بزرگترین آکواریوم های جهان

به گزارش بلاگ پو، آکواریوم ها، مکان های خوبی برای نگهداری از جانوران دریایی و تماشای آن ها به شمار می فرایند. بر خلاف آکواریوم های معمولی، در سراسر جهان، آکواریوم های بسیار بزرگی وجود دارند که در آن ها، جانوران متعدد و متنوعی نگهداری می شوند.

بزرگترین آکواریوم های جهان

در ادامه همراه با ما باشید تا بزرگترین آکواریوم های جهان را به شما معرفی کنیم.

10. آکواریوم استرالیای غربی

Aquarium of Western Australia (0,8 million gallons)

آکواریوم استرالیای غربی در حومه شهر پرث واقع شده است و بزرگترین آکواریوم استرالیا به شمار می رود. مخزن اصلی این آکواریوم حدود 40 متر طول و 20 متر عرض دارد و در درون آن، 3 میلیون لیتر آب جای می گیرد. در این آکواریوم، بازدیدکنندگان می توانند از طریق 92 متر تونل زیر دریایی، به تماشای جانوران مختلف داخل این آکواریوم بنشینند. غواصان نیز می توانند در درون این آکواریوم ها به شنا بپردازند و جانوران را از نزدیک مشاهده کنند.

9. آکواریوم جنوا

Aquarium of Genoa (about 1 million gallons)

آکواریوم جنوا در کشور ایتالیا، یکی از بزرگترین آکواریوم های اروپا به شمار می رود. این آکواریوم شامل 70 مخزن جداگانه است که در آن، گونه های مختلف دریایی نگهداری می شوند و تولید مثل می کنند. در این آکواریوم بیش از 6 هزار جانور زندگی می کنند. بهترین بخش این آکواریوم نیز بخش نگهداری کوسه ها، دلفین ها و فک های دریایی است. بزرگترین مخزن این آکواریوم حدود 4.5 میلیون لیتر آب را در داخل خود نگه می دارد.

8. آکواریوم شانگهای اوشن

Shanghai Ocean Aquarium (about 1 million gallons)

آکواریوم شانگهای اوشن، یکی از بزرگترین آکواریوم ها در آسیا به شمار می رود که مخزن اصلی آن حدود 4.5 میلیون لیتر آب را در داخل خود جای می دهد. این آکواریوم شامل 9 بخش مختلف است که یکی از آن ها به گونه های در خطر انقراض کشور چین اختصاص یافته است. در این بخش، برخی از گونه های جانوری نادر از رودخانه یانگ تسه نگهداری می شوند. برجسته ترین جاذبه این آکواریوم نیز تونل زیردریایی آن است که حدود 155 متر طول دارد که طولانی ترین تونل زیردریایی در جهان محسوب می شود.

7. آکواریوم یوشاکا مارین ورلد

uShaka Marine World (about 1 million gallons)

یوشاکا مارین ورلد، یک پارک است که در شهر دوربان کشور آفریقای جنوبی قرار گرفته است. این پارک در درون خود، بزرگترین آکواریوم آفریقا را جای داده است که شامل 32 مخزن جداگانه است و مخزن اصلی آن حدود 4.5 میلیون لیتر فضا دارد. موجودات دریایی کوچک و بزرگی همچون اسب دریایی، کوسه و دلفین در این آکواریوم ها به چشم می خورند. در این آکواریوم، چندین رستوران و کافه وجود دارد. در یکی از این رستوران ها، دیواری شیشه ای و بزرگ وجود دارد که می توان از آنجا، داخل آکواریوم را مشاهده کرد. از این طریق می توان کوسه های مختلفی را در داخل آکواریوم تماشا کرد.

6. آکواریوم مونته ری بی

Monterey Bay Aquarium (1,2 million gallons)

آکواریوم مونته ری بی در کانری رو در مونته ری استان کالیفرنیا واقع شده است. از جمله ویژگی های برجسته این آکواریوم می توان به دو مخزن بزرگ آن اشاره کرد. در مرکز این آکواریوم نیز یک مخزن با حدود 10 متر ارتفاع وجود دارد که در آن، 1.3 میلیون لیتر آب وجود دارد. مخزن دیگر این آکواریوم نیز حدود 4.5 میلیون لیتر آب را در درون خود جای می دهد و در آن، بزرگترین پنجره یکپارچه جهان وجود دارد که می توان از آن، درون آکواریوم را مشاهده کرد.

5. آکواریوم ترکوازو

Turkuazoo (1,32 million gallons)

آکواریوم ترکوازو در سال 2009 میلادی افتتاح شده است و اولین آکواریوم غول پیکر ترکیه به شمار می رود که در بخش های دیگر آن نیز جنگل های بارانی و بخش های گرمسیری وجود دارند. این آکواریوم در درون مال فوروم استانبول قرار گرفته است و دارای یک تونل زیر دریایی به طول 80 متر است. این آکواریوم در درون خود حدود 10 هزار جانور دریایی را جای داده است که از 29 گونه مختلف هستند. بزرگترین مخزن این آکواریوم نیز حدود 5 میلیون لیتر آب را در درون خود جای می دهد.

4. آکواریوم اقیانوس شناسی

LOceanografic (1,85 million gallons)

آکواریوم اقیانوس شناسی، یک مجموعه دریایی است که در آن، زیستگاه های مختلف دریایی به نمایش گذاشته می شوند. این آکواریوم در شهر والنسیای اسپانیا قرار گرفته است. این آکواریوم، در دورن خود بزرگترین مخزن آکواریومی اروپا را جای داده است که در آن، حدود 45 هزار موجود دریایی زندگی می کنند. این آکواریوم حدود 8 میلیون لیتر آب را در درون خود جای می دهد و در آن، 35 متر تونل زیرزمینی وجود دارد.

3. آکواریوم اوکیناوا چورائومی

Okinawa Churaumi Aquarium (1,98 million gallons)

آکواریوم اوکیناوا چورائومی در درون پارک اوشن اکسپو در ژاپن قرار گرفته است و در سال 2002 میلادی افتتاح شده است. مخزن اصلی این آکواریوم شامل 9 میلیون لیتر آب است و در آن، یک پنل شیشه ای بزرگ به ابعاد 8 در 23 متر وجود دارد و ضخامت آن نیز 60 سانتی متر است. این آکواریوم، از جمله آکواریوم های بزرگ ژاپن و جهان محسوب می شود.

2. آکواریوم دبی مال

Dubai Mall Aquarium (2,64 million gallons)

دبی مال، یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان به شمار می رود و بخشی از مجموعه برج دبی محسوب می شود. مرکز این مرکز خرید نیز یک مخزن آکواریوم بزرگ است که حدود 12 میلیون لیتر آب را در درون خود جای می دهد. در این آکواریوم، 33 هزار موجود زنده زندگی می کنند که شامل 400 کوسه و سفره ماهی است. بزرگترین پنل شیشه ای جهان به ابعاد 32 در 8 متر و ضخامت 75 سانتی متر در این آکواریوم قرار گرفته است.

1. آکواریوم جورجیا

Georgia Aquarium (6,3 million gallons)

آکواریوم جورجیا، در آتلانتای آمریکا، بزرگترین آکواریوم جهان به شمار می رود. این آکواریوم حدود 28 میلیون لیتر آب را می تواند در درون خود جای دهد. این آکواریوم در سال 2005 میلادی افتتاح شده بود و در آن بیش از 100 هزار گونه جانوری دریایی زندگی می کنند. این آکواریوم، تنها موسسه خارج از آسیا است که در آن، کوسه نهنگ ها نگهداری می شوند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65876

به "بزرگترین آکواریوم های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین آکواریوم های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید