تحولات سودان ، شورای امنیت تشکیل جلسه می دهد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران انلاین:شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آنالیز کودتای نظامی سودان و تحولات اخیر این کشور جلسه فوری تشکیل می دهد.

تحولات سودان ، شورای امنیت تشکیل جلسه می دهد

به گزارش یورونیوز، این جلسه به درخواست ایالات متحده و پنج عضو اتحادیه اروپا شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک و لهستان تشکیل می گردد.

همزمان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از مردم سودان طرف های درگیر در تحولات اخیر را به آرامش و خویشتن داری دعوت کرد.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا خواهان انتقال فوری قدرت به یک دولت مردمی در سودان شد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از تشکیل شورای نظامی در اداره امور سودان نوشت : فقط یک فرآیند معتبر و جامع سیاسی می تواند جوابگوی انتظارات مردم سودان باشد و به اصلاحات سیاسی و مالی مورد احتیاج این کشور بیانجامد. وی اضافه کرد: این تنها به وسیله انتقال فوری (قدرت) به یک دولت غیرنظامی ممکن است.

  • در خارطوم چه می گذرد؟

هزاران سودانی شب گذشته با وجود مقررات منع آمد و شد راهی خیابان های خارطوم، پایتخت این کشور شدند و در مقابل مقر ارتش سودان دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان کودتای نظامی و انتصاب ژنرال احمد بن عوف به عنوان رئیس تازه ارتش معترضند و می گویند که تصمیمِ شورای نظامی سودان انتظارات آنان را برآورده نکرده است. تظاهرکنندگان می گویند شورای نظامی تازه بخشی از همان رژیم سابق است.

روز پنجشنبه عوض احمد بن عوف، وزیر دفاع سودان با اعلام سقوط عمرالبشیر در تلویزیون دولتی این کشور گفت که شورایی نظامی طی یک دوره گذار دو ساله عهده دار مدیریت کشور خواهد بود تا پس از این دوره انتخابات سراسری برگزار گردد.

ژنرال احمد بن عوف همچنین بیان کرد تمامی مرزهای زمینی و هوایی سودان تا اطلاع ثانوی بسته است. وی سپس یک ماه منع آمد و شد شبانه در سراسر این کشور بیان کرد.

روز پنج شنبه عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان پس از 30 سال حکومت بر این کشور با کودتای نظامی از برکنار و دستگیر شد. مقامات سودان بیان کردند که ارتش از وی در مکانی امن محافظت می نماید.

اعتراض ها در سودان از سه ماه پیش و همزمان با کمبود نان، کالاهای اساسی و سوخت شروع شد اما به سرعت به جنبشی علیه دولت عمرالبشیر بدل شد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6089

به "تحولات سودان ، شورای امنیت تشکیل جلسه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات سودان ، شورای امنیت تشکیل جلسه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید