آنالیز فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50؛ سرعت معمولی، طراحی مجذوب کننده!

به گزارش بلاگ پو، اگر در پی یک فلش مموری بسیار باکیفیت، خوش ساخت و زیبا با فناوری USB 2.0 هستید، در این مطلب همراه ما باشید چرا که قصد داریم شما را با یکی از برترین و مرغوب ترین کالاهای این دسته یعنی فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50 آشنا کنیم.

آنالیز فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50؛ سرعت معمولی، طراحی مجذوب کننده!

سن دیسک یکی از برترین شرکت های فراورینماینده انواع فلش مموری محسوب می گردد که محصولات آن در حال حاضر در فروشگاه های مختلف سراسر دنیا به فروش می رسند و هواداران به شدت زیادی هم دارند. این شرکت تایوانی کار خود را از سال 1988 رسما در زمینه فراوری لوازم جانبی ذخیره سازی برای کامپیوتر و سایر دستگاه های الکترونیکی شروع کرد و همچنان هم با قدرت مشغول به فعالیت است. یکی از بخش هایی که این شرکت فعالیت گسترده ای در آن دارد، فراوری فلش مموری است. آنچه که قصد داریم در این مطلب به معرفی و نقد و آنالیز آن بپردازیم، یکی از فلش مموری های محبوب این شرکت یعنی سن دیسک Cruzer Blade CZ50 است که در میان کاربران از محبوبیت بسیار بالایی هم برخوردار است.

فلش مموری سن دیسک مدل Cruzer Blade CZ50 ظرفیت 8 گیگابایت

113,000 تومان

مشاهده و خرید

تعیینات فنی فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50

ابعاد7.4 × 17.6 × 41.5 میلی متر
وزن2.5 گرم
جنس بدنهپلاستیک
تعیینات پورتUSB-2.0
ظرفیت8/16/32/64/128 گیگابایت
نشانگر LEDندارد
استاندارد مقاومتی در برابر آب، گرد و غبار، ضربه، شوک و لرزشندارد
ضد اثر انگشت و لکدارد
سرعت انتقال اطلاعات480 مگابیت بر ثانیه
سازگار با پورت های قدیمیUSB-1.1

معرفی فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50

طراحی و کیفیت ساخت

این روزها یافتن محصولی به کوچکی و سادگی فلش مموری هم کار بسیار سختی شده است. به این خاطر که شرکت های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند و محصولات خود را در مدل های گوناگونی راهی بازار می نمایند. در نتیجه انتخاب فلشی که بتواند برترین عملکرد را متناسب با احتیاج ما داشته باشد کار سختی است. از طرفی چون این محصولات ابزار ذخیره سازی هستند، نمی توان در انتخاب آن ها سخت گیری لازم را نداشت چرا که گاهی اوقات اطلاعات مهمی را قرار است با استفاده از آن ها رد و بدل کنیم و اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشند، قطعا ما را با مشکل روبرو می نمایند و ممکن است حتی اطلاعات خود را هم از دست بدهیم.

اما در این میان کافی است با چند شرکت برتر فراورینماینده فلش مموری و تعدادی از محصولات آن ها آشنا باشیم. یکی از این شرکت ها سن دیسک و یکی از محصولات باکیفیت آن هم Cruzer Blade CZ50 است. محصولی با اندازه نسبتا کوچک، با طراحی ساده و بدنه ای به رنگ قرمز-مشکی مات. مات بودن بدنه این امکان را به آن می دهد که هیچ اثر انگشتی را به خود جذب نکند تا مجذوب کنندهیت آن بعد از مدت ها استفاده اصلا کم نگردد. سن دیسک در انتخاب رنگ این محصول هم دقت بالایی به خرج داده به گونه ای که با ترکیب بسیار زیبای قرمز و مشکی روبرو هستیم که با انحنای خاص بدنه فلش، مجموعه مجذوب کنندهی را به وجود آورده است.

روی بدنه محصول، فقط لوگوی SanDisk به چشم می خورد که با رنگ قرمز روی بدنه مشکی رنگ نوشته شده است. این فلش مموری وزن بسیار کمی داشته و فوق العاده سبک وزن است. البته تقریبا تمام فلش مموری ها به واسطه اندازه کوچکی که دارند سبک هستند، در نتیجه نمی توان وزن پایین را یک نقطه قوت برای سن دیسک Cruzer Blade CZ50 در نظر گرفت. سن دیسک برای ساخت این فلش از پلاستیک استفاده نموده که جنس آن شاید در همان نگاه نخست هم به شما کیفیت پایین را القا کند اما جای نگرانی نیست چون در صورت استفاده معمولی هیچ آسیبی به آن وارد نمی گردد.

اگر بخواهید در شرایط سخت از این فلش بهره ببرید، باید بدانید پلاستیک آن خیلی باکیفیت نیست و ممکن است در صورت وارد شدن ضربه بشکند. خوشبختانه وزن پایینی هم که این محصول دارد باعث شده در صورت سقوط از ارتفاع، آسیب خاصی به بدنه وارد نگردد. از طرفی چون سن دیسک برای این محصول هیچ درپوشی در نظر نگرفته، اگرچه دیگر نگرانی از بابت گم شدن درپوش نخواهید داشت اما باید مراقب باشید گرد و غبار یا آب به درون آن نفوذ نکند. سن دیسک روی پایین ترین قسمت این فلش مموری یک حفره تعبیه نموده تا بدین ترتیب بتوانید آن را به کیف، کوله پشتی، دسته کلید و… متصل کنید. بدین ترتیب دیگر نگرانی از بابت گم شدن فلش هم وجود نخواهد داشت.

سرعت و عملکرد

این فلش مموری از رابط USB 2.0 بهره می برد که شاید بتوان گفت بزرگ ترین ضعف آن هم همین باشد. اگرچه آن دسته از افرادی که از دستگاه هایی با رابط قدیمی تر USB 1.1 استفاده می نمایند هم می توانند با این فلش کار نمایند چون با فناوری قدیمی هم سازگاری کامل دارد اما متأسفانه خبری از رابط پرسرعت USB 3.0 نیست تا بدین ترتیب نتوانید از انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا لذت ببرید. اگرچه روی تعیینات فنی دستگاه عدد 480 مگابیت بر ثانیه به عنوان نرخ انتقال اطلاعات نوشته شده اما با این حال در حالت عادی شما سرعت 10 تا 20 مگابایت بر ثانیه را برای خواندن و تا 5 مگابایت بر ثانیه را برای نوشتن دریافت خواهید کرد. نرخ یادشده از این اندازه پایین تر نخواهد آمد اما احتمالا دارد به ترتیب برای هر دو حالت تا تقریبا دو برابر افزایش را شاهد باشید.

البته سن دیسک Cruzer Blade CZ50 در مدل هایی با ظرفیت نه چندان بالا به فروش می رسد و در نتیجه چون قرار نیست اطلاعات حجیمی را با استفاده از آن انتقال دهید، این سرعت کافی به نظر می رسد. اما لزوما نمی توان گفت این فلش با این قیمت، سریع ترین نمونه موجود در بازار است. با این حال اگر سیستم شما حافظه پرسرعتی داشته باشد می توانید با این فلش، با در نظر گرفتن فناوری که دارد، به سرعت بسیار خوبی دست پیدا کنید. در نتیجه در بین فلش های USB-2.0 باید Cruzer Blade CZ50 را جز مدل های پرسرعت دسته بندی کنیم.

نرم افزار CrystalDiskMark 3.0 هم نشان می دهد که این محصول برای انتقال یک فایل با حجم 500 مگابایت به صورت ترتیبی، 19.86 مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن و 5.749 مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن را ارائه می دهد. سرعت خواندن و نوشتن تصادفی آن هم برای فایل هایی با بلاک های 512K و 4K به ترتیب 19.87 و 0.595 مگابایت بر ثانیه و 5.455 و 0.006 مگابایت بر ثانیه است.

با استفاده از نرم افزار ATTO هم تعیین شد که سرعت انتقال داده با این فلش در حالت خواندن و نوشتن به ترتیب به 19.9 و 5.5 مگابایت بر ثانیه می رسد تا به این نتیجه برسیم سن دیسک Cruzer Blade CZ50 سرعت نوشتن بالایی ندارد اما سرعت خواندن آن برای یک فلش با رابط USB-2.0 کاملا مناسب به نظر می رسد.

آیا خرید فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50 منطقی است؟

با در نظر گرفتن قیمت، می توان گفت فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50 ارزش خرید بالایی دارد. این محصول اگرچه از رابط USB-3.0 پشتیبانی نمی نماید و سرعت نوشتن آن بسیار پایین است اما با این حال می تواند در صورتی که احتیاجی به یک فلش با سرعت بسیار بالا ندارید احتیاج شما را رفع کند. البته با پرداخت مبلغی بیشتر می توانید فلش مموری ای دیتا مدل DashDrive UV150 را بخرید؛ محصولی که محبوبیت آن تا حدودی بیشتر از فلش سن دیسک است و در کنار پشتیبانی از رابط USB-2.0، از رابط های جدیدتر یعنی USB-3.0 و 3.1 نیز پشتیبانی می نماید و این یعنی سرعت انتقال اطلاعات در آن بسیار بیشتر از چیزی است که با فلش سن دیسک Cruzer Blade CZ50 تجربه خواهید کرد.

فلش مموری ای دیتا مدل DashDrive UV150 ظرفیت 64 گیگابایت

198,000 تومان

مشاهده و خرید

اگر نمی خواهید مبلغی بیشتر برای خرید یک فلش هزینه کنید فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50 انتخاب خوبی خواهد بود و می تواند به راحتی از پس احتیاجهای شما بر بیاید. خصوصا اینکه برند آن معروف و شناخته شده است، کیفیت بالایی دارد و می تواند تا سال ها بدون مشکل کار کند.

نقاط قوت فلش سن دیسک Cruzer Blade CZ50

  • بدنه مات با مقاومت بالا در برابر جذب اثر انگشت و لکه
  • طراحی مجذوب کننده با وزن بسیار پایین
  • امکان رمزگذاری به وسیله نرم افزار امنیتی
  • قیمت مناسب
  • سرعت خواندن (Read) بالا

نقاط ضعف فلش سن دیسک Cruzer Blade CZ50

  • سرعت نوشتن (Write) پایین
  • عدم بهره مندی از درپوش که امکان ورود گرد و غبار و آب به داخل را افزایش می دهد
  • استفاده از پلاستیک ضعیف در ساخت محصول
  • عدم پشتیبانی از رابط USB-3.0

توجه داشته باشید شما می توانید با نصب نرم افزار SecureAccess، داده های خود را درون این فلش رمزگذاری کنید تا در صورت گم شدن محصول، کسی نتواند به فایل های شخصی شما دسترسی داشته باشد. این یکی از برترین قابلیت هایی است که با خرید فلش مموری سن دیسک مدل Cruzer Blade می توانید دریافت کنید.

فلش مموری کوئین تک مدل GLINK ظرفیت 64 گیگابایت

205,000

155,000

تومان

فلش مموری کوئین تک مدل QUICK C-PLUS ظرفیت 64 گیگا بایت به همراه مبدل usb-c otg

165,000

155,000

تومان

محبوب ترین فلش ها در خبرنگاران

مشاهده همه

سوالات متداول درباره فلش سن دیسک Cruzer Blade CZ50

آیا سن دیسک Cruzer Blade CZ50 ضد آب و گرد و غبار است؟

خیر. این فلش هیچ استاندارد مقاومتی در این زمینه ندارد.

آیا سن دیسک Cruzer Blade CZ50 ضد شوک و لرزش است؟

خیر.

این فلش از چه سیستم عامل هایی پشتیبانی می نماید؟

تمام نسخه های ویندوز، سیستم عامل مک نسخه 10.5 به بعد

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 69060

به "آنالیز فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50؛ سرعت معمولی، طراحی مجذوب کننده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50؛ سرعت معمولی، طراحی مجذوب کننده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید