ترندهای سال 2021 بسته بندی کدام است ؟

به گزارش بلاگ پو، در کسب و کارتان چه قصد داشته باشید عقاید خود را مطرح کنید و چه بخواهید به شناسایی برندتان یاری کنید، طراحی بسته بندی خاص و سفارشی، یکی از برترین روشها برای ابزار عقیده و برندینگ اختصاصی شماست.

ترندهای سال 2021 بسته بندی کدام است ؟

طراحی لوگو، المان های گرافیکی و حتى طیف رنگی که استفاده می کنید می تواند به شما در روایت داستان مخصوص خودتان یاری کند. طراحی گرافیک ساده یا شلوغ، رنگهای طبیعی یا شارپ، الگوهای سرزنده و شاد یا مینیمال، بسته بندی دارای چند کاربرد، همه از روندهای سال 2021 محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید : 50 ایده برتر بسته بندی در سال 2021

بسته بندی برای خریدهای آنلاین

تعجبی نیست که در همین یک سال اخیر، حجم خریدهای آنلاین افزایش فوق العاده ای یافته است. هیچ کس نمی توانست این حد از تغییر عادت های خرید را که به شکل ناگهانی در سرتاسر دنیا رخ داد، پیش بینی کند، اما اولین کسانی که خود را با این تغییر سازگار کردند تا بتوانند همچنان کارایی خود را نگه دارند، کمپانی های عرضه نماینده محصولات متنوع بودند. حالا بسته بندی به اولین و تنها فرصتی تبدیل شده که صاحبان برند به وسیله آن می توانند مشتری را به سمت خرید محصول جذب نمایند.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز چاپ و بسته بندی ایران کجاست ؟

طراحی یکپارچه

بسته بندی، چیزی است که می توانید آن را به دست بگیرید، لمس کنید و احساس خود را نسبت به آن بیان کنید. تمام المان های به کار رفته در بسته بندی، در احساسی که نسبت به آن پیدا می کنیم، دخیل هستند، پس بسیار مهم است که تمام المان های یک بسته بندی. در یکپارچگی و هماهنگی کامل با یکدیگر باشند. در واقع همان جزئیات ریز هستند که در کنار هم، کلیت و ظاهر بسته بندی را می سازند.

هنگامی که یک طراحی بسته بندی و محصول، از انسجام و یکپارچگی کافی برخوردار باشد، شناسایی و اعتماد به برند آسان تر صورت می گیرد و مصرف نماینده به خاطر تجربیات قبلی که از برند داشته، فورا به آن اعتماد می نماید. این کار می تواند وفاداری به برند را هم افزایش دهد و هنگام عرضه محصول تازه، هیجان مصرف نماینده را بیشتر کند.

بیشتر بخوانید : 10 چاپخانه برتر چاپ لیبل و برچسب در سال 1400

بسته بندی چندبار مصرف یا دارای چند کاربرد

اینکه یک بسته بندی مجذوب نماینده و زیبا را برداریم، در آن را باز کنیم و بعد از در آوردن محصول از داخل آن، بسته بندی را دور بیاندازیم ناراحت نماینده نیست؟ پس آن همه زحمت و ایده ای که برای ساخت آن صرف شده، چه می گردد؟

امروزه بسیاری از کمپانی ها سعی می نمایند بسته بندی محصولات خود را به شکل چند کاربردی طراحی نمایند، این بسته بندی ها از مواد اولیه پایداری ساخته می شوند که از دوام کافی برای استفاده چندباره برخوردار باشند. این کار چند مزیت دارد:

اول اینکه این نوع بسته بندی ها، اغلب خودشان به تنهایی دلیلی برای جذب مخاطب هستند و آگاهی نسبت به برند را بالا می برند.

دوم اینکه این نوع بسته بندی مالی تر است و از آنجایی که چرخه مصرف آن طولانی تر است و خیلی زود به زباله تبدیل نمی گردد. نسبت به بسته بندی های معمولی، کالای پایدارتری به تعداد می آید.

با ظرافت ها و خلاقیت هایی که به صنعت طراحی بسته بندی وارد شده، امروزه به راحتی می توان از بسیاری از بسته بندی ها به نام یک شی دکوری، یک ظرف نگهدارنده گلدان و یا حتی وسیله بازی حیوانات خانگی استفاده کرد. پس بسیاری از بسته بندی ها دور ریختنی نیستند، بلکه با کمی خلاقیت می توان بارها از آنها استفاده کرد

بیشتر بخوانید : بهترین چاپخانه ایران در سال 1400 کدام است ؟

بسته بندی پایدار

بسته بندی پایدار حالا دیگر به موضعی فراگیر و ضروری در بین برندها تبدیل شده است. کمپانی هایی مثل آمازون، والمارت و بسیاری دیگر، نه تنها ترجیح می دهند بلکه احتیاج دارند که بسته بندی محصولاتشان، هم زباله کمتری فراوری کند و هم برای ساختشان، انرژی و مواد اولیه کمتری مشرف گردد.

مثلا بسته بندی هایی که با چاپ دیجیتال فراوری می شوند، هم مواد هدررفت کمی فراوری می نمایند و هم مرکب کمتری مصرف می نمایند. بعلاوه از آنجایی که برای چاپ تصاویر و گرافیک، به آماده سازی پلیت یا کلیشه احتیاج ندارند، پس به راحتی و سرعت می توان طراحی بسته بندی را تغییر داد، حجم سفارش را به تعداد مورد احتیاج محدود کرد و با صرفه جویی در تمام جوانب کار، پایداری را در مجموع فراوری بالا برد.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز چاپ دیجیتال ایران در سال 1400 کدام است ؟

بسته بندی های پر فالوئر

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، برندها، اینفلوئنسرها و خرده فروشی ها، عقاید و افکار خود را ابراز می نمایند. بسته بندی محصولات می تواند به گونه ای طراحی گردد که گویای اهداف و عقاید برند محصول باشد. بطری یک نوشیدنی را در نظر بگیرید که مصرف نماینده پس از خرید، آن را باز می نماید و در حال ریختن محتوای آن در داخل یک لیوان است.

مصرف نماینده در حین این کار، به طرح روی بطری، گرافیک زیبا، رنگ های درخشان و چشم نواز، فویل کوبی، امباسینگ و دی امباسینگ و دیگر ظرافت های روی بطری نگاه می نماید و از آن لذت می برد.

پشت بطری هم یک داستان کوتاه و با یک شعار تاثیرگذار از برند وجود دارد که مخاطب با تماشا آن. برند را بهتر می شناسد و از پولی که صرف خرید محصول نموده، رضایت دارد. این بسته بندی خود گویای کیفیت محصول است و باعث می گردد که مصرف نمایندگان، آن را به یکدیگر پیشنهاد دهند.

بیشتر بخوانید : چگونه ویروس کرونا، رفتار مشتریان چاپ و بسته بندی را تغییر داده است؟

رنگ های روشن و طراحی های گل گلی

رنگ ها و طرح های سرزنده و شاد، باعث می گردد که بسته بندی بیشتر از همواره به چشم مخاطب بیاید. در بسیاری از محصولات آرایشی، عطرها، شمع ها و صابون های از طرح های گل گلی استفاده می گردد که طبیعت زیبایی و تازگی را به مصرف نماینده القا می نماید.

بیشتر بخوانید : تاثیر کرونا بر صنعت چاپ و بسته بندی (لیبل) {مصاحبه با بزرگان صنعت چاپ لیبل دنیا}

رنگ های تاریک و جسور

رنگ های تاریک وقتی در بسته بندی استفاده می شوند، نوعی جسارت، فزونی، نفود و قدرت را به مخاطب خود القا می نمایند، آبی سیر، بنفش و رنگ سیاه، از محبوب ترین انواع این رنگ ها هستند که برای القای گران قیمت و لاکچری بودن محصول، در بسته بندی و رنگ شیشه های بطری ها و یا عطرها استفاده می شوند

بیشتر بخوانید : لیبل هوشمند چیست و چه مزایا و کاربردی دارد ؟

طراحی مینیمال

حتما شنیده اید که گاهی سکوت، گویای همه چیز است. در بسته بندی هم می توان از همین خاصیت استفاده کرد. گاهی با طراحی کاملا ساده و رنگ های سیاه و سفید می توان تمام پیغام برند را به مخاطب منتقل کرد. بسته بندی مینیمال پاکی خلوص و اصالت محصول را به مخاطب نشان می دهد و از این نظر در برابر طراحی ماکسیمال قرار می گیرد که با طرح و رنگ های پیچیده و شلوغ، هیجان و سرزندگی را به مخاطب یادآور می گردد. در کل، برندهایی که سعی در ارزش آفرینی اجتماعی دارند و می خواهند پیغام ارگانیک یا دوستداری محیط زیست را به مصرف نماینده منتقل نمایند،بیشتر از طراحی مینیمال در بسته بندی محصولات خود استفاده می نمایند.

بیشتر بخوانید : لیبل روی بطری های نوشابه و ایستک چگونه چاپ می شوند؟

رنگ های طبیعی

بسیاری از برندها دوست دارند که محصولشان، ظاهری طبیعی داشته باشد. رنگ های خنثی، بژ، سفید و رنگ های آرام طبیعی مثل نیلی و لیمویی روشن، از رنگ هایی ست که در این نوع محصولات به شکل وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع رنگ ها برای محصولات مراقبت از پوست و محصولات ارگانیک مناسب است.

بیشتر بخوانید : بهترین فراوری نماینده و فروشنده بج سینه در ایران کیست ؟

بسته بندی با اطلاعات متغیر و طرح های چندگونه

با ظهور چاپ دیجیتال، بسته بندی های چندگونه(دارای چند نسخه مختلف) به راحتی به انتخابی قابل دسترس برای برندها تبدیل شدند. با تغییر ساده یک رنگ یا تغییر کامل تصاویر گرافیکی اما نگه داشتن سبک بسته بندی، می توان بسته بندی هایی در گونه های مختلف ایجاد کرد. بسته بندی های چندگونه بیشتر در محصولات خوراکی با طعم های مختلف و یا محصولات دیگر که دارای رایحه های مختلف هستند، به کار می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50935

به "ترندهای سال 2021 بسته بندی کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترندهای سال 2021 بسته بندی کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید