برنامه کسب و کار های پایدار خانواده محور به زودی رونمایی می گردد

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- برنامه کسب و کار های پایدار خانواده محور از جمله طرح های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است که در هفته های آینده رونمایی خواهد شد.

برنامه کسب و کار های پایدار خانواده محور به زودی رونمایی می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در نشست برخط کارآفرینی و زنان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی که با کوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود، گفت: کسب و کار پایدار باید در خانواده شکل بگیرد و با اینکه تمرکز ما بر روی خانم های سرپرست خانوار است، اما فقط منحصر به بانوان هم نیست و تمام اعضای خانواده در آن مشارکت خواهند داشت.

وی اضافه نمود: بهتر است تمام دستگاه هایی که در زمینه کارآفرینی خانوار محور فعالیت دارند برای جلوگیری از موازی کاری با یکدیگر هم افزایی و فعالیت های مکمل داشته باشند.

خزعلی با اشاره به اینکه کارآفرینی برای زنان و به ویژه بانوانی که در منطقه ها محروم هستند باید در اولویت های اشتغال ما باشد، اذعان کرد: اشتغال از مسائل مهم دولت سیزدهم است و از این جهت شورای عالی اشتغال به دستور رئیس جمهور ماهانه برنامه ها و چگونگی اجرایی شدن آن را رصد می نماید؛ تا اشکال ها، تعیین و موانع رفع شود و هرچه سریعتر اشتغال در سطحی که وعده داده شده است، ایجاد شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ویژگی های زنان برای کارآفرینی و اشتغال زایی را از مزیت های قابل توجه آنان دانست و ادامه داد: انگیزه، علاقه و عشق به کار و نیز علاقه یاری به دیگران و بعلاوه قدرت ایجاد ارتباط، عملگرایی و نیز ابتکار و نوآوری از جمله این ویژگی ها است که این ها جزء سرمایه های کشور هستند.

وی بعلاوه به صداقت و شفافیت اقتصادی که در مجموعه های تحت مدیریت بانوان وجود دارد، به عنوان ویژگی این این قشر از جامعه اشاره نمود.

معاون رئیس جمهور مبحث نوآوری را یکی از موارد مطرح شده در برنامه کسب و کار های پایدار خانوار محور نام برد و گفت: بحث نوآوری از مباحث مهم است، با این رویکرد که کار ایجاد شده خلاقیت و تفاوتی با کار های قبلی داشته باشد و بتواند رشد نماید و پایدار بماند و نیز بازار کار خود را پیدا کند؛ یعنی رشد عمودی را به جای رشد افقی و در سطح داشته باشیم.

خزعلی ترس از کار را یکی از موانع اشتغال عنوان نمود و اضافه نمود: خطرپذیر و ریسک پذیر نبودن از دلایلی است که خانم ها به شغل دولتی تمایل بیشتری دارند؛ اما این مسئله در خانم های کارآفرین فرق دارد.

وی مانع دیگر در بحث اشتغال بانوان را تعدد نقش و جمع بین خانه و اشتغال یاد کرد و گفت: تعدد نقش به ویژه برای خانم های متاهل می تواند موانع زیادی در اشتغال ایشان ایجاد کند و قانون کار باید این ها را ببیند و لحاظ کند و ما هم با توجه به این که خانواده را به عنوان یک اصل در نظر گرفته ایم و آن را یکی از محور های مهم در تمدن ایرانی-اسلامی و سبک زندگی اسلامی می دانیم، باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به این مطلب که فرهنگ کار یکی از مسائل مهم قابل توجه است، گفت: ممکن است مهارت آموزی شغلی را بدانیم، اما اگر فرهنگ کار وجود نداشته باشد بهره وری لازم و عملکرد مناسب را از آن شغل نمی توانیم داشته باشیم و آموزش در هرکاری مهم است، اما قبل از آن احتیاج به روحیه و مسئولیت پذیری است تا تعلیم و مهارت تاثیرگذار باشد.

خانم دکتر خزعلی در ادامه مبحث فرهنگ کار به سه بخش (فرهنگ عمومی، فرهنگ سازمانی و فرهنگ فردی) اشاره نمود و اضافه نمود: تمام این موارد باید اصلاح شود تا تقویت وجدان کاری، احساس مفید بودن، پذیرش شرایط مختلف و هماهنگ شدن با آن صورت بگیرد، به طوری که موانع را مانع نداند و چالش ها وسیله ای برای رشد در کار باشد.

وی فرهنگ کار را مجموعه پیچیده خواند و اضافه نمود: پیچیدگی در فرهنگ کار از آن جهت است که بخشی از آن به سرمایه و محیط اجتماعی و بخشی به ساختار سیاسی و مدیریتی و نیز بخش دیگر به عوامل طبیعی و اقلیمی برمیشود، ولی پایه و زیربنای هرکاری می باشد و امیدواریم با برنامه هایی که در دولت سیزدهم تدوین می شود، بتوانیم فرهنگ کار را اشاعه بدهیم و کار پایدار ایجاد کنیم و با برقراری و نیز هماهنگی و توازن بین کار بیرون و کار منزل، زنان پرچمدار این حرکت باشند تا شاهد تحول خوبی در جامعه باشیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 58068

به "برنامه کسب و کار های پایدار خانواده محور به زودی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه کسب و کار های پایدار خانواده محور به زودی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید