تأمین و توزیع 8 هزار تبلت برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل؛ طرح مشترک خبرنگاران و سازمان بهزیستی

به گزارش بلاگ پو، در همکاری مشترک میان خبرنگاران، سازمان بهزیستی، رایتل و بنیاد مستضعفان 8 هزار تبلت و سیم کارت به دانش آموزان مناطق محروم سراسر ایران اهدا شد.

تأمین و توزیع 8 هزار تبلت برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل؛ طرح مشترک خبرنگاران و سازمان بهزیستی

به گزارش روابط عمومی خبرنگاران؛ در نشستی که 5 اسفند 1399 به منظور ارائه گزارش اقدامات اجرا شده درباره توزیع 8 هزار تبلت و سیم کارت میان دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی برگزار گشت، کنندگان هرکدام از مشارکت کنندگان این طرح، به بحث و گفت وگو پیرامون فعالیت های اجرا شده در این پروژه پرداختند.

با توجه به طولانی شدن فرایند شیوع ویروس کرونا در کشور و اهمیت دیجیتالی شدن تمام فرایندها، این اقدام در راستای تسهیل دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به تجهیزات اولیه آموزش آنلاین صورت گرفت. تعطیلی بسیاری از مدارس در سراسر ایران به دلیل شیوع کرونا آن دسته از دانش آموزانی را که ساکن مناطق محروم و کم برخوردار از دسترسی به تکنولوژی های آموزشی و به ویژه امکان تحصیل با استفاده از اپلیکیشن شاد هستند با مسائل بسیار بیشتری روبرو کرد. به طوری که به گزارش وزارت آموزش و پرورش، اکنون بیش از 3 میلیون دانش آموز در ایران از هیچ وسیله الکترونیکی اعم از موبایل یا تبلت برخوردار نیستند. بر این اساس در این مدت، نهادهای خصوصی و شرکت های توانا در زمینه فراهم سازی بستر و زیرساخت لازم برای تأمین این فقدان در پویش های مختلف اقدام به کاهش این شکاف کرده اند.

در همکاری مشترک میان خبرنگاران و سازمان بهزیستی، تأمین تبلت ها کاملا به صورت خیریه و بدون لحاظ کردن سود و هزینه ارسال انجام شد. فرایند کار به این صورت انجام شد که اطلاع رسانی اولیه درباره این سرویس، به صورت ارسال پیامک به مددجویان سازمان بهزیستی انجام شد و در بخش سؤالات متداول در سایت خبرنگاران تمام مراحل شامل آموزش گام به گام ثبت نام، ثبت مشخصات و آدرس توضیح داده شد. همچنین بعد از هماهنگی های لازم میان روابط عمومی خبرنگاران و روابط عمومی سازمان بهزیستی در استان ها ارسال مرسولات به نقاط دور دست انجام شد. یکی از اهداف این پروژه، حفظ کرامت انسانی و تحقق مسؤولیت اجتماعی در بالاترین سطح بود. به این ترتیب استراتژی اجرای طرح به صورتی انجام شد که مددجویان بتوانند به صورت مستقل، مانند تمام کاربران خبرنگاران، تبلت خود را به دلخواه خود انتخاب کنند.

بر اساس گزارش های سازمان بهزیستی از شرایط پروژه از 7 هزار و 803 پیامک ارسال شده برای اطلاع رسانی این سرویس، 5 هزار و 989 حساب کاربری در خبرنگاران ساخته شد که از این تعداد 5 هزار و 331 سفارش، ثبت، خرید و تحویل شده است.

از میان استان های ایران، بیشترین سفارش ثبت شده مربوط به دانش آموزان استان های خراسان رضوی، کرمان و آذربایجان شرقی بوده است.

مشتری محوری مهم ترین ارزش برای خبرنگارانست. این پروژه برای رفع نیاز حداکثری دانش آموزان ایران به عنوان یکی از بخش هاب مشتریان خبرنگاران انجام شد و گامی ست در راستای دسترسی برابر و عادلانه به خدمات آنلاین و زیرساخت های فناورانه لازم به منظور یکسان سازی آموزش آنلاین در شرایط کرونا.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43974

به "تأمین و توزیع 8 هزار تبلت برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل؛ طرح مشترک خبرنگاران و سازمان بهزیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین و توزیع 8 هزار تبلت برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل؛ طرح مشترک خبرنگاران و سازمان بهزیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید