برای خرید که نباید پول داد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/اصفهان برای خرید که نباید پول داد عنوان نمایشنامه ای از داریو فو، نویسندۀ ایتالیایی است که از 13 آذرماه به کارگردانی تعیین الدین عشاقی در اصفهان روی صحنه می رود.

برای خرید که نباید پول داد

کارگردان این تئاتر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: داریو فو، در این نمایشنامه که توسط جمشید کاویانی ترجمه شده، قصه مردم یک منطقه را روایت می کند که به دلیل گرانی، تصمیم می گیرند اجناس مورد نیاز خود را به هر طریقی تأمین کنند.

عشاقی ادامه داد: آن ها به فروشگاه ها می فرایند و طوری که کسی متوجه نشود، اقلام را زیر لباسشان پنهان می کنند؛ به طوری که بعد از مدتی همه زنان شهر باردار و همه مردان شهر قوزدار به نظر می رسند! و این یک موقعیت کمیک را ایجاد می کند.

وی شرح داد: اگرچه این تئاتر کمدی، پیش تر به کارگردانی اسماعیل موحدی در اصفهان اجرا شده بود اما طراحی صحنه، گریم، میزانسن، دکور، نور، بازیگران و حتی شخصیت های این تئاتر، در اجرای کنونی تغییر کرده و مخاطبان با یک تئاتر جدید روبرو خواهند شد.

این کارگردان تئاتر گفت: قرار بود اجرای ما از یکم آذر شروع شود اما به دلیل اتفاقاتی که رخ داد، این اجرا به تعویق افتاد و حالا، از چهارشنبه 13 آذر تا نهم دی ماه هر شب رأس ساعت 19 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه خواهیم بود.

در تئاتر برای خرید که نباید پول داد بازیگرانی چون اسماعیل موحدی، شهاب غزالی، شمیلا تابش، ستایش سرائیان و تعیین الدین عشاقی ایفای نقش می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16829

به "برای خرید که نباید پول داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید که نباید پول داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید