آنالیز موانع تعاملات بین المللی شرکت های دانش بنیان

به گزارش بلاگ پو، موانع پیشروی تعاملات بین المللی و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان آنالیز شد.

آنالیز موانع تعاملات بین المللی شرکت های دانش بنیان

به گزارش از ، در نشست نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران و بانک توسعه صادرات با جمعی از مدیران شرکت های دانش بنیان استان فارس، موانع پیشروی تعاملات بین المللی و صادرات محصولات این شرکت ها آنالیز شد.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هدف از برگزاری نشست های ترویجی صادرات در استان های مختلف را معرفی حمایت های صادراتی به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق در استان ها و ترغیب این شرکت ها به فراوری محصولات با کیفیت بالا و رقابتی برای عرضه در بازار های بین المللی برشمرد.

مهدی قلعه نوی اضافه نمود: در حال حاضر 2 هزار و 700 شرکت دانش بنیان کشور از 3هزار و 200 خدمت مرکز تعاملات بین المللی علم وفناوری بهره مند شده اند.

او اظهارداشت: به منظور توسعه کسب و کار بین المللی شرکت های دانش بنیان، مکانیزم های توانمندسازی و حمایتی در نظر گرفته ایم که شرکت های دانش بنیان در تمامی مراحل از خدمات مشاوره ای و آموزشی برای ورود به بازار های بین المللی تا بازاریابی در کشور های هدف، اخذ گواهی استاندارد محصول، ثبت برند، ثبت علائم تجاری، ثبت محصولات حمایت می شوند.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: به یاری بخش خصوصی در 17 کشور جهان کارگزارانی داریم که به شرکت های دانش بنیان در زمینه بازاریابی، شناسایی احتیاج های بازار های هدف خارج از کشور، مدل های ورود به بازار های بین المللی یاری می نمایند.

قلعه نوی همچنین از یاری های بلاعوض کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری برای حضور محصولات شرکت های دانش بنیان در بازار های بین المللی اطلاع داد و گفت: این شرکت ها می توانند با ثبت درخواست خود به صورت برخط در سایت کریدور، از یاری های بلاعوض در اخذ گواهی نامه های استاندارد بین المللی، شرکت در نمایشگاه های خارجی، کسب مشاوره و آموزش از کشور های خارجی، انجام تحقیقات بازار و دیگر خدمات بهره مند شوند.

او اضافه نمود: این خدمات به منظور توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در کشور های هدف صادراتی به ویژه کشور های همسایه، آسیای میانه و جنوب شرق آسیا ارائه شده است.

ذوالقدر سرپرست پارک علم و فناوری فارس گفت: در سال 97 شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری فارس پیروز به صادرات محصولات خود به کشور های مختلف جهان به ارزش 6 میلیون و 800 هزار دلار شدند.

او اضافه نمود: در حال حاضر 10 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس محصولات و خدمات خود را به کشور های مختلف صادر می نمایند، اما این ظرفیت قابل افزایش به 180 شرکت دانش بنیان در استان فارس است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19055

به "آنالیز موانع تعاملات بین المللی شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز موانع تعاملات بین المللی شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید