تخلف فدراسیون ووشو در پرونده قلی پور، ورزشکار دوپینگی که مسابقه داد!

به گزارش بلاگ پو، فدراسیون ووشوی ایران در سال 1397 به دلیل اینکه از حضور ورزشکار دوپینگی در مسابقات رسمی لیگ جلوگیری نکرده، مرتکب تخلف شده است. تخلفی که می تواند سوالات تازه ای را پیرامون دوپینگ در ووشو مطرح کند.

تخلف فدراسیون ووشو در پرونده قلی پور، ورزشکار دوپینگی که مسابقه داد!

به گزارش خبرنگاران، پس از آنکه خبر دوپینگ حمیدرضا قلی پور و معین تقوی دو ملی پوش تیم ملی ووشوی ایران در رقابت های جام جهانی ساندا 2018 افشا شد، انتقادهای زیادی به دلیل پنهان کاری به فدراسیون وقت ووشو مطرح شد اما موضوعی که شاید دور از کانون توجه ها قرار گرفت، تخلفی است که بخاطر حضور یک ورزشکار دوپینگی در لیگ برتر ووشوی مردان اجرا شده است.

طبق حکم صادر شده توسط کمیته ضد دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو (IWUF) در تاریخ 13 تیر ماه 1398، حمیدرضا قلی پور به دلیل دوپینگ در مسابقات جام جهانی ساندا 2018، از تاریخ 6 آبان ماه 1397 به مدت چهار سال محروم شده و این حکم در 15 آذر ماه 1397 (6 دسامبر 2018) به او و فدراسیون ایران ابلاغ شده است تا از هرگونه فعالیت کاپیتان تیم ملی جلوگیری شود.

با وجود این موضوع اما قلی پور در هفته نهم و دهم لیگ برتر سال 1397، در تاریخ 16 بهمن 1397 (عضو تیم دانشگاه آزاد بود) مقابل میلاد عارفی مقام به روی سکو رفت که پس از پیروزی مقابل این ووشوکار، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد!.

با توجه به قانون وادا، این اقدام قلی پور و اجازه دادن فدراسیون ووشوی ایران به او جهت حضور در مسابقات لیگ، بر خلاف قوانین سازمان جهانی ضد دوپینگ است.

حال با توجه به تخلف محرز فدراسیون ووشو در موضوع دوپینگ قلی پور، باید دید که آیا پاسخی برای این موضوع وجود دارد یا فدراسیون ووشو آشکارا با نادیده دریافت این مهم، اجازه رقابت به این ورزشکار دوپینگی داده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31820

به "تخلف فدراسیون ووشو در پرونده قلی پور، ورزشکار دوپینگی که مسابقه داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف فدراسیون ووشو در پرونده قلی پور، ورزشکار دوپینگی که مسابقه داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید