آنالیز علل استپ وزنی

به گزارش بلاگ پو، استپ وزن برهه ایست که در آن وزن بدن در یک شرایط می ماند و دیگر کاهش نمی یابد. این مشکل زمانی رخ می دهد که سه هفته کامل، وزن بدن هیچ تغییری نکند. در هفته اول و دوم، استپ وزن ممکن است به علت احتباس آب در بدن باشد. اما هفته سوم نشان می دهد که وزن شما برخلاف کوشش های بی وقفه ثابت مانده و دچار استپ وزن شده اید.

آنالیز علل استپ وزنی

10 علت برای این که چرا نمی توانید وزن خود را کاهش دهید!

فرایند کاهش وزن شما متوقف شده است؟ این ده علت را آنالیز کنید تا متوجه شوید چرا نمی توانید وزن خود را کاهش دهید و از آن ها برای بازگشت به راستا درست کاهش وزن استفاده کنید.
به مقدار کافی غذا نمی خورید
حذف وعده های غذایی می تواند متابولیسم بدن را کاهش دهد - و مصرف کالری خیلی کم هم می تواند همین نتیجه را داشته باشد.

بدن در طول فصل های قحطی کوشش می نماید با حفظ آخرین کالری هایی که مصرف می کنیم، ما را از گرسنگی محافظت کند و وقتی کالری خیلی کمی مصرف می کنید، قحطی دقیقا همان چیزی است که بدن شما فکر می نماید در حال وقوع است.

اگر رژیم غذایی کم کالری را دنبال می کنید و نتیجه قابل قبولی مشاهده نمی کنید، سعی کنید کالری دریافتی خود را افزایش دهید و مقداری چربی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

غذاهای رژیمی مصرف می کنید
به نظر می رسد که غذاهای رژیمی بسته بندی شده به کاهش وزن یاری می نمایند، اما بسیاری از آنها در واقع این کار را انجام نمی دهند.

آنها می توانند حاوی مقدار زیادی سدیم و یا چربی کم باشند اما قند زیادی دارند و یا ممکن است به راحتی فاقد ترکیبات مغذی که بدن شما برای کاهش وزن به آن ها احتیاج دارد، باشند.

به جای هر غذای یخ زده ای، غذاهای کاملا تازه را در رژیم خود بگنجانید.

خواب کافی ندارید
مطالعات متعدد نشان داده اند که افرادی که تنها 5 ساعت در شب می خوابند ، بیشتر از افرادی که حداقل 7 ساعت می خوابند، دچار اضافه وزن می شوند.

علت این موضوع چیست؟ محرومیت از خواب باعث می گردد که بدن شما مقدار زیادی کورتیزول فراوری کند، که باعث گرسنگی می گردد و متابولیسم بدن را کند می نماید. برای داشتن کاهش وزن بهتر، خواب کافی داشته باشید.

بدن خود را عضلانی می کنید
نگران نباشید، این موضوع خوبی است! عضله سنگین تر از چربی است، بنابراین شما ممکن است با وجود کاهش سایز شاهد افزایش وزن بر روی ترازو باشید.

به جای وزن واقعی خود بر روی این موضوعات که چه احساسی نسبت به خود دارید ، مقدار لباس هایتان چه تغییری نموده است و چقدر چربی بدن دارید، تمرکز کنید، و به یاد داشته باشید که عضله سنگین در واقع به شما یاری می نماید تا کالری ها را سریع تر بسوزانید.

وعده های غذایی شما حاوی نوشیدنی است
بدن ما کالری هایی را که ما می نوشیم مثل کالری هایی که می خوریم ثبت نمی نماید.

بنابراین هنگامی که اسموتی، شیک پروتئین، و یا دیگر مواد خوراکی مایع را سر می کشید(یا هنگامی که نوشابه یا لیمونادی کم کالری و یا نوشیدنی میوه ای مصرف می کنید)پس از خوردن این نوشیدنی ها احساس سیری و رضایت نمی کنید که در نهایت منجر به خوردن میان وعده و مصرف کالری بیشتر می گردد.

افزودنی ها را به حساب نمی آورید
مراقب کالری هایی که به عنوان بخشی از وعده های غذایی به حساب نمی آورید، باشید. به عنوان مثال، سس ها و دیپ ها می توانند به سرعت مقدار کالری دریافتی را بالا ببرند. شکر و کرم موجود در قهوه دو مقصر بزرگ دیگر هستند.

اگر می خواهید مراقب آن چه که می خورید باشید، به یاد داشته باشید قبل از این که غذایی را بخورید، به آن چه به غذای خود اضافه می کنید، توجه کنید.

تمرینات ورزشی شما همواره به یک شکل هستند
در حالی که تمرینات معمول شما ممکن است در ابتدا فوق العاده موثر باشد، در طول زمان ممکن است شما با کندی در کاهش وزن روبرو شوید. اساسا بدن شما با مقدار و نوع تمرینی که انجام می دهید، تطبیق داده شده و با آن سازگار شده است، بنابراین نظم آن را به هم بریزید.

اگر به طور معمول نیم ساعت بر روی تردمیل به طور ثابت می دوید، سرعت خود را افزایش دهید. به برنامه معمول وزنه برداری خود وزنه تازهی را اضافه کنید یا چند حرکت تازه را امتحان کنید.

شما احتیاج به آرامش دارید
استرس همچون محرومیت از خواب، باعث می گردد بدن مقدار زیادی کورتیزول فراوری کند که منجر به افزایش وزن می گردد. به پرخوری که اغلب با استرس به وجود می آید توجه کنید، به این ترتیب متوجه خواهید شد که چرا نگرش مثبت و از دست دادن وزن با یکدیگر رابطه دارند.
شرایط پزشکی دارید
برخی شرایط پزشکی مانند دیابت یا کم کاری تیروئید ممکن است باعث دشواری کاهش وزن شوند. اگر سعی نموده اید وزن خود را از دست بدهید، به رژیم غذایی و ورزش منظم پایبند بوده اید، با این حال نتایج قابل ملاحظه ای مشاهده ننموده اید، آزمایش کاملی انجام دهید تا مطمئن شوید مسئله ای پزشکی وجود ندارد که مانع پیشرفت شما گردد.
وزن شما در محدوده سالم است
در نهایت، واقعیت این است که صرف نظر از این که وزن دلخواه شما چیست، ممکن است بدن شما در وزن سالمی قرار داشته باشد.

در نهایت ممکن است به نقطه ای برسید که به طور سالم بدن شما وزن خود را کاهش نمی دهد و آن را متوقف می نماید، اهمیتی ندارد که چه عادت های خوبی دارید. به یاد داشته باشید که تناسب اندام جزئی از سلامتی است و برای حفظ آن کوشش کنید.

منبع: سایت راستینه

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: راسخون
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56833

به "آنالیز علل استپ وزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز علل استپ وزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید