تحصیلات دانشگاهی به تحمل آلزایمر یاری می نماید

به گزارش بلاگ پو، نتایج یک آنالیز علمی ثابت می نماید، اگر چه تحصیلات دانشگاهی جلوی ابتلا به بیماری آلزایمر را نمی گیرد، اما می تواند به تحمل این بیماری و افزایش توانایی های شناختی بیماران یاری کند.

تحصیلات دانشگاهی به تحمل آلزایمر یاری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، نتایج یک آنالیز علمی ثابت می نماید، اگر چه تحصیلات دانشگاهی جلوی ابتلا به بیماری آلزایمر را نمی گیرد، اما می تواند به تحمل این بیماری و افزایش توانایی های شناختی بیماران یاری کند.

دانشمندان از مدتها قبل در خصوص وجود رابطه ای میان سطح تحصیلات و کاهش دشواری های مربوط به بیماری الزایمر در حال تحقیق و آنالیز بوده اند. اما تا به امروز به نتیجه ای قطعی در این زمینه نرسیده بودند.

اما حالا محققان مرکز پزشکی جان هاپکینز آمریکا می گویند آنالیز های آنها نشان می دهد آلزایمر در میان افراد تحصیل نموده هم به اندازه افراد کمتر تحصل نموده شایع است، هر چند افراد تحصیل نموده شانس بیشتری برای بازگرداندن نسبی توانایی های شناختی خود پس از ابتلا به آلزایمر دارند و می توانند درد و رنج ناشی از این بیماری را به همین علت راحت تر تحمل نمایند.

آنان قصد دارند در این زمینه آنالیز های بیشتری به عمل آورند تا معین گردد آیا تفاوت های ساختاری میان مغز افراد تحصیل نموده با دیگر افراد هم در این زمینه موثر است یا خیر. در حال حاضر پژوهشگران در حال آنالیز اطلاعات مربوط به صدها بیمار مبتلا به آلزایمر در دهه های اخیر هستند تا در این زمینه به نتیجه ای قطعی برسند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7953

به "تحصیلات دانشگاهی به تحمل آلزایمر یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیلات دانشگاهی به تحمل آلزایمر یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید