بهره گیری از تکنولوژی های روز جهان راهبرد توسعه اقتصادی کشور است

به گزارش بلاگ پو، استاندار مرکزی گفت: بهره گیری از تکنولوژی های روز جهان در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهبرد توسعه اقتصادی کشور است.

بهره گیری از تکنولوژی های روز جهان راهبرد توسعه اقتصادی کشور است

به گزارش خبرنگاران، سید علی آقازاده در آئین گشایش نمایشگاه الکامپ اراک، اظهار کرد: در حال حاضر جوانان با استعدادی در حوزه های مختلف فناوری های ارتباطات، اطلاعات و زیرمجموعه های وابسته استان مرکزی وجود دارند که در صورتی که دولت از آنها حمایت کند، شاهد پیشرفت و توسعه اقتصادی و علمی در کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر شرکت های بزرگی مانند تویوتا، ژنرال الکتریک، سامسونگ و غیره جزو هشت شرکت نخست دنیا از نظر سودآوری بودند، اما رفته رفته شرکت های نوآور در حوزه دولت الکترونیک از جمله اسنپ و تپسی جایگزین آنها می شوند که در ایران هم این اتفاق در حال رخ دادن است، بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهبرد توسعه اقتصادی کشور است.

استاندار مرکزی توضیح داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی بخصوص نمایشگاه الکامپ می تواند فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت های استان مرکزی در کشور و دنیا باشد که احتیاج است مسئولان به رفع مسائل این نمایشگاه ها توجه ویژه داشته و حمایت های لازم را انجام دهند.

آقازاده اعلام کرد: در حال حاضر حدود سه هزار واحد صنعتی و 6 تا هفت هزار پژوهشگر در دانشگاه های استان مرکزی فعالیت دارند که این امر نشان دهنده ظرفیت های مناسب در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و دانشگاهی است و با هماهنگی و همراهی این واحدها و حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، می توانیم زمینه فراوری و اشتغال را فراهم نموده و وارد یک مسیر اجرایی جدی و فعال شویم.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی استان مرکزی یکی از نمایشگاه های مطرح در سطح کشور است و رفع کردن مسائل این نمایشگاه به منظور شناسایی ظرفیت ها و توانمندی استان در دستور کار استانداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین نمایشگاه تخصصی الکامپ اراک با حضور گروه های سخت افزار، نرم افزار، دولت و بانکداری الکترونیک، امنیت، اتوماسیون اداری، موبایل و تبلت، هوشمندسازی، مراکز آموزشی و پژوهشی، ماشین های اداری، برق و مخابرات، اینترنت، شبکه و ارتباطات، رباتیک، بازی های رایانه ای، استارت آپ ها و رسانه های دیجیتال در سالن پارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی و در فضایی به وسعت 5000 متر مربع از تاریخ 30 مهر تا 4 آبان امسال و با حضور بیش از 70 شرکت کننده شروع بکار نموده است.

این نمایشگاه بزرگترین گردهمایی فعالان ICT در استان مرکزی است، و از جمله نکات مهم این نمایشگاه می توان به حضور نزدیک به بیست استارت آپ با رویکرد کسب وکار فناورانه اشاره نمود، همچنین حضور برترین برندهای تلفن همراه با گارانتی های معتبر نیز از جمله شاخص های این نمایشگاه است.

در بخش رباتیک نیز علاوه بر حضور تیم های رباتیک دانشگاه ها، هر روز مسابقاتی در لیگ های مختلف در نمایشگاه برگزار می گردد. دوازده عنوان تخصصی سمینار آموزشی با حضور برترین اساتید نیز همزمان با این نمایشگاه برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2338

به "بهره گیری از تکنولوژی های روز جهان راهبرد توسعه اقتصادی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از تکنولوژی های روز جهان راهبرد توسعه اقتصادی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید