بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال با هدف هم افزایی بازیگران این عرصه افتتاح شد

به گزارش بلاگ پو، بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال امروز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد.

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال با هدف هم افزایی بازیگران این عرصه افتتاح شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد.

این مرکز به عنوان نخستین نهاد و مرجع کسب و کار های حوزه محتوای دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد تا فعالیت ها در این حوزه را رونق دهد. کسب و کار های بر پایه محتوای دیجیتال در این مرکز رشد می نمایند و هم افزایی بازیگران و فعالان اصلی این حوزه در آن شکل می گیرد. علاوه بر این فعالیت آن رونق زیست بوم حوزه محتوای دیحیتال اشتغالزایی و کارآفرینی را به دنبال دارد. این مرکز با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال همچون چتری است تا تمام بازیگران و فعالان این حوزه در زیر آن قرار می گیرند و به توانمند شدن فناوران و شرکت های دانش بنیان یاری می نمایند تا بازار داخلی و خارجی مناسبی برای آن ها ایجاد گردد. در این مرکز در آغاز فعالیت 4 مگا پروژه گیگول دات کام، ایران 360، بلوچ باکس و دوزلفون اجرایی می گردد و در سطح کشور گسترش می یابد.

داستان کارآفرینان بزرگ از یک محیط کوچک آغاز شده است

در مراسم افتتاح این مرکز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه داستان کارآفرینی تمام استارتاپ ها از گوگل و ماکروسافت تا استارتاپ های داخلی مانند دیجی کالا و اسنپ یکی است، اعلام کرد: همه آن ها از یک زیرزمین و محیط کوچک فعالیت خود را آغاز کردند. این نشان می دهد توسعه مراحل کار برای گسترش فعالیت ها و رسیدن به کسب و کار پیروز باید طی گردد.

ستاری در ادامه با اشاره به اینکه اگر در بازار محصولات فرهنگی چینی و امریکایی فروش می رود بدین معنا است که شرکت های داخلی در حال باخت هستند، ادامه داد: باید استارتاپ های این حوزه را توسعه دهیم تا شرکت های دانش بنیان هم گسترش یابند. در این زمینه حوزه فناوری های نرم و توسعه کسب و کار های این حوزه یکی از اولویت های معاونت علمی و فناوری است.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در ادامه زبان فارسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نهمین زبان اینترنت متعلق به کشورمان است در صورتی که از نظر جمعیت این مزیت را نداریم. آپارات با زبان فارسی جز صد سایت پربیننده جهان است. پس این حوزه محلی برای توسعه زبان فارسی است.

تفکر حاکم بر نوآوری بر صنعت کشور حاکم شده است

محمدشریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که در این مراسم حضور داشت با بیان اینکه تفکر نوآوری بر صاحبان کارخانه های قدیمی حاکم شده است گفت::تقاضا ها برای ایجاد کارخانه هایی با این نوع تفکر آغاز شده است و هر روز بر تعداد افرادی که با نگاه فناورانه و نوآورانه به کسب و کار نگاه می نمایند، اضافه می گردد.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال بر اقتصاد کشور تاثیرگذار است، گفت: این حوزه که دایره گسترده ای از صنعت سرگرمی و رسانه ها را در بر می گیرد حجم بزرگی از اقتصاد را در دل خود جای داده است و افتتاح این مرکز به رشد آن یاری می نماید.

اقدام های خوبی برای توسعه زیست بوم نوآوری انجام شده است

در ادامه نیز پیروز حناچی شهردار تهران هم که در آیین افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال حضور داشت گفت:امروز با فعالیت های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به راحتی می توان درباره توسعه کسب و کار های دانش بنیان در حوزه های مختلف صحبت کنیم.

حناچی با بیان اینکه 45 میلیون نفر در سال 96 برای انتخابات متصل به اینترنت بودند که خود اهمیت این حوزه را نشان می دهد گفت: در دوره حاضر در فضای شهری سرمایه های ما ساختمان ها نیستند بلکه باید به زیرساخت ها و فراهم کردن فضای کسب و کار فعالان حوزه محتوای دیجیتال توجه کنیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: با اقدامات انجام شده و حمایت های معاونت علمی و فناوری در حوزه های مختلف اقدامات تاثیر گذار خوبی برای توسعه زیست بوم نوآوری انجام شده است که در بخش کنترل مدیریت شهری هم می توان از آن بهره برد.

حناچی در سرانجام گفت: استارتاپ ها با فعالیت های هوشمندانه و نوآورانه خود در فضای شهری می توانند تاثیرگذار باشند. شهرداری نیز از این اقدامات حمایت می نماید.

شش تفاهمنامه همکاری امضا شد

یکی از بخش های دیگر این مراسم امضای 6 تفاهم نامه همکاری برای توسعه فعالیت کسب و کار های حوزه محتوای دیجیتال بود.

یکی از این تفاهم نامه ها با عنوان همکاری در توسعه زیست بوم کارآفرینی محتوای دیجیتال به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، عیسی منصوری معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عبدالحسین ابوالحسنی مدیر عامل بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال رسید.

حمایت از گسترش کسب و کار های مبتنی بر محتوای دیجیتال و ایجاد هم افزایی و مشارکت بین بخش خصوصی و دولتی در قالب برنامه مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه و بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال از اهداف این توافق نامه مشترک است.

توسعه زیست بوم کسب و کار های فناورانه محتوای دیجیتال به وسیله ایجاد و توسعه مراکز نوآوری و شتابدهی محتوای دیجیتال از موضوعات این توافقنامه است. ترویج اقتصاد دانش بنیان و شکل دهی و به روز رسانی زیست بوم توسعه کسب و کار های مبتنی بر محتوای دیجیتال و انجام رویداد های کارآفرینانه از دیگر موضوعاتی است که در آن دنبال می گردد.

همچنین در این مراسم نشان بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیروز حناچی شهردار تهران رونمایی شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14098

به "بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال با هدف هم افزایی بازیگران این عرصه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال با هدف هم افزایی بازیگران این عرصه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید