تحلیل نشریه ژاپنی از اقدام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: همزمان با نزدیک شدن به دومین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور که همیشه از تحریم به عنوان ابزار مورد علاقه اش در سیاست خارجی استفاده می نماید، این بار از این ابزار علیه ملت ایران نیز استفاده نموده است که به عقیده تحلیلگران کوشش او برای اعمال این فشار حداکثری بر ملتی مقاوم هیچ فایده ای نداشته است.

تحلیل نشریه ژاپنی از اقدام تازه آمریکا علیه ایران

به نوشته نشریه ژاپن تایمز ترامپ روز پنجشنبه تحریم های گسترده ای علیه بانک های ایران اعمال کرد تا به خیال خود ضربه آخر و کشنده ای را به اقتصاد ایران وارد کند و در هفته های اخیر تقریباً هر روز اقداماتی علیه مقامات کشورهایی همچون بلاروس، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و ونزوئلا انجام داده است.

در واقع هیچ کشوری تا به امروز به اندازه ایران از سوی آمریکا تحریم نشده است و در مقابل هیچ ملتی نیز همچون ایرانیان تا این حد از خود مقاومت نشان نداده است.

علاقه ترامپ به تحریم، روابط او با متحدان اروپاییش را نیز تحت تأثیر قرار داده است و این کشور را به شدت در فضای سیاست بین المللی منزوی نموده است.

ریچارد گلدبرگ، تحلیلگر بنیاد دفاع از دمکراسی ها در این باره می گوید که تفاوت ترامپ با دیگر دولت های آمریکا تحریم افراد و شرکت های خاص به جای هدف قرار دادن اقتصاد کلان و بر هم زدن ثبات دولت های این کشورها است.

ترامپ سال 2018 به صورت یکجانبه از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد و مایک پمپئو وزیر خارجه او بعدها 12 پیش شرط برای برداشتن آن تحریم ها ارائه داد.

حال پس از دو سال، دولت ترامپ مدعی است آن تحریم ها، اقتصاد ایران را نابود و متحدان منطقه ای این کشور را از منابع اقتصادی اهدایی ایران محروم نموده است.

به عقیده تحلیلگران در واقع اقدامات ترامپ نه تنها سودی نداشته است که شرایط را بیش از پیش سخت نیز ساخته است. چون ایران در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا از برجام فعالیت هسته ای خود را از سر گرفته است؛ در همین حال تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا نیز نتیجه مطلوبی برای آمریکا در پی نداشته است. در کره شاقتصادی نیز اوضاع پیچیده تر شده است.

بریان اوتول از مقامات آمریکایی که به اجرای تحریم ها در دولت اوباما یاری کرد، تحریم های اخیر را بیشتر سیاسی و دارای آثار حاشیه ای خواند و گفت این تحریم ها پیوستن دولت آینده آمریکا را به برجام سختتر نموده اند. او نیز تحریم را در حصول نتایج مورد نظر آمریکا غیر موثر و شکست خورده دانست.

311311

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35484

به "تحلیل نشریه ژاپنی از اقدام تازه آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل نشریه ژاپنی از اقدام تازه آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید