآورترین شرکت نفتی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید