تشکر به روش آقای جف

به گزارش بلاگ پو، جف بزوس، بنیانگذار آمازون در 17 جولای (26 تیر)، عکسی را در اینستاگرام خود منتشر کرد که واکنش های مثبت و منفی در پی داشت. در این عکس جف بزوس در حالی روی ساختمان کروی دفتر مرکزی آمازون در سیاتل ایستاده که تابلویی را بالای سرش نگه داشته بود. روی این تابلو با حروف درشت نوشته شده بود THANK YOU.

تشکر به روش آقای جف

بزوس دلیل این اقدام را تشکر از فروشندگان آمازون می داند. اما حرکت عجیب موسس آمازون نقدها زیادی را دربرداشت. سایت گیگ وایر درباره تصویری که از جف بزوس منتشر شده بود، نوشت: مدیرعامل آمازون می توانست برای تشکر از فروشندگان این شرکت برای آنها ایمیل ارسال یا کارت هدیه ای را تقدیمشان کند. در صورتی که بسیاری از مردم جهان احترام جف بزوس به کارمندانش را تحسین کردند. آمازون هرساله برنامه آمازون پرایم (Amazon Prime) را برگزار می نماید.

آمازون پرایم، سرویسی اشتراکی با امتیازاتی چون حمل ونقل رایگان و تخفیف در خرید محصولات صوتی و تصویری است. آمازون پرایم که مسئولان آمازون آن را به آدینه سیاه (Black Friday) تشبیه نموده اند، در 2روز برگزار می گردد.

زمانی که جف بزوس متوجه شد آمازون پرایم در طول 2 روز رویداد توانسته 175 میلیون دلار فروش داشته باشد، به دنبال روشی برای تشکر از مدیران فروش این شرکت بود تا بالاخره با اقدام عجیب خود توجه بسیاری از افراد را جلب کرد.

این در حالی است که 2 روز پیش از رویداد آمازون پرایم، کارگران آمازون و سازمان های هوادار حقوق مهاجران به آمازون پرایم اعتراض کردند. تظاهرات این گروه به صورت خیابانی در سانفرانسیسکو، مینه سوتا، نیویورک و سیاتل و در اروپا انجام گرفت.

تظاهرنمایندگان، پرایم را نمونه ای از نژادپرستی می دانستند. کارگران آمازون پیامی برای جف بزوس ارسال کردند که در آن آمده بود: اکنون زمان آن است که به جای توجه به سود، به مردم توجه کنید. کارگران آمازون در 2روز فشار زیادی را تحمل می نمایند.

سخنگوی آمازون در این باره گفته است: دولت ها باید استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را بپذیرند تا سوءاستفاده ها رفع گردد. مدیرعامل آمازون، جف بزوس، وقتی دید با وجود تظاهرات و بایکوت آمازون پرایم در امسال، بهترین فروش تاریخ آمازون رخ داد، گفت: ما می خواهیم از تمام اعضای پرایم در سراسر جهان تشکر کنیم. پرایم دی (This Prime Day) امسال به دلایلی با پرایم دی سال های قبل فرق می کرد.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی آمازون توانست در پرایم دی 2019، بیش از 100هزار لپ تاپ، 200 هزار تلویزیون، 300 هزار هدفون، 350 هزار محصول لوکس زیبایی و بیش از یک میلیون اسباب بازی بفروشد. سیاست جدید آمازون در امسال این بود که آمازون این بار به جای 2روز ارسال، تنها یک روز ارسال داشته باشد.

پیش از سیاست جدید آمازون 200 تا 300 سفارش در هر ساعت با شیفت های 12 ساعته ارسال می شد که فشار کاری زیادی به کارکنان آمازون وارد می شد، اما با سیاست تازه آمازون، استرس ها تاحدودی کم شد. جف بزوس 7قانون برای پیروزیت دارد که معتقد است هر کسی با انجام آن پیروز می گردد.

یکی از مهم ترین قوانین جف بزوس پاسخگویی به مشتریان و توجه به نیازهای آنان است. در واقع مدیرعامل آمازون به خاطر همین موضوع پرایم دی را به وجود آورده است. او که معتقد است باید ریسک پذیر بود، خطر نقدها را پذیرفت و به شیوه مخصوص به خود از کارمندان و مشتریانش تشکر کرد.

جف بزوس به این خاطر که در طی 2 روز پرایم دی، 175 میلیون جنس از آمازون خریداری شده و بیش از 2میلیارد در این فروش به دست آورده است، سختی بالا رفتن از ساختمان کروی دفتر مرکزی آمازون را به جان خرید تا نشان دهد مشتریان و کارمندان آمازون برایش اهمیت دارند. نکته ای که مطرح می گردد این است که اگر آمازون به خاطر بایکوت پرایم دی فروش کمی داشت، عکس العمل مدیرعامل آمازون چه بود؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله شنبه
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13272

به "تشکر به روش آقای جف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکر به روش آقای جف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید