تخت روانچی:آمریکا باید جوابگوی مجروحان حمله شیمیایی سردشت باشد

به گزارش بلاگ پو، نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل با اشاره به مجروحان بمباران شیمیایی سردشت و تعدادی از آنها که به کرونا مبتلا شده اند، گفت: آمریکا و متحدانش که این سلاح ها را در اختیار صدام قرار دادند باید پاسخگو باشند.

تخت روانچی:آمریکا باید جوابگوی مجروحان حمله شیمیایی سردشت باشد

به گزارش خبرنگاران، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در توئیتی با انتشار فیلمی از اظهارات زبیگنیف برژینسکی سیاستمدار لهستانی آمریکایی و مشاور امنیت ملی در دولت جیمی کارتر نوشت: 33 سال بعد از بمباران شیمیایی به سردشت در ایران، هنوز این زخم بهبود نیافته است. مجروحان این حمله هنوز در رنج هستند، به خصوص بیمارانی که به کووید-19 مبتلا شده اند.آمریکا و متحدانش که هرگونه کمکی از جمله سلاح های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند، باید در این خصوص پاسخگو باشند.

هفتم تیر سال 1366 رژیم بعث عراق اقدام به بمباران شیمیایی چهار نقطه سردشت کرد که بر اثر آن 119 نفر از ساکنان غیرنظامی این شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

311311

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30079

به "تخت روانچی:آمریکا باید جوابگوی مجروحان حمله شیمیایی سردشت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی:آمریکا باید جوابگوی مجروحان حمله شیمیایی سردشت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید